- ...A tisztséget Dolores Umbridge-nek ajánlottuk fel, aki nagy örömünkre tanári kötelezettségei mellett is vállalta a feladatot. A minisztérium lépése lelkes fogadtatásra talált a roxforti diákok szüleinek körében – fejezte be az olvasást Theo.
- A továbbiakban Draco apja és a lap szerkesztője karöltve szidja Dumbledoret, majd két ex-wizengamoti tagot említenek, akik a főinspektori tisztség bevezetése elleni tiltakozás gyanánt kivált a bírói testületből – tette hozzá Harry, miközben összecsukta saját Reggeli Próféta példányát.
- Tehát nem csak, hogy nem tanít semmit, de most még arra is feljogosítják, hogy piszkálja a tanárainkat? – Pansy dühös pillantást vetett Ms. Varangy irányába. – Felháborító!
- Az. Persze, hogy az – bólintott Millicent.
- Srácok – hallatszott Blaise mosolygó hangja, mire mind felé kapták fejüket. – Én alig várom, hogy bejöjjön Piton vagy McGalagony órájára – dörzsölte össze tenyerét sötéten vigyorogva.
- Igaz – csettintett Tracey, és a sebhelyes is felnevetett halkan, elképzelve a jelentet.
A főinspektori látogatásra azonban várniuk kellett egy teljes napot. Helyette kaptak egy szokásosan unalmas sötét varázslatok kivédése, és mágiatörténelem órát, majd egy-egy jó nagy szidást átváltoztatástanon és bájitaltanon. A Griffendél házvezetője a gyakorlás hiányát sérelmezte náluk, ugyanis saját házából csak Patricia Higgson és Daniel Moriarty, a mardekárból pedig ugyan jóval több, de még így is csak hat gyerek tudta végrehajtani az elvárt bűbájt. Piton a másik oldalon kijavította a holdkőről szóló házidolgozataikat.
- Azt a jegyet írtam a dolgozataitokra, amit az RBF-vizsgán kapnátok rájuk – szólt érzelemmentesen Piton, miközben az asztalok között sétálva kiosztotta a munkákat. – Azt akartam, hogy lássátok, mire számíthattok.
Mikor kiért a padsorok közül, hirtelen hátraarccal szembefordult a diákokkal.
- Házi feladataitok átlagos színvonala alulról súrolja a H osztályzatot. Ha ezt vizsgán produkáljátok, a többség megbukott volna. Az e heti dolgozatot a kígyóméreg-ellenszérumok változatairól gondosabban készítsétek el, különben kénytelen leszek a jövőben büntetőfeladattal párosítani a T, B és H érdemjegyeket – nézett végig rajtuk, majd kis szünet után folytatta. – Készült viszont két kiemelkedő munka: Potter és Sally-Anne dolgozata Kiválót érdemel, amit további öt-öt házponttal jutalmazok.
Az óra fennmaradó részében egyénileg készítettek erősítő energiafőzetet, amiből Perselus külön kérésére Harry ipari mennyiségben kotyvasztott, hogy később felküldhessék a gyengélkedőre Madam Pomfreynak. Délutánra kviddicsedzés volt betervezve, utána pedig Dracoval mindketten lepihentek az éjszakai asztronómia óra miatt.
Másnap kissé fáradtan cammogta az átváltoztatástan terem felé, de mikor a helyiségbe belépve megpillantották Umbridge-t, összenéztek és feldobódva helyet foglaltak szokásos helyeiken.
- Szuper! – suttogta Blaise. – Lássuk, hogyan kapja meg a magáét.
Mikor megérkezett, McGalagony professzor a legkisebb jelét se mutatta, hogy észrevette volna kollégája jelenlétét.
- Csendet kérek! – szólt, mire az egész osztály elnémult. – Mr. Finnigan, legyen szíves, ossza ki ezeket a házi feladatokat! Miss Brown, itt ez a doboz egér – ne butáskodjon, nem bántanak – adjon mindenkinek egyet-egyet!
ESTÁS LEYENDO
What if...? - A másik út
Fanfic1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...