Farid wandelt naar de voordeur van zijn restaurant. Hij steekt zijn handen in zijn broekzak en glimlacht naar de man aan de deur met de twee meisjes naast hem. Farid had al een vermoede wie dat zou zijn, sinds Alyssa zo duidelijk in het verwoorden is en de boze blik van de man zijn klanten kan doen opjagen.
'Goeiendag mijnheer en jongedames, hebben jullie een reservatie?'
Alyssa kijkt vanuit haar stoel naar Farid die het woord neemt bij de man. Wat zag hij er eng uit, jeetje wat kunnen mensen enge broers hebben. Oh god dank dat Farid geen enge uitstraling heeft en er nog decent uit ziet.
'Reservatie? Zie ik er uit als iemand die een reservatie nodig heeft?' Farid begint meteen te lachen. Alyssa denkt meteen aan hun eerste ontmoeting, hoe hij ook moest lachen om haar woorden. Hij stond op dezelfde manier, met zijn handen in zijn zakken en een glimlach. Waarom deed hij dat? Waarom is hij zo? Ik begrijp hem nog steeds niet, ik begrijp hem helemaal niet.
'Ik wist niet dat je op basis van uiterlijk kunt bepalen of iemand een reservatie nodig heeft of niet,' Hij lacht nog steeds, maar zijn lach verdwijnt langzaam aan.
'Maar- ik weet wel- ik weet wel dat je aan een restaurant kunt zien of er reservaties noodzakelijk zijn of niet en- en als ik kijk-' Farid draait zich om. Met zijn rug naar de man en zijn gezicht naar zijn zaak. Hij kijkt niet naar mij, maar hij kijkt door zijn zaak heen.
'Het lijkt erop-' Hij draait zich terug om en kijkt naar de man. 'Het lijkt erop dat we hier wel reservaties nodig hebben.'
'Denk je dat we hier voor jouw business praatjes zijn? We zijn er voor die slet daar,' De man wilt naar Alyssa wijzen, maar meteen houdt Farid zijn hand tegen.
'Wijzen is niet respectvol, wist je dat?' Zegt Farid met een kleine glimlach. 'En slecht taalgebruik zeker niet. Euhm- wat vind je er nu van als we eens rustig praten? Mannen onder elkaar en dan bied ik jouw dames iets te eten binnen terwijl ze op je zitten te wachten?'
Waar was hij mee bezig? Wat is hij aan het doen?
De man zet een stap dichter bij Farid. 'Denk je dat we hier voor je eten zijn?' Alyssa ziet de dreiging in zijn ogen, ze ziet hoe dicht hij staat bij Farid. Farid blijft op zijn plek staan, hij kijkt enkel recht voor zich met een glimlach op zijn gezicht alsof er niets aan de hand is. Oké, ik ben er zeker van, Farid zit in de maffia, kan niet anders. Hij staat zeker aan het hoofd van de bende, zeker, dit restaurant is gewoon een afleidingsmanoeuvre. Ohnee, waar heb ik mij nu in verwikkeld, wie weet wilt hij van mij ook een verslaafde maken? misschien wilt hij mij verkopen en lever ik hem geld op? Oh mijn god waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht?
Terwijl Alyssa te druk bezig was met haar gedachten die op hol sloegen, probeerde Farid de situatie rustig af te handelen.
'Laten we even buiten staan en mensen in hun rust houden. Misschien kan ik zo beter begrijpen wat er aan de hand is.' Farid plaats zijn hand op de man zijn boven arm en doet teken om naar buiten te gaan.
Alyssa blijft verbaasd kijken. Ze ziet hen buiten wandelen en verdwijnen uit het zicht. Oh wat was ze nieuwsgierig en zenuwachtig op het zelfde moment. Wat zou er aan de hand zijn? Wat zouden ze zeggen? Wat zou Farid doen? Wat ze moeten weten dat hij een passieve, potentiele drugsdealer is die aan het hoofd staat van de voedselketen. Wie weet heeft hij ooit eens een moord gepleegd en is hij daarom zo koel? Wie weet, wie weet, ik ben maar een arme burger die twee jobs tegelijkertijd deed. Hij rijdt trouwens in een S- klasse, ik rijd hier maar met een Fiat die ik op tweedehand gevonden heb. Zijn auto lijkt mij niet van de tweede hands hoor, waarschijnlijk perfect uit een salon. Ja zeker, 100% zeker, want hij zei me eens dat ik moest weten welke auto ik verminkt had. Toen zei hij een S-klasse, weet ik veel wat een S klasse is? Wacht- ik ga eens opzoeken hoeveel een S klasse kan kosten. Misschien 30.000€? Of 50.000€? Bon laat me eens kijken.
JE LEEST
Until you. VOLTOOID
Romance'Als je weigert op mijn verzoek zal je deze beelden overal vinden, Alyssa. En ik denk niet dat je dat wilt- ik denk niet dat je wilt dat mensen weten wat je doet met je vrije tijd.' Alyssa heeft zelfs de kracht niet om boos te zijn. 'Als je met mij...