Adam bakti kimlerdensin falan dedi ben de soyledim: baba tarafından akrabaymisiz, iyi iyi dedi sadece. Ve basladi sohbet etmeye: adem as'dan basladi Suleyman as hakkinda baya bi konustu sonra yedi uyurlar vs vs vs ve en sonunda sıkildin mi evladim dedi. Ne sıkilacam guzel guzel anlatiyordu adam hikaye tadinda. Bu arada cocuklar evin bahcesinde agactan meyve yiyorlardi, azmuddin amcanin karisi da bize topladigi meyvelerden ve serbet falan ikram ediyordu.
A evladim darlanma bunalma buna benzer hic birsey hissettin mi
K hayir amca, sabaha kadar anlat sabaha kadar dinlerim
A camiye gidiyon mu
K evet
A orada boyle şeyler hissediyon mu
K hayir
A garip ruyalar goruyon mu
K arada sirada
A nasil ruyalar
K ne bilim iste, birileri beni cagiriyor kim olduklarini bilmiyorum; gitmeyince kiziyorlar; anlattiklarini yapmayinca korkutuyorlar
A ne anlatiyorlar
K gecen sefer bi at nalini mese alevinde isitmami istediler yapmadim
A sadece at nalini isitmani mi istediler
K yok: sunlari yapmami da istediler
A yapmayinca korkuttular mi
K korkuttular
A nasil korkuttularCok pis korkutuyorlardi ama kelimelere dökmek simdi bile imkansiz..
A tamam evladim, soylediklerini yapma olur mu
K tamamDaha sonra adam gidip babamla konusmus: ya serbetli olacak ya da cindar demis, bu yuzden cocuga cinler ara ara ruyasindan veya gercek hayatta bir sekilde gorunuyorlar, babam da ne yapabilecegini sormus "ergenlige kadar kendini korursa sıkınti yok, korumazsa yapacak birsey yok" demis..
kansu anlatmaya devam ediyor:
O yaz koyde bulundugum muddetce bu azmuddin amcanin yanina gidip durdum, adamin kendisi cagirmamisti ama sohbeti hosuma gitmisti. Adam da bana torunuymusum gibi masallar anlatti. Sonradan öğrendim ki adamin anlattigi masallarda gecen seyler gercekten kullanilan ve beni veya baskalarini cinlerden buyulerden koruyacak veya kurtaracak yontemlermis: ben adamin masal anlattigini dusunurken adam benim hayatimi kurtariyormus.
Ben de cocukluk bu ya manyakligin dibine vuruyorum: koylulerin "cin ocagi" diye tabir ettikleri yerlerde geziyorum ve bunu yapmamin tek sebebi cinlerin benimle irtibata gecmeye calismalarindan asiri korkuyor olmam. Kendimce korkularimdan kurtulmamin yolu korkularimla yuzlesmek: karanliklarda geziyorum; kulluklere isiyorum; metruk yerlere giriyorum falan. Bi gece yine yattim ruyamda hic beni cagirmadilar bile: madem evimize gelmeyi bu kadar istedin dedi bi tanesi sadece. Ruyamda bir kullukteydim. Su anda bile sayisini tahmin edemeyecegim kadar cin vardi etrafta. Ama bu ruya diger gordugum hic bir ruyaya benzemiyordu: normalde ruyalarimizin temelinde bilincaltimiz olmasina ramen bu ruyanin bilinc veya bilincaltiyla alakasi yoktu. Zamansiz boyutsuz derinliksiz: kisaca icinde bulunduğumuz fizik ozelliklerle anlatilamayacak bir ruya ama bir o kadar da gercek. Esen rüzgarı; külün kokusuni; hisirdayan yapraklari kisaca herseyi hissediyordum.
Bir tanesi karsiladi beni, gotumun tutusmasi gerekirken azmuddin amcadan ogrendiklerimle deli cesareti -simdiki aklim olsa cahil cesareti derdim- geldi: korkmuyorum bile. Pesinden gitmemi isaret etti, ben de takildim pesine. Orta yerde onunde bir suru zibil (hayvan boku) kemik; les; sogan kabugu oln bir tanesi vardi ve dik dik bana bakıyordu. Henuz önümüzde 20 adim falan varken bir anda onumde peydah oldum, gozlerimin icine bakti:
C sana bilmedigin bir cok sey, sahip olmadığın olamayacagim bir cok sey veririm
K (adamin sesi yoktu konustugu zman cok değişik bir ses cikiyordu:Cok sonra ogrendim ki bu ses degirmen tasinin surtunme sesiymis)
K ne ogretebilirsiniz ki
C karsiliginda verebilecegin ne var
K (azmuddinin ogrettigi bir duayi okudum) ve hersey bitti, dışarıda duydugum bir sangirdama sesiyle uyandim etrafima baktim abim hala fosur fosur uyuyordu. Anladim ki duyan sadece benmisim.Azmuddinin yanina gittim ertesi gun ruyayi anlattim: nerdeydiniz sorusuna verdigim cevapla samari yemem bir oldu. Oyun zannetme buni cocuk dedi. Meseleyi babama anlatmis ve eklemis, "ogrettigim duayi okumamis olsa ne olurdu bilemem ama artik ben de korkuyorum çok daha fazlasini ogretirsen hafazanallah cinnilerle basini belaya sokar: usulunce anlatin ugrasmasin" bi samar da babamdan yedim, bizim zamanimizda en saglam psikolojik tedavi babanin samariydi tabi.
Sonraki 4 5 yil ne ben onlara bulastim ne onlar bana garadas ama ilk defa kamyon devirdigimde cok acayip birsey oldugunu farkettim: bilmedigim bilemem gereken bir suru sey biliyordum. Ikinci gece beni yine korkuttular. Eger kalp atislarimi duymayip uyamasaydim korkumdan ölebilirdim: istedikleri tek sey bir buyu yapmam gerekirdi ve buyuyu bi onceki gece ogrenmistim. Ayni gece tekrar buyuyu yapmam icin korkutmaya basladilar: oldurseniz de gebertseniz de delirtseniz de yapmam" deyip deyip hem azmuddin amcadan hem de daha sonralari remzi hocadan vs ogrendigim dualri okumaya basladim. Okumamam bitirmemem icin bogazimi mi sık madilar; tokatlamadilar mi yapmadikları sey kalmadi. Ben diyeyim 100 defa sen de 500 defa okuduktan sonra kurtuldum ellerinden, daha dogrusu yapmayacagimi farkettikleri icin rahat biraktilar. Ertesi gunu remzi hocanin yaninda aldim solugu. Adama bana ne yaptirmak istediklerini hatirlayip hatirlamadigimi sordu: anlattim:
R peki oglum sen normal zamanlarda nasil yasiyorsun okudugun dualr oyle basit dualar degil
K nasil nasil yasiyirum hocam, standart yasiyorum iste
R evladim namazina niyazina duana dikkat et, ekmek kirintilarina dikkat et, sogan kabuklarina dikkat et, tuvalete banyoya Girerken destursuz girme, cerin copun oldugu yerlerde dolasma..
K noluyor hocam
R ogrettikleri sey kara buyu evladim bi kere bu islere girdin mi imkani yok kurtulamazsin ve ne yaptigini bilmiyorum ama maneviyatini zayiflatmissin yoksa o kadar dua tesirsiz kalmaz..S peki gardas neden zayiflamis maneviyatin (ne olur nasil olur bilmiyordum ama bnm de karsima cikmisti bu maneviyat meselesi ogrenmem gerekirdi)
K gunah islersen zayiflar kardes; bunlar sufli cinler sufli ortamlarda bulunursan zayiflar..Biz (permin sanem didem ben) bile bu kadarina muhtemelen erisemezdik: kara buyu ogretmek nedir anasink satayim biz cagirdigimizda gelmisler bizimle eğlenmişler ve gitmislerdi, adam dibine vurmustu resmen, burada anlatmadigim kisimlardan bir tanesi de adamin ara ara cinnileri görüyor olmasi: ben bi kere cinni olduğunu dusundugum birsy gordum 5 saat kendime gelemedim ama adam gordugunde "yolunu mu kaybettin" gbisinden soru bile soruyormus. Daha onceki partlarda bahsettigim kansunun gorunce odunu kopartan ve gidip konustugu -korkudan tabiki- zamanlar da bu zmana denk geliyormus ama neler oldugunu; neler konustugunu anlatmadi.
Ben de "serbetli" meselesinin ne oldugunu sordum ve ogrendim ki remzi gbi bazi insanlar cin-insan dengesinin korunabilmesi icin manevi miras sahibi olurlarmis kansu da onlardan biriymis: bunlara serbetli deniyormus, hocalari kendilerine yetki verince de el sahibi oluyorlarmis..
Neyse kansu bir defter aldi eline ve dedi ki "bu defteri sadece ortamda acik birak ve sira sana gelince veya sira aldiginda bu deftere bakmalarini soyle" ben de filimlerdeki; kitaplardaki; dizilerdeki gbi bunun bi tuzak oluo olamdigini sordum: cini icine mi hapsedecekti,
K yok gardas her zaman anlatilmayan birsey vardir: musallatta veya bu sekilde cagirmalarda bi tane cin gelmez aile veya kabile seklinde gelirler. Burada sadece senin merak ettigin sorular var..
Sbahi etmistik artik saat 5e geliyordu ve yatmak istedigimi soyledim yatagimi hazirladi ve uyudum..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türkiye'de Yaşanmış Cin ve Hayalet Olayları 4
HorrorSerinin 4.kitabında olayları araştırmaya devam ediyoruz