4.

219 9 0
                                    

Junayd opent de deur van de auto voor Alyssa. Alyssa glimlacht breed. 

'Dankjewel,' Junayd reageert niet en glimlacht enkel. Hij sluit de deur en doet teken aan Alyssa dat ze haar hand moet geven. De vlinders vlogen alle kanten bij haar op in haar buik, hoe kon iemand zo attent zijn? Hij was de perfecte man die ze niet verdiende, of die ze wel verdiende, in ieder geval hij was perfect, alles aan hem was perfect, zelfs zijn imperfecties waren voor haar perfect. 

Hij opent de deur van de restaurant voor haar en laat haar eerst naar binnen. 

'Waar wil je zitten?' Vraagt hij haar wanneer ze binnen zijn. 

'Maakt niet echt uit, waar wil jij zitten?' 

'Voor mij maakt het ook niet echt uit.' Zegt Junayd terwijl hij door het restaurant kijkt. 

'Jawel, ik weet dat je graag aan een raam zit.' Zegt Alyssa. 'Laten we die tafel nemen.' 

'Maar jij vindt het toch niet leuk om aan een raam te zitten?' Houdt hij haar tegen. 

'Nu wel.' Lacht Alyssa. Ze trekt Junayd naar de tafel. Ze trekt haar tas uit en wilt net haar stoel vast grijpen om het naar achter te schuiven, maar meteen doet Junayd het voor haar. Ze glimlacht weer bedankend en zet zich neer. Hij neemt over haar plaatst en neemt de menu. 

'Laten we eens zien wat ze hier hebben.' Alyssa plaatst haar handen onder haar gezicht en kijkt toe hoe Junayd door het menu kijkt. Hij stopt met lezen en kijkt dan naar Alyssa. 'Ga jij niet kijken wat je neemt?' Vraagt hij haar. 'Ik neem hetzelfde als jou.' Junayd knikt goedkeurend. 'Als je dat wilt.' Alyssa knikt en blijft gefocust kijken naar hem. 

'Ze hebben hier pasta met kip, wat vind je daarvan?' 

Alyssa knikt goedkeurend. 'Dat is wel goed voor mij.' 

'Oké, dan nemen we dit.' Hij zoekt naar een bediende en doet hem teken om te komen. De bediende komt en meteen geeft Junayd de bestelling. 

'Wat wil je hierna gaan doen?' Vraagt Junayd aan Alyssa. 'Euhm- ik weet het niet- ik heb wel afgesproken met mijn nicht om 19h dus tegen dan moet ik wel bij haar zijn.' 

'Dus je wilt mij alleen laten?' Zegt hij met een quasi sip gezicht. 

Oké, dit is weer een andere leugen. Ik heb niet afgesproken met mijn nicht, ik spreek ook niet echt af met mijn nichten omdat ik niet bepaald echt zeer goed contact met hen heb, maar je weet dat hoeft hij niet meteen te weten. Er is een ding waar ik niet bepaald eerlijk met hem ben geweest. Ik heb een bij baantje. Ik werk dus 2 jobs. Ja, Junayd weet hier niet van want ik wil hem niet tonen dat ik het financieel niet zo goed heb en dat ik het thuis moeilijk heb want dat is niet de reden dat ik met hem ben. Ik hou van hem voor hoe hij is niet voor hoe rijk hij is. Oké, ik weet het, misschien denk je nu dat ik eerlijk tegen hem moet zijn en dat ik gewoon moet zeggen wat er is, maar ik bedoel, ik heb net zo'n perfecte iemand gevonden, ik kan hem toch niet laten op zwieren met mijn andere leventje? Ik bedoel, ik wil niet dat hij zich zorgen gaat maken want dat zal niets veranderen. En ja, misschien zal je zeggen dat hij niet zoveel over mij weet, ja dat klopt, maar soms kan je niet alles vertellen als je van iemand houdt. Soms moet je bepaalde dingen voor jezelf houden. En dit is één daarvan. 

Alyssa grijpt meteen zijn hand die op tafel rust. 

'Babe, je hebt mij nog tot 19h, zo alleen laat ik je ook weer niet.' 

'Moet ik je komen ophalen van bij je nicht wanneer je naar huis gaat?' 

Dat is wel een probleem als je een attente man hebt. Ik weet het van de ene leugen komt de andere, hoe moet ik dit nu weer aanpakken?

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu