Niall Point Of View ✼
"Niall," mompelt Lizzy als ze huilend naar me toeloopt. Ik spreid verbaast mijn armen en ze komt tegen me aan staan, ondanks mijn bezwete lichaam.
"Liefje," fluister ik als ik haar hoofd kus. Ze klemt mijn shirt in haar handen en huilt zacht. "Babykitten.. Wat is er?"
Ze huilt alleen maar en kan niks uitbrengen. Ik wrijf zacht over haar haar en sluit mijn ogen.
"Je moeder?" vraag ik, waardoor ze knikt. Ik zucht even en kijk haar dan aan. "Word eerst even rustig, liefje. Wil je wat water?"
Ze knikt voorzichtig. Ik pak een flesje water en geef het aan haar. Ze drinkt er snel van.
"Rustig.." Ik wrijf over haar onderrug en ze wordt langzaam rustig, waardoor haar tranen stoppen. "Gaat het?" Ze schudt haar hoofd en kijkt me aan. "Wat is er gebeurd?"
"Mag ik het zo vertellen?" Ik knik en we lopen allemaal achter elkaar naar het busje. Lizzy kruipt met me helemaal achterin de auto. Ik voel me bezorgd, omdat ik weet dat er wat is. Iets wat haar laat huilen.
We stappen bij het hotel uit en lopen naar onze hotelkamer. "Er is een jacuzzi, toch?" vraag ik aan de jongens en ze knikken. "Wil je daar even ontspannen?"
Ze kijkt naar de tijd, het is bijna twaalf uur. Alsnog knikt ze. Vlug lopen we naar onze kamer, waar ik me uitkleed tot mijn boxer en een schone meeneem. Lizzy kleedt zich om in haar bikini en pakt haar pyjama en ondergoed. Ik neem nog snel handdoeken mee en loop dan naar de jacuzzi, die Liam al voor ons had aangezet. Het is nog niet super warm, maar het gaat.
Ik steek mijn hand naar haar uit, die ze aanneemt. "Wat te drinken, mijn lief?" vraag ik en ze knikt.
"Een wijntje, alsjeblieft." Ze veegt onder haar ogen en stapt in de jacuzzi. Ik knikt en geef haar vlug een kus, voordat ik binnen een biertje en wijntje haal.
"Wijntje, Niall. Normaal schenk je dat niet tot bijna aan de rand vol," grinnikt Lizzy als ik haar haar glas geef.
"Heb ik toch geen verstand van," glimlach ik als ik naast haar ga zitten en haar hand pak. Ze zucht en leunt tegen me aan. "Wat is er?"
"Mijn moeder belde me en.." Ze zucht en barst meteen in tranen uit. Ik leg mijn arm om haar heen en druk een kus tegen haar haren.
"Op je eigen tempo, liefje," stel ik haar gerust. Ze kijkt me aan en ik kus haar even zacht.
"Ze huilde en vertelde me over hoe ze aan oma had vertelt dat ze wil scheiden." Ze zucht opnieuw en sluit haar ogen voorzichtig, maar alsnog rollen tranen erover. "Mijn oma is erg katholiek, dus mag je niet scheiden. Je belooft god om bij diegene te blijven en als dat niet lukt.."
Ik knik en ze verbergt haar hoofd tegen mijn borst, waardoor ik over haar haar wrijf.
"Mijn oma werd boos en vertelde haar dat ze de keuze had: ze bleef bij mijn vader en dan zou alles goed gaan, of ze gaat scheiden en dan zouden ze nooit meer contact hebben." Haar stem breekt in snikken, waardoor ik haar op mijn schoot zet en stevig knuffel. Als haar moeder haar oma niet meer ziet, betekent dat dat zij haar oma ook bijna nooit meer kan zien. Dat je moeder dit dan ook nog huilend vertelt vanaf een paar duizend kilometer afstand..
"Schatje, toch.." fluister ik als ik mijn hoofd schud.
"Ik maak me zo'n zorgen om mijn moeder.. Ze is tot de gekste dingen in staat als ze zich niet fijn voelt." Ze kijkt me trillend aan en bijt op haar nagels. Ik kus haar voorhoofd voorzichtig en laat mijn handen over haar heupen gaan.
"Het komt wel goed liefje," fluister ik zacht.
"Ik wil zo graag naar haar toe om voor haar te zorgen, maar ik zit hier vast." Ze schudt haar hoofd en legt haar armen om me heen. Het voelt goed dat ze steun zoekt bij mij, dat ze me echt vertrouwt.
JE LEEST
ONE N.H.
FanfictionThere was only ONE thing what they really wanted. They wanted freedom, love and happiness. Only ONE person told them not to, the person they needed to listen to. ✼ Alle rechten voorbehouden