A griffendélesek Dumbledore professzor utasítására visszatértek a nagyterembe. Tíz perccel később csatlakoztak hozzájuk a Hugrabug, a Hollóhát és a Mardekár házak tanulói is, akik semmit nem értettek ebből az egészből.
- Jómagam és a tanáraitok átkutatjuk a kastélyt - jelentette be Dumbledore, miután Flitwick és McGalagony professzor bezárták a nagyterem minden ajtaját. - A saját biztonságotok érdekében itt kell töltenetek az éjszakát. A prefektusok őrt állnak az ajtóknál, s a távollétemben az iskolaelsők utasításait kell követnetek... Ha bármi történik azonnal tudni akarok róla - fordult Percyhez, aki láthatóan roppant büszke volt fontos beosztására. - Üzenjetek valamelyik kísértettel.
Dumbledore indulni készült, de az ajtóban visszafordult.
- Majd' elfelejtettem... Ezekre szükségetek lesz.
Hanyagul intett varázspálcájával, mire a hosszú asztalok mind a fal mellé repültek. Egy újabb pálcasuhintásra piros hálózsákok százai tűntek fel a padlón.
- Aludjatok jól - búcsúzott Dumbledore.
Amint becsukódott mögötte az ajtó, nyomban izgatott zsivaj tört ki a teremben; a griffendélesek beszámoltak társaiknak a történtekről.
- Mindenki bújjon bele a hálózsákjába! - harsogta Percy. - Tíz perc múlva takarodó!
- Gyertek - intett Ron Harrynek, Phyllisnek és Hermionénak; mind a négyen fogtak egy-egy hálózsákot, és félrevonultak a terem sarkába.
- Szerintetek Black még mindig a kastélyban van? - kérdezte félősen Hermione.
- Úgy tűnik, Dumbledore nem tartja kizártnak - felelte Ron.
Ruhástól belebújtak a hálózsákba, és felkönyökölve folytatták a beszélgetést.
- Még szerencse, hogy épp ma próbálkozott - mondta Hermione. - Pont azon a napon, mikor egy lélek se volt a toronyban.
- Aki szökésben van, nem nézi a naptárat - vont vállat Ron. - Biztos fogalma sem volt arról, hogy ma Halloween van. Különben vacsora közben rontott volna ránk.
Hermione megborzongott.
Körülöttük mindenkit ugyanaz a kérdés foglalkoztatott: Hogyan jutott be Black az iskolába?
- Talán ért a hoppanáláshoz - mondta egy hollóhátas fiú. - Tudjátok, csak úgy fel tud bukkanni valahol.
- Szerintem álruhában jött be - vélekedett egy ötödéves hugrabugos, akit Phyllis csak látásból ismert.
- Akár be is repülhetett - vetette fel Dean Thomas.
- Ez nem lehet igaz...! - csóválta a fejét mérgesen Hermione. - Én vagyok itt az egyetlen, aki olvasta a Roxfort történetét?
- Valószínűleg - felelte Ron. - Miért?
- A kastélyt nem csupán a falak védik - válaszolt Hermione helyett Phyllis. - Mindenféle átkot ás bűbájt szórtak rá, kifejezetten az illetéktelenek távol tartására. A Roxfort területén fizikai képtelenség hoppanálni ás dehoppanálni. És szeretném látni azt az álruhát, ami a dementorokat megtéveszti. Ott állnak a park össze bejáratánál.
- Azt is látták volna, ha Black berepül - folytatta Hermione. - Frics pedig ismer minden titkos alagutat. Biztos azokat is őrzik...
- Erősen kétlem - mondta Phyllis. - Akik minden alagutat ismernek, azok Fred és George.
- Meg te - tette hozzá Harry.
- Én is azért mert szinte az egész életemet itt éltem le...
YOU ARE READING
Elfeledett testvér - Harry Potter fanfic
FanfictionPhyllis Lily Pit... akarom mondani Potter, egy igen érdekes személyiség. Nem bír megülni egy helyben, szeret kertészkedni és barátkozni, s ha ez eddig nem elég különleges, végighazudta a tinédzserkorát, hogy megvédje szeretteit a bajtól, saját magát...