10. fejezet - Nimbusz Kétezer

2.9K 181 10
                                    

Malfoy alig akart hinni a szemének, amikor látta, hogy se Harryt, se Ront nem csapták ki a Roxfortból. A két fiú és Phyllis elég kimerültnek tűnt ugyan, de csodás hangulatban voltak. A találkozásukat a háromfejű kutyával másnap reggel már nem rémálomnak, hanem izgalmas kalandnak tartották, és alig várták a folytatást. Harry időközben beszámolt Ronnak és Phyllisnak a Gringotts-beli látogatásáról, amiben Hagrid kiürítette azt a széfet, amit ki akartak rabolni, és arról a gyanújáról, hogy csomag a Roxfortba került. Most már hárman találgatták, hogy mi lehet az, amit ilyen szigorú óvintézkedésekkel kell védeni.

- Vagy roppant értékes, vagy nagyon veszélyes. - vélte Ron.

- Esetleg mindkettő. - bólintott Harry.

- És ha alapvetően nem veszélyes, csak ha rossz kezekbe kerül? - kérdezte Phyllis.

- Az is lehet.

Úgy tűnt, se Nevillet, se Hermionét nem izgatja, hogy mit őriz a háromfejű kutya. Ami Nevillet illeti, őt csak az érdekelte, hogy soha többet ne kerüljön a bestia közelébe.

Hermione a történtek után szóba se állt Harryékkel, de ez az ő szemükben inkább jutalom volt, mintsem büntetés. Örültek, hogy végre nyugtuk van a minden lében kanál lánytól, és nyugodtan tervezgették, hogyan vágjanak vissza Malfoynak.

Nagy örömükre alig egy hét múlva az ölükbe pottyant a bosszú tökéletes eszköze - egy postai küldemény képében.

Aznap reggel, a postabaglyok szokásos érkezésekor, minden szem egy hosszúkás csomagra szegeződött, amit hat kuvik cipelt be az ablakon. Harry igencsak elcsodálkozott, mikor a baglyok beledobták a csomagot a reggelijébe. Aztán odaröppent még egy bagoly, és egy levelet pottyantott a csomagra. Harry felbontotta a levelet. Mikor átnyújtotta Ronnak és Phyllisnek, látszott rajta, hogy alig fér a bőrébe az örömtől. Phyllis Ron válla fölött elolvasta a levelet.

NE NYISD KI A CSOMAGOT AZ ASZTALNÁL!

Az új Nimbusz Kétezresed van benne. Ne verd nagydobra, hogy seprűt kaptál, mert akkor majd az összes elsős akar majd egyet. Ma este lesz az első kviddicsedzésed. Oliver Wood hét órakor vár a pályán.

McGalagony professzor

- Egy Nimbusz Kétezres! - suttogta irigykedve Ron - Még a kezembe se volt ilyen soha!

Gyorsan befejezték a reggelit, hogy legyen idejük még az első óra előtt felmenni a hálóba, és kibontani a csomagot - azonban még a lépcsőig se jutottak el, amikor Crak és Monstro elállta az útjukat. Malfoy is felbukkant, kivette Harry kezéből a csomagot, és megtapogatta.

- Ez egy seprű - állapította meg, és irigykedését megvetéssel palástolva visszadobta Harrynek a csomagot - Ezt nem úszod meg, Potter. Az elsősöknek nem lehet seprűjük.

Ron nem bírta türtőztetni magát.

- Ez nem akármilyen ócska seprű, hanem egy Nimbusz Kétezres. Mit is mondtál, milyen van neked otthon? Kométa Kettő-hatvanas? - Ron rávigyorgott az ikrekre - A Kométák jól néznek ki, de egy Nimbusznak a nyomába sem érnek.

- Te beszélsz Weasley? - vágott vissza Malfoy - Még egy törött nyélre sincs pénzetek! Vesszőnként gyűjtitek össze a seprűre valót.

- Fogd be, Malfoy - mondta Phyllis.

- Mondjuk neked se kell panaszkodnod, Piton, hiszen téged még seprűre ülni se engedtek.

Phyllis már emelte az öklét, ami érdekes módon furcsán forróvá vált, ám ekkor megjelent Flitwick professzor.

Elfeledett testvér - Harry Potter fanficWhere stories live. Discover now