2. fejezet - Phyllis Lily Piton

5.4K 265 47
                                    

10 évvel és 11 hónappal később, július eleje:

Perselus Piton a kopott pamlagon ült, és egy könyvet olvasott. A szűk nappaliból ki lehetett látni a macskaköves utcára, ahonnan a nyári délután meleg fénye a behúzott függönyön keresztül is bejutott a házba. A nappali falait plafonig érő könyvespolcok takarták, a pamlaggal szemben egy régi karosszék állt, a két ülőalkalmatosság között pedig egy rozoga asztalka foglalt helyet. Négy óra körül járt az idő. Perselus odébb tette a könyvet, és pálcájával az egyik könyvespolc felé bökött. Az kifordult a helyéről, s mögötte egy kicsi konyha vált láthatóvá. A férfi bement, és töltött magának egy pohár vizet. Amikor visszafele tartott, valami erőteljesen nekivágódott az ajtónak. A durranást egy hatalmas "AÚ!" követte. A férfi odament az ajtóhoz és kinyitotta.

A küszöb előtt egy hosszú, kócos, vörös hajú lány ült, napbarnított bőre koszos volt, itt-ott sebek és zúzódások tarkították. Bal szeme vöröses barna, a jobb pedig smaragdzöld. A homloka közepén kezdett vörösödni az a folt, ahol frontálisan ütközött az ajtóval. Karjai között egy méltatlanul huhogó baglyot tartott, ami erősen próbált szabadulni.

- Elkaptam! - kiáltotta Phyllis, és Piton képébe nyomta a csipkelődő és karmolászó madarat - A levelem a Roxfortba!

Két kézzel még mindig a baglyot fogta, és mivel nevelőapja nem akaródzott hozzáérni az állathoz, a feje felé emelte, és fogaival letépte a levelet a karmos lábról. Mikor megszerezte a borítékot, elengedte a dühös madarat, és vérző arccal besurrant Perselus mellett a lakásba. Lehuppant a karosszékbe és megnézte a sárgás papírt.

- Phyllis Lily Piton, Cokeworth, Fonó sor 50., a kisebb hálószoba. - olvasta fel hangosan - De hát ugyanolyanok a szobáink, nem? Vagy az enyém kisebb? - kezdett gondolkodni.

- Ne azzal foglalkozz. Már megint a lényegtelen dolgokon akadsz meg. - szólt rá Perselus rosszallóan.

- Jó. De akkor is ugyanolyanok. - morogta Phyllis miközben feltépte a borítékot. Abból két pergamen csúszott ki az asztalra. Phyllis felkapta az egyiket és elolvasta.

Tiszelt Piton kisasszony!

Örömmel értesítjük, hogy felvételt nyert a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. Mellékelten megküldjük a szükséges tankönyvek és felszerelési tárgyak listáját. A tanév szeptember 1-jén kezdődik. Legkésőbb július 31-éig küldjön baglyot nekünk.

Tisztelettel:

Minerva McGalagony

igazgatóhelyettes

- Felvettek! - rikoltotta Phyllis és felmutatta a levelet. Odarohant az egyik könyvespolchoz, kezével rákoppantott, majd eltűnt a mögötte feltáruló keskeny lépcsőn. Perselus sóhajtott egyet, majd kezébe vette mindkét levelet.

- Elküldöm a baglyot. - mondta mintegy magának, és ő is felment a lépcsőn.

Phyllis vigyorogva feküdt az ágyán és a plafont bámulta, már ahol tudta, mivel mindenhonnan kisebb növényeket aggatott le róla. A szobájában az ágyán kívül egy íróasztal, egy szék és könyvespolcok voltak, de a bútorok színe itt világosbarna volt, és a rengeteg növény által keltett atmoszféra a nappali sötét hangulatának szöges ellentéte volt. Az ablakpárkány külső részén szerencsevirágok, míg a belső részén kaktuszok sütkéreztek. Az asztalon két aloe vera terpeszkedett a könyvkupacok között, a falakon futónövények kúsztak végig, erdei hatást keltve. Az íróasztal melletti polcon könyveken kívül egy kisebb üst, egy rézmérleg, üveg és fémeszközök, valamint különböző méretű kristályfiolák hada kapott helyet. Az ágy melletti éjjeliszekrényen egy fehér orchidea állt.

Elfeledett testvér - Harry Potter fanficDonde viven las historias. Descúbrelo ahora