Neville végül túlélte a Rémszemmel való teázgatást, és másnap a közös órájuk előtt büszkén újságolta Harrynek, hogy a férfitól kapott egy „A Földközi-tenger mágikus vízinövényei és tulajdonságaik" című könyvet. A sebhelyes, akármennyire nem volt a kedvence az ex-auror, gondolatban kalapot emelt előtte – a griffendéles szerencsecsomagot máshogy nem is tudta volna egyszerűbben felvidítani.
A negyedikesek idén jóval hamarabb visszaszoktak az iskolai életbe, s a hetek csak úgy teltek felettük. Harry ugyan nem érezte meg, de barátai panaszaiból arra következtetett, hogy a tananyag több és nehezebb lett számukra, így elindította a mardekáros tanulócsoportot.
Az elmúlt két hónapban szinte semmi említésre méltó nem történt, kivéve talán azt a sötét varázslatok kivédése órát, amikor tanáruk bejelentette: sorban minden tanulóra kimondja az Imperius-átkot, hogy érezzék a hatását, és kipróbálhassák, le tudják-e gyűrni. Volt egy-két diák, aki fennakadt azon az apróságon, miszerint ez az egész illegális és büntetendő, de Mordon egyetlen egyszerű mondatával maradásra bírta őket. A professzor egyenként magához intette a tanulókat, és kimondta rájuk a főbenjáró átkot. Harry figyelmesen nézte végig mindannyiuk attrakcióját. Draco például az asztalok tetején fekvőtámaszozott; Dean Thomas háromszor körbeugrálta a termet, s közben az angol himnuszt énekelte; Millicent némító bűbájt szórt a sugdolózó Lavender-Patil párosra – a sebhelyes megérzése szerint ezt magától is szívesen megtette volna; Neville pedig olyan tornagyakorlatokat mutatott be, amiket saját elhatározásából biztosan nem tudott volna végrehajtani. Szemlátomást egyikük sem tudott védekezni az átokkal szemben, s csak akkor tértek magukhoz, mikor Mordon leeresztette pálcáját.
- Potter – recsegte a tanár. – Te jössz.
Harry engedelmesen beállt a terem közepére. Rémszem rászegezte a pálcáját, és így szólt:
- Imperio.
Furcsán csodálatos érzés fogta el. Egy csapásra derűs elégedettség töltötte el; eltűnt a lelkéből minden kínzó aggály és vágy. Úgy érezte, mintha lebegne – izmai elernyedtek, és már csak halvány sejtésként érzékelte, hogy mindenki őt nézi. S ekkor meghallotta az auror hangját, mely mintha egy távoli szobában csendült volna fel, valahol kiürült elméje mélyén:
- Ugorj fel az asztalra... Ugorj fel...
- Nem! – vágta rá azonnal, és méghozzá hangosan, ezzel saját magát is nem kicsit meglepve.
Elméje nem tisztult ki, de egyértelműen betolakodott eltompult érzékei közé a zavartság.
- Ugorj fel az asztalra...
- Miért tenném? – kérdezte magában, homlokát ráncolva.
- Ugorj fel az asztalra!
- Nem, nem ugrok... Már miért kellene nekem itt hülyét csinálnom magamból? Nem akarok...
- Ugorj! Gyerünk!
- NEM! – kiáltotta el magát Harry, s abban a minutumban minden kitisztult előtte.
Barátai ujjongva – ezt inkább csak a lányok – gratuláltak neki, Ronék tátott szájjal bámultak rá, a griffendéles boszorkányok pedig összesúgva pillantgattak felé.
Mordon az egyik padnak támaszkodott neki, de nem lazaságból; Harrynek az volt a következtetése, hogy ezt ő csinálta – valószínűleg mikor megszakította az átkot. A férfi eszelősen vigyorgott rá egy pillanatig, de aztán rendezte arcvonásait, és miután adott neki öt pontot, folytatta az órát, mintha mi sem történt volna.
ESTÁS LEYENDO
What if...? - A másik út
Fanfic1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...