Phyllis azt sem tudta, hova kapja a fejét.
Reykjavík belvárosa jellegzetesen skandináv – tiszta, hűvös és elegáns. A Faxaflói öböl keleti partja csak úgy ragyogott a reggeli napfényben. A színes tetejű, fehér falú házak kertjei rendezetten virultak. Phyllis meglepve látta, hogy a mágikus berendezkedés ellenére autók, de még lovaskocsik is haladnak az utakon.
– Nem azt mondtad, hogy Izlandon mindenki indigó? – kérdezte Atlát bizonytalanul.
– Vannak egyszerű varázsló és boszorkány lakosaink, és persze muglik is – mondta a nő. – Mind ide születtek vagy beházasodtak egy Indigó családba. Figyelünk a nemzetközi kapcsolatainkra, de szeretünk a háttérben maradni. Nálunk is van turizmus. A puritán muglinak persze eszébe sem jut ide tervezni egy nyaralást.
– Puritán? Csak ezer mérföldre hoppanáltunk és máris a mezei tájszavakat kell fejtegetni – morogta Alastor Mordon, akinek Phyllis időközben tudta meg a nevét.
Az idősödő férfi mágikus szeme megállás nélkül mozgott az üregében.
– Mi gondod van, Potter? – kérdezte, ahogy tekintete átsiklott Phyllis nyúzott arca felett.
– Én Piton vagyok...
– Igen, én meg tegnap tulipánt ültettem a kertemben.
– De hát annak még koránt sincs itt az ideje – döbbent meg Phyllis. – Így nem számíthat olyan pompás virágözönre, mintha...
– Ez szarkazmus volt – sóhajtott Perselus.
Phyllis morcosan nézett Mordonra. Túlzónak tartotta, és egyre inkább igazat nyert az a gyanúja is, hogy a férfi paranoiás. Feszült testtartással menetelt a csoport élén Marten Christianson és Charlie Weasley mellett, akik mióta egy légtérbe kerültek, nem bírták abbahagyni egymás kérdezgetését. Martent a varázslók sárkánykutatói eredményei érdekelték, míg Charliet lenyűgözte az Indigó kultúra sárkányidomítása. Egy szó mint száz, a két varázsló egymásra talált érdeklődési körben.
Molly és Athur Weasley kissé feszélyezve, de szintén határozottan haladtak végig a sötét, terrakotta kövekből rakott utcán, melynek végében ott állt Izland parlamentje. Az impozáns, régimódi épület falát szürke téglák alkották, fordított U alakú ablakait fehérre festették. Mrs Weasley finoman Atla és Phyllis közé lépett.
– Úgy sajnálom, hogy mindezen át kellett menned, Phyllis drágám.
Phyllis meglepve hallotta a hangjában csendülő szomorúságot.
– Nem azt mondom, hogy a fiaimnak ne lettek volna nehézségeik serdülőkor során, de amit tőled várnak el, az már erős túlkapás. Legszívesebben most azonnal elvinnélek innét.
– Hidd el, én is ugyanezt tenném – kapcsolódott be a beszélgetésbe Perselus. – De ez nem jelenti azt, hogy meg is tehetem. Százezer harcképes boszorkány és varázsló ellen és sem tudom felvenni a harcot, és Dumbledore szerint az a legjobb megoldás, ha most szóban megbeszéljük, miért is nem adunk ilyen horderejű vezetői szerepet kiskorú boszorkányoknak.
– Igazi értelmi mélypontról kell indítani ezt a beszélgetést, ha jól hallom – csóválta a fejét Bimba professzor.
– Azért remélhetőleg az ország vezetőivel már könnyebb dolgunk lesz – tette hozzá Flitwick professzor. – Potter nem való sem parlamenti képviselők közé, sem trónra. Egy tizennégy éves gyerek étkezőasztalhoz és iskolapadba üljön, ne ilyen helyekre.
Phyllis döbbenten nézett az apró bűbájtan tanárra.
– Álljon csak meg a menet – szólt. – Itt mindenki tudja, hogy Potter vagyok?
YOU ARE READING
Elfeledett testvér - Harry Potter fanfic
FanfictionPhyllis Lily Pit... akarom mondani Potter, egy igen érdekes személyiség. Nem bír megülni egy helyben, szeret kertészkedni és barátkozni, s ha ez eddig nem elég különleges, végighazudta a tinédzserkorát, hogy megvédje szeretteit a bajtól, saját magát...