Dolmus durağına dogru yururken permin bana cok tutuk gelmisti, hem ortamin kasvetini gecirmek hem de bi sekilde konusmaya baslamak icin "dun gece olanlar bi hataydi falan diyeceksin herhalde" dedim, sadece bakti ve duygusuz bi sekilde gulumsedi.
Bes dakkadir yurumemize ramen hala agzini acmamisti. En sonunda ben tekrar konusmaya basladim
S ee ogrenebildin mi ogrenmek istediklerini?
P kismen bile ogrenemedim
S nasi yani ne sormustun ki sen
P kansu ile alakali neden hicbirsey goremedigimi ve senin neden sadece gecmisini gorebildigimi sordum, sanirim ogrenmek istediklerin bunlar
S cevaplar neydi sen ne olmasini bekliyordun
P senin geleceginde muhur oldugunu bu yuzden hicbir sekilde goremeyecegimi kansunun hem gecmisinde hem de geleceginde muhur oldugunu onu hic bir sekilde goremeyecegimi soylediler
S soylediler derken kac kisi vardi..
P nasi yani sen yuzuge dokundugunda seslerini duymadin mi
S ne sesi ya ben hic bi ses duymadim
P cok kalabalik gelmisler sayilarini tahmin bile edemiyorum
S...
P..Bi kac dakikalik durgunluktan sonra permin tekrar konusmaya basladi,
"Senin de kansu' nun da sahip oldugunuz muhur kirilabilirmis ama kansunun muhru kirilsa bile gecmisini yine goremezmisim ve bir defa kirilmis olmasi her zaman gorebilecegim anlamina gelmezmis, bu mührü yeniden yapabilirmissiniz"
Neydi bu muhur nasil kiriliyordu nasil geri yapiliyordu hic bir fikrim yoktu ve daha da onemlisi ogrenmek de istemiyordum cunku zaman gectikce bayilmadan once gordugum o goruntu aklima geliyordu. Cin oldugunu tahmin ettigim birsey gormustum ama hic oyle hikayelerde filimlerde gecen sekillere semallere benzemiyordu. Ben de permine dedesinin getirip durdugu hoca ile konusup konusamayacagimizi sordum. Adiyaman'a gitmemiz gerekiyordu bunun icin ve okul varken boyle birsey pek mumkun degildi.
Dolmusa bindik inene kadar da hic konusmadik. Ben zaten yigitlige bok sürdürememek icin eve gitmeye korktugumu soylemedim, kansuyla bulusmanin en iyisi olduguna karar verdim..
Kansunun cok sosyal cok aktif cok yakışıklı vs oldugundan bahsetmistim, babasi ve annesiyle de ailece tanisiyorduk. Bedri amca isci emeklisi kendi halinde bi adamdi gulendam teyze de ev hanimi, adam ( o yıllara gore cok zordu) emekli maasiyla iki cocugunu universitede birini de lise de okutuyordu. Emekli olmasina rağmen is bulunca yine calisirdi. Adamin cok fazla guldugunu gormemistim bana karsi tavri oldugunu sanirdim ama kansunun soyledigine gore cok cok gulumsermis her zaman oyleymis yani. Yine de evlerine giderken hep tereddutteydim.
Zile basip beklemeye basladim saatim yoktu ama pazar gunune gore erken oldugunu dusundugum bi saati. Gulendam teyze acti kapiyi, ve sevecen bir sekilde iceri buyu etti kahvaltiya baslayacaklarmis kayananam seviyormus falan. Ama birakin kahvaltiyi su icmeye takatim yoktu.
Iceri gectim bedri amca mutfaga geciyordu:
B ne o lan seytan gormus gbisin hayirdir
S bic sorma bedri dayi pazartesiye yetistirmem gereken bi odev var cansu diye bi kizla hazirliyor o da bana yardim etmiyor
B gel bi kahvalti yap da sonra halledersiniz
S ama kutuphaneye gitmemiz gerek
B birsey olmaz gidersinizTabiki butun bunlar kansu ve benim aramdaki duzmece muhabbetti: cansu ozel bi mesele var, caner basimi belaya soktum; kutuphane evde konusamayiz anlamina geliyordu ( not univ kütüphaneleri hafta sonu acik olur). Ve kansu mesaji almisti.
Kahvalti yaptik (iki ergen ve kansunun anne babasi) sonra da biz cikiyoruz dedik. Bedri amca para vermeye kalkismasin diye cocugu surukledim resmen, ve evden cikar cikmaz mevzuyu anlatmaya basladim.
K yapacaginiz isi sikeyim sizin aq angavatlari kimse size bu islere bulasmayin demedi mi
S kardes iyi guzel diyon da caresi var mi bulaştık
K yuru gotveren remzi hocaya gidelim isin icinden cikarsa o çıkar.
S emin misin olum bak taner biz cikarken hala kendinde degildi oyle kucuk bi is degil bu
K simdi mi dusunuyon itAdam soyledigi herseyde hakliydi, remzi hocadan medet umacaktik kacari yoktu..
Remzi hocanin evi kansugilin evinin bi kac sokak ilerisiydi, sonradan ogrendigim kadariyla adam mahallenin sevdigi hos sohbet bi adammis. Mektep medrese gormus ama oyle sakalli yasli basli birsey degildi. Mustakil evinde esiyle cocuguyla oturan kendi halinde bi adam, reno 12 arabasiyla pazarda ivir zivir satarmis.
Kapiyi caldik 9 yaslarinda bi cocuk acti kapiyi, kansu direk remzi hocayi sordu. Cocuk direk "baaabaaa" diye iceri seslendi. Adam disari cikti. "Hosgeldiniz gencler gelin ben de bahceyle ugrasacaktim bana yarenlik edersiniz" dedi. Evin arka tarafina dolandik, bizim arkamizda bu bebe gelip cardaktaki masaya bi surahi su ve bardak birakti.
Remzi hoca bi taraftan agaclari sulamaya basladi bize de ne oldugunu sordu. Karsimdaki adamin hikayelerde gecen hoca tipiyle alakasi olmadigi icin ne cok da umursamadım ama artik denize dusmustuk yilana bile sarılırdık.
Adam dinledi dinledi dinledi, sonra bana bi bel verdi "belle bakalim surayi" dedi. Benim derdim basimdan askinken biri ev temizletiodu digeri de bahce belletiyordu. Olaylari anlatirken bazi noktalari atlayarak bi on onbes dakka gecirdim, aniden adam:
R gordugun seyden bahsetmeyecek misin
S ne
R bak evladim beni gordukten sonra bu isleri benim halledemeyecegimi dusunmus olabilirsin ki gercekten oyle. Senin icine girdigin senin bulastigin bir olayda ben sana nasil yardim edebilirim ki? Butun olaylar baslamadan once "sanem" denen kiz (kizin adini soylememistim) size "bu islerin enerji degisimiyle" oldugunu soylememis miydi? (bunu da soylememistim) senin su anda yapman gereken tek sey var: cinleri cagirmanizi saglayan enerjiyi kendinden uzaklastirmak..
S peki nasil yapacam hocam
R uzaklasmadi mi hala?Harbiden kendimi biraz daha iyi hissediyordum ama o kadar da degil:
R evladim cinleri aklindan cikar, baska islerle ugras; bag bahce belle; ders calis; kitap oku; muslumansan dua et namaz kil: o enerji ki aslinda korkudan baska birsey degil, gectikten sonra hicbirsey olmaz meraklanma.
S peki hocam ya musallat olurlarsa?
R musallat olmalari o kadar kolay degil yavrum, bana neden sadece bir ismini soyledin
S ikinci ismim oldugunu kim soyledi
R aferim oglum kimseye soyleme: cinlerin musallat olabilmeleri icin sana ulasmalarina imkan verecek bir kac sey olmali bunlardan ilki tam adin; ikincisi... ; ucuncusu... ; dorduncusu de sana ait birsey. Sac olur elbise olur, yuzuk olur. Lanetli yuzuk sen de mi hala?O ana kadar unuttugum yuzugu aklima. Getirdigi icin adamin 7 sulalesine icimden tesekkur ederek ceplerimi distan yokladim, dokunmaya korkuyordum zira:
S (seytan gormus gbi bi ifadeyle) bu nasil cebime girmis
R koyarlar oglum, evine gideren elma sirkesi al; pantolonunu da yuzugu de elma sirkesiyle yika: bi kovaya sirkeyi bosalt direk icine at. Sen de guzelce bi yikan.
S neden nasil cebime giriyor hocam
R permin (bunun adini soylemistim) seninle ilgili soru sorunca onlar da seni merak etmis: seninle tekrar etkilesim kurabilmek icin birakmislardir
S kansu oglum permin benden cok seninle ilgiliydi
R ona birsey olmaz meraklanma
S peki hocam bu muhur meselesi ne
R muhur diye birsey yok evladim bu meselelerin hepsi inanc meselesidir: hristiyan olsan ve boyle birsey basina gelse papaza kosarsin degil mi, inancin zayifsa muhur yoktur; saglamsa muhur vardir..Adamin soyledikleri aklima yatmisti, sanem da ilk etapta bizleri onlar hakkinda konusarak korkutmus yani enerjimizi degistirmisti artik ne derseniz ve gonderebilmek icin de tersini yapmak yeterli olmaliydi, henuz gitmedilerse..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türkiye'de Yaşanmış Cin ve Hayalet Olayları 4
TerrorSerinin 4.kitabında olayları araştırmaya devam ediyoruz