6. év - Kis Felix

137 17 2
                                    

Haliho,

Csak egy gyors beköszönés keretein belül jelzem, hogy ebben az évben megint megváltoztatom az órák számát és eloszlását (ha esetleg valakinek feltűnne, vagy feltűnt volna előzőleg). Nehéz eltalálni, hogy mi a megfelelő opció, és a legutóbbi sajna nem bizonyult jónak...

Jó olvasást!

~~~~~~~~~~~~~~~~~

- Ez az! Nyertem! – kiáltott fel Millicent, amit a hangos tapsnak köszönhetően csak a mardekárosok egy része hallhatott.

- Mi van veled, Blaise? Két éve még te nyertél – lökte meg a fiú karját szórakozottan Tracey.

- Nem koncentráltam eléggé – duzzogott gyerekesen a kérdezett. – Egyébként simán levertem volna mindenkit.

- Hát persze – veregette meg a Davis-lány nagy komolyan barátja vállát.

Az aranytálak a szokásos módon megteltek, s ők beszélgetve fogyasztották el vacsorájukat.

- A legszebb estét kívánom nektek! – szólalt meg széles mosollyal az igazgató, és kitárta karját, mintha minden jelenlévőt át akarna ölelni.

- Mi történt a kezével? – kérdezte döbbenten Adelaide és Daphne.

Nem ők voltak az egyetlenek, akik észrevették. A mágus jobb keze ugyanolyan fekete és aszott volt, mint azon az estén, mikor Perselus társaságában magára hagyta a férfit az igazgatóiban. A termen suttogás-hullám söpört végig. Dumbledore tudta, miért, de csak mosolygott, és piros-arany talárjának ujjával elfedte sérült kezét.

- Emiatt ne aggódjatok – mondta könnyedén. – Nos... új diákjainkat isten hozta, a régieket isten hozta vissza! A varázstudásgyűjtés egy újabb, izgalmas éve áll előttetek...

- Miért nem gyógyíttatja meg Madam Pomfrey-val?

- Olyan, mintha teljesen elhalt volna – suttogta borzadó arccal Pansy.

- Vannak gyógyíthatatlan sérülések... régi átkok... meg olyan mérgek, amikre nincs ellenszer – jegyezte meg Daphne. – A kinézete és elhelyezkedése alapján én az átokra tippelnék – tette hozzá.

Harry csodálkozó-büszkén nézett rá.

- Látszik, hogy a nyáron komolyabban is foglalkoztál a gyógyítótudománnyal – mosolygott rá prefektus társára.

- Csak nem tudsz valamit, Harry? – kérdezett rá Theo.

- Lehet – felelte olyan tekintettel, amiből barátai rögtön rájöttek, hogy nem érdemes faggatniuk, mert nem fognak lényeges információval gazdagodni.

- ... és Frics úr, iskolánk gondnoka megkért, hogy közöljem veletek: tiltott tárgynak minősül a Weasley Varázsvicc Vállalat boltjában vásárolt mindennemű tréfaeszköz... Akik jelentkezni kívánnak házuk kviddicscsapatába, adják le nevüket a házvezetőtanáruknál. Ne habozzanak így tenni azok sem, akik kedvet éreznek a kviddicsmérkőzések kommentálásához... Szeretettel köszöntöm a tanári karban régi kollégámat, Lumpsluck professzor urat... – az öreg varázsló felállt; kopasz feje felragyogott a gyertyafényben, mellénybe bújtatott hasa alatt pedig árnyékba borult az asztal. – ... aki meghívásunknak eleget téve ismét bájitaltant fog tanítani nálunk.

- Bájitaltant?

- Bájitaltant?

Az elsuttogott szó százszorosan visszhangzott a nagyteremben. A diákok nem akartak hinni a fülüknek.

- Piton professzor úr ezzel egyidejűleg – folytatta Dumbledore, a morajlás fölé emelve hangját – átveszi a sötét varázslatok kivédése tantárgy oktatását.

What if...? - A másik útWhere stories live. Discover now