neyse ben de ortamdaki kasvet biraz dagılsın diye muhtemelen dedesinden ogrendigini vs soylemeye ve permine mugenin ne kadar tatlı bir kız oldugunu anlatmaya baslamıstım ama didem her ne kadar gizlemeye calıssa da yuzu dusmustu, kansu dinler gibi yapsa da aklı bizde degildi. bunu anlamak icin muneccim falcı veya davranıs bilimci olmaya gerek yoktu: kansu insanlardaki anlık degisimleri cok rahat farkederdi ama didemin yuzunun dustugunu farketmemisti..
ben salak salak ortamı kurtama gayretleri icerisindeyken asıl dinlememiz gereken seyleri bize bi kac saat sonra remzi hocanın anlatacagını bilmiyordum. didemin telefonu caldı ve didem telefonu direk kansuya verdi:K efendim
K okuldan sonra mı
K hocam hayırdır
K siz gelin evladım anlatacam..sanırım anladınız remzi hoca ikimizi de okuldan sonra evine cagırıyordu, ben nasıl izin alacagımı dusundugum icin asıl onemli noktayı kacırmıstım: remzi hoca didemin telefon numarasını nerden biliyordu?
K babanın tel numarası kac la maynamatsız
S 0532... takriben bi dakka sonra arayıp izin almıstı hem de benim babamdan: eve bes dakka gec gitmeme bile musaade etmeyen adamdan, bon bon bakarkenK olum ufak tefek bi iki numaramız var (ayak ustu babama bi dua okumustu yavsak ve ben bunu uzun yıllar ogrenemeyecektim..
Okuldan sonra remzi hocanin evine gittik. Remzi hoca cardaktaki masaya yemek hazirlatmis bizi bekliyordu. Masaya oturdugunuzda yemeklerin ne hikmetse tam bizim gelecegimiz saate denk getirildigini farkettim ama sasirmadim adam kansunun didemin yaninda oldugunu veya didemin cep telefonunu bilebildigine gore gelecegimiz saati bilmesi cok zor degildi. Yemeklerimizi yedikten sonra iceriden caydanlikla cay getirdi bn muhabbet uzun olacak diye dusunurken adam sadece "kansu buyuyu sana yapmış ama ters tepmis" dedi..
Kansu soru sorarak ogrendi ama bn buraya kansu sunu dedi remzi hoca bunu dedi seklinde yazmayacagim olayi direk ozet gececegim:
Daha didemlerin evindeyken perminin kansu hakkinda sordugu sorular dolayisiyla sanem kansuya kafayi takmis ama sanemlerin evindeki olaydan sonra (adam cinleri yakmakla tehdit etmisti) kansuyu kendine elemesi gereken bir rakip olarak gormeye baslamis: eger cinleri tehdit edebilen birisini egale edebilirse cinlere de haydi haydi soz gecirecegini dusunmus.
Bi kac ortamda daha cin cagirip neler yapabileceğini ogrenmeye calismis ama dikkatinden kacan bir nokta olmus: sufli cinler cikarlari olmadiktan sonra kimseye yardim etmezler (buradaki cikar kavramini bir kac part once soylemistim, kendilerine ikram edilen yemekler vs degil direk insanin imani;iradesi). Kansuya buyu yapmayi kafasina koymus ve kendisini gelistirebilmek adina cinlerden medet umup baska insanlar icin baska insanlara (ceylan icin gozdeye oldugu gbi) buyuler yapmaya baslamis ve basarili da olmus. Daha sonra kansuyu alaşagi edebilmek icin kendi basina bir seans duzenleyerek en serli cinlere (isimlerini de vermislerdi) adaklar adayip kurbanlar kesip kansuya buyu yapmaya baslamis. Bizim mal kansu (hatirlarsaniz buyu yapilacak kimseye ait bir esya kullanilmasi gerekir demistim) bir mactan sonra cikarttigi coraplarin kayboldugunu farketmemis (onu da bizim okuldan baska bir pic calrak saneme vermis) ve hatun kansunun adini gerekli olan bi iki bilgiyi de ogrenip buyuyu Kendince tamamlamis. Ama iste diyorum ya tam adi kullanmak lazim diye ve kansunun gercek adini (kansav) ve ikinci adini bilmeden cok guclu bir buyu yaptığı icin buyu ters tepmis.
Burada sunu aklinizda bulundurmaniz gerek beyler: eger birine bir buyu yapildiysa o buyuyu bozan kisi karsiliginda dunyalik talep ediyorsa bilin ki o buyu o kisinin eseridir. Cunku (donup dolasip ayni yere geliyoruz) buyuyu yapanin imani gitmistir; yaptiranin imani gitmistir ve buyu bozduracak olan kisi de buyuyu bozdurmak icin yanlis yolu secerek imanini kaybedecektir ve cinler maksatlarina ulasacaklardir. Eger ki buyucunun yaptigi buyu herhangi bir sebepten dolayi tutmaz ise cinler buyucuye musallat olur: ona hayati dar eder.
Iste sanem kansunun tam adini (ikinci adiyla beraber) bilmeden buyu yaptigi icin cinler bunun hincini sanemden cikartmaya baslamislar ve sanem de guya kendini kurtarabilmek adina cinlerle beraber bizim sinifa gelmis. Ama buyunun isleme prensibi bu sekilde olmadigi icin yakasini kurtaramamis be cok az bir rahat vermeleri icin ne derlerse yapmaya baslamis. Sinifimizdan kacip tuvalette yerleri yalamasinin falan sebebi buymus, yerlere doktup yaladigi sey de "seker"mis. Remzi hocanin soyledigine gore seker olmasınin ozel bi anlami yokmus..
Bu kisim benim aklimda tamamiyla celiski olarak kalmisti cunku kiz kansuyu egale etse bile bunu sufli cinleri kullanarak yapacakti ama asil amaci da cinlere hukmetmekt: hem cinlerden medet umarak hem de ayni sekilde onlarsan ustun olabilecegini dusunebilmek tezattan baska birseyle ifade edilemez..
Remzi hoca aklimdan gecenleri bilerek: evladim cok guclu mafya babasini cok saglam bir mafya babasiyla alaşagi edersen 3.sinif mafyalari korkutup haraca baglayabilir misin" dedi, adamin mantik duzgundu guzeldi amaaa derken devam etti "sanem zaten imanini iradesini akl-i selimini cok guclu cinlere satti: onlar alacaklarini almis olacaklardi" daha ne istesinlerdi ki, sanemin hukmettigi cinlerle yapacagi 3.sinif buyulerden Alacaklari da isin tuzu biberi olacakti. Bu 3. Sinif diye tanir ettigim cinler insanlara musallat olacak kadar curretkar cinler degil.."
Asil celiski simdi geliyordu: remzi hoca el almis; kansu da serbetli kimseler olarak bu olaya mudahale etmelilerdi ama mudahale ederlerse kurtarcaklari kisi her turlu melanete bulasmis hatta kansuya kast etmis birisiydi.. Bunlari dusunerek sizin de isiniz zor be hocam dedim. Adam sadece henuz haber gelmedi dedi ve caylari icip kalktik
S la gebeş bu remzi hoca akil mi okuyor olum
K aklina gele gele bu soru mu geldi lan adam kizin hangi buyuy benim hangi esyamla yaptigini bile soyledi sen bana bunu mu soruyon
S gardas sen anlatmistin adama bu haberleri veren cinler varmis zaten
K harbi la unutmusum (siritti) siz ilk kez cin cagirdiginizda sorulari nasil sordunuz
S yuzuge dokunarak
K onu demiyom lan sesli olarak sordunuz mu
S yooo (mal oldum aklima neden bu hic gelmemisti anlamadim)
K bu cinlerin de boyle bi ozelligi var iste gardas sen icinden/aklindan gecirince onlar biliyorlar: remzi hocanin ulvi cinleri de haber veriyor remzi hoca da cevap veriyor
S peki gardas sen bu ulvi cinlerin remzi hocaya kendi kafalarindan canlarının istemesine gore bilgi verdiklerini soylememis miydin, bu zamana kadar birsey demeyip simdi herseyi anlatiyorlarsa bi pislik cikmayacak mi sence?
K haber gelmedi dedi ya gardas hazirlikli olmasi icin haber verdiler bence ama bn de bilmiyorum..Dolmus duragina gelmistik kansu beni ugurlayip evine dogru yollandi..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türkiye'de Yaşanmış Cin ve Hayalet Olayları 4
Kinh dịSerinin 4.kitabında olayları araştırmaya devam ediyoruz