A Mardekárosok számára az év első tanórája átváltoztatástan volt. A háromfős padok egyikében furcsa trió foglalt helyet: bal szélen Draco Malfoy, jobb szélen Hermione Granger, középen pedig Harry Potter. A sebhelyes egyikőjüket sem akarta megbántani, így hát magára vállalva a villámhárító szerepét, beült két – igen eltérő személyiséggel, felfogással és élettel rendelkező – barátja közé.
Hermione egy percig nem tudott nyugton maradni. Forgolódva figyelte a tanár érkezését; kinyitotta, majd becsukta átváltoztatástan tankönyvüket; Harry felé fordulva kérdést tett fel, de aztán meg is válaszolta magának.
Dracot idegesítette a lány, ezért beszélgetésbe elegyedett a mögöttük lévő padban ülő Blaise-zel és Theodore-ral.
McGalagony professzor amint megérkezett az órára, be is bizonyította Harry beosztás előtti kijelentését, miszerint kifejezetten erős kezű emberrel lesz dolguk az évek során.
- Az átváltoztatás az egyik legbonyolultabb és legveszélyesebb a tantervben szereplő mágiák közül – jelentette ki – Aki rendetlenkedik az órámon, attól egyszer és mindenkorra búcsút veszünk. Ne mondják, hogy nem figyelmeztettem magukat – nézett végig szigorú tekintettel a gyerekeken – Most pedig adok maguknak egy kis ízelítőt – enyhültek meg arcizmai.
Pálcája már a kezében is volt, és egyetlen suhintására malac vált a tanári asztalból. Második intése nyomán pedig újra a mahagónifa tárgy lett látható. A diákok mind izgatottan kezdtek sugdolózni, de a professzorasszony egyetlen mondatát követően rá kellett jönniük, ehhez hasonló dolgokat még jó ideig nem fognak csinálni.
Helyette pergament, tollat és tintát vettek elő, majd az óra háromnegyedében csak írtak és írtak. Végül mindenki kapott egy-egy piros végű gyufát.- Feladatuk: a leírtak alapján tűvé változtatni a kapott tárgyat. Kezdhetik.
Harry nem sietett. Tudta, hogy neki ez gyerekjáték lesz, így kényelmesen először Dracora, aztán Hermionéra, végül a teremben lévő társaira nézett. Valamennyien pálcával hadonászva próbálkoztak, de nem mindenki volt sikeres, sőt. Összesen három embernek sikerült bármilyen változást elérnie a gyufán.
Az egyik a terem másik felében ülő Hollóhátas, vörös hajú fiú volt, – ha jól emlékszik a nevére – Arnold Streeton. A másik a mellette ülő Hermione, a harmadik pedig Theodore Nott. Mind a két fiúnál a tű alakjával volt gond, ugyanis a gyufa jellegzetes piros része nem csúcsosodott ki, gömbölyű és tompa maradt. Ellenben Hermionenál csak a tű színével volt gond. Élénkpiros és fenyőfa színekben pompázott a lány kezében.
McGalagony eddig az asztala mögül figyelte őket. Észrevette, hogy Harry nem csinál semmit, így arrafelé indult el ellenőrző útjára. A furcsa trió a harmadik padban ült, az előttük lévőben pedig két lány szerencsétlenkedett látványosan. A professzorasszony megállt előttük, és temperamentumosan magyarázni kezdte nekik a hibáikat.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
What if...? - A másik út
Hayran Kurgu1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...