57.

123 13 2
                                    

Ze zaten in de auto, Alyssa die bijna de moed niet vindt om uit te stappen en naar haar moeder te gaan. Farid zegt niets, hij kijkt enkel naar haar, hij ziet hoe ze nerveus is, hoe ze lichtjes gestrest is. 

Ze zegt niets en stapt uit de auto. Farid kijkt voor zich wanneer de deur dicht gaat. Ze was er kapot van dat was duidelijk, ze was er niet goed van en nu moest ze dit tegen haar moeder vertellen? 

Alyssa wandelt op een snelle tempo naar huis. Haar handen heeft ze verstopt in haar mauwen. De stress die ze voelde, de nerveusheid in haar maakte haar misselijk. Ze moest het snel van haar lever hebben. 

Zonder te treuzelen belt ze aan. Ze wacht ongeduldig aan de deur. En de deur gaat open. Ze ziet haar moeder staan, ze glimlacht meteen wanneer ze Alyssa ziet. 

'Alyssa? Mijn dochter? Wat heeft jou hier gebracht?' 

Alyssa kan zelfs geen glimlach forceren. 

'Hey, mama,' Zegt ze kalm. Ze groet haar moeder en wandelt dan naar binnen. 'Lieverd gaat het met je? Is er iets tussen jou en Farid?' Alyssa reageert niet. Ze kruist haar armen over elkaar en haalt zeer diep adem. 

'Kom mee naar de keuken.' Zegt Alyssa meteen. Haar moeder wilt haar niet te veel pushen dus wandelt ze maar naar de keuken. Alyssa wandelt achter haar moeder aan om naar de keuken te gaan en blijft dan in de keuken staan. 

'Alyssa, hier, ga zitten.' Haar moeder trekt een stoel van onder tafel en doet haar teken om te gaan zitten. 

Alyssa gaat meteen zitten en plaatst dan haar handen op haar dijen. Ze wrijft ongemakkelijk over haar dijen, het was alsof ze ieder moment kon exploderen van de pijn in haar. Haar moeder grijpt meteen een glas en schenkt Alyssa water. 

'Alyssa drink. Probeer kalm te blijven en- en leg me uit wat er is, misschien kan ik je helpen.' 

Alyssa grijpt het glas en neemt een slok. Ze legt het glas terug neer op tafel, maar houdt haar hand op het glas en kijkt dan naar haar moeder die aan de overkant van de tafel is gaan zitten en Alyssa met volle aandacht aankijkt. 

'Ik moet je iets vertellen, mama.' Zegt Alyssa half beheerst. Haar moeder zegt niets en knikt enkel. Ze begint ook nerveus te worden, wat zou haar dochter bezielen? Wat heeft haar in deze staat gebracht? 

'Ik wil niet tegen je liegen- ik- ik wil dat je het van mij hoort voor je het van een ander hoort,' 

'Oke, Alyssa, vertel, vertel, wat is er aan de hand? Je maakt mij bezorgd.' 

Alyssa haalt zeer diep adem. 

'Ik heb- ik heb papa gezien,' Meteen leek er een last van de moeder van Alyssa haar schouders af te gaan. 

'Gaat dit over je vader?' Klinkt ze teleurgesteld. 'Je- Alyssa, tril je helemaal zo om je vader?' 

'Ik heb je nog niets vertelt,' Zegt Alyssa meteen. 

'Ik moet zelfs niet weten wat je gaat zeggen, ik weet wat je wilt zeggen.' Alyssa valt stil, ze kijkt haar moeder onbegrijpelijk aan. 

Haar moeder drukt zich recht van haar stoel. 

'Ik ben alles gewend, Alyssa, ik heb alles al een plek in mijn leven gegeven. Jouw vader en zijn gedoe ook.' 

Alyssa kan haar ogen niet van haar moeder af houden. Ze wilt haar begrijpen, maar het lijkt alsof ze haar niet kan begrijpen, of wilt ze haar gewoon niet begrijpen? 

'Waar heb je het over? Waar heb je het over, mama?' 

'Wil je thee of koffie?' Ze wacht even, maar ze krijgt geen antwoord van Alyssa. 'Ik geef je wat thee, zodat je lichaam wat kan kalmeren.' 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu