A kapu nyomban kinyílt. Az érkezőket egy magas, fekete hajú, smaragdzöld taláros boszorkány fogadta. Szigorú arca láttán sok gyereken érezni lehetett, hogy már most nem akarnak ujjat húzni vele. Phyllis viszont ismerte Minerva McGalagonyt már kiskora óta, és az egyik kedvenc tanára volt, ugyanis ismerte a kedves, jószívű nőt, aki a szemüveg mögül alig látszott. Sokszor ült be az óráira, ha nem épp nevelőapjánál, vagy Bimba gyógynövénykertjében súgta a segítséget a nála sokkal idősebb diákoknak. Flitwick professzor óráit is szívesen látogatta, Sybill Trelawneyt viszont rühellte, és igyekezett minél messzebb kerülni. Szerencséjére, a - szerinte szélhámos - jósnő ritkán ereszkedett le a toronyszobából, ahol élt, és szerencsétlen diákjait kínozta. Binns óráira általában csak akkor ment, ha aludni akart. Öt éves kora körül kezdett bele ebbe a szokásába, és a kísértetet egyáltalán nem zavarta, hogy baglyos takarójával összegömbölyödött az egyik pad alatt, vagy valamelyik sarokban, és onnan hallgatta a professzor álmosító duruzsolását, az akkori diákok pedig nem győztek nem megfulladni az aranyosságától. Mióta megtanult járni, rendszeresen eltűnt a kastélyban, és nem egyszer valamelyik ház klubhelységében akadtak rá, ahogy valamelyik diákkal játszott. Mikor megtanult olvasni belevetette magát a Roxfort könyvtárába, ahol a tiltott könyveken kívül szinte az összes könyvet elolvasta, és mindegyiket rettentően élvezte.
- Az elsőévesek, McGalagony professzor - jelentette Hagrid.
- Köszönöm, Hagrid. Most már átveszem őket.
A professzor szélesre tárta a kapuszárnyakat, és bevezette a gyerekeket. Phyllis elmosolyodott Harry és Ron reakcióját látva, ahogy a beléptek az előcsarnokba. McGalagony a nagyterem melletti kis terembe vezette őket, ahol - miután mindannyian bezsúfolódtak, - belefogott a mondókájába.
- Köszöntök mindenkit a Roxfortban! Hamarosan megkezdődik az évnyitó bankett, de mielőtt elfoglalják a helyüket a nagyteremben, beosztjuk magukat az egyes házakba. A beosztás igen fontos ceremónia, mivel a Roxfortban töltött évek alatt gyakorlatilag a ház lesz a családjuk. Az órákon a ház többi tanulójával együtt vesznek részt, a ház hálótermeiben alszanak, és a ház klubhelyiségében töltik a szabadidejüket.
- A Roxfortban négy ház működik: a Griffendél, a Hugrabug, a Hollóhát és a Mardekár. Mindegyik háznak megvan a maga dicső története, s mindegyikből számos kiváló boszorkány és varázsló került ki. Amíg a Roxfortban tanulnak, a sikereikkel a házuknak szereznek dicsőségpontokat; ha pedig megszegik valamely szabályt, a házukat sújtja pontlevonás. Év végén a legtöbb pontot elért ház kapja a házkupát, ami igen nagy megtiszteltetés. Remélem, hogy mindannyian a házuk dicsőségére válnak majd.
- A beosztási ceremóniára néhány perc múlva sor kerül az egész iskola jelenlétében. Azt ajánlom, hogy addig is kissé szedjék rendbe magukat.
A tanárnő tekintete elidőzött Neville félrecsúszott talárján, majd továbbvándorolt Ron maszatos orrára.
- Ha készen állunk a fogadásukra, visszajövök. Kérem, addig csendben várakozzanak.
Azzal távozott a helyiségből. Harry akkorát nyelt, hogy még Phyllis is meghallotta.
- Mégis, hogy osztanak be minket a házakba? - fordult Phyllishoz és Ronhoz.
- Valamilyen próbát kell kiállnunk. Fred azt mondta nagyon fáj, de szerintem csak viccelt.
- Micsoda? Dehogy is! - Phyllis igyekezett suttogni, pedig majd kiugrott a bőréből, annyira izgult - A beoszt...
Nem tudta befejezni a mondatot, mert többen felkiáltottak a falon át besuhanó kísértetek látványára. A Phyllis által már rég ismert Pufók Fráter, a Hugrabug kedves szelleme éppen magyarázott valamit a mellette elsuhanó Sir Nicholasnak.
YOU ARE READING
Elfeledett testvér - Harry Potter fanfic
FanfictionPhyllis Lily Pit... akarom mondani Potter, egy igen érdekes személyiség. Nem bír megülni egy helyben, szeret kertészkedni és barátkozni, s ha ez eddig nem elég különleges, végighazudta a tinédzserkorát, hogy megvédje szeretteit a bajtól, saját magát...