A november beköszöntével zimankósra fordult az idő. A kastély körüli hegyek szürke színt öltöttek, és a tó is acéloshidegen csillogott. A park füvét reggelente belepte a dér. A diákok az emeleti ablakokból gyakran láthatták, ahogy Hagrid vakondbőr kabátjában, nyúlszőr kesztyűjében és hódprémes csizmájában a seprűket tisztogatja a kviddicspályán.
Kezdetét vette a kviddicsszezon. A sok edzés után Harry végre egy igazi meccsen is próbára tehette a tudását. Szombatra kitűzték a Griffendél-Mardekár találkozót.
A hír, hogy Harry a csapat új fogója, Wood titkolózásának ellenére kiszivárgott, és a fiúnak onnantól kétfajta zaklatást kellett elviselnie. Voltak, akik azzal traktálták, hogy briliánsan fog játszani, mások pedig matracot ajánlottak fel neki, hogy puhára essen.
Hermione stílusa némileg barátságosabb lett, és rigorózus szabálytisztelete is lazult kissé, mióta Harry, Phyllis és Ron megmentették őt a hegyi trolltól. Kölcsönadta Harrynek a Kviddics évszázadai című könyvet, ezen kívül hajlandó volt segíteni a házi feladatok megírásában. Phyllis ezt a mágiatörténet és az átváltoztatástan terén találta hasznosnak, míg a fiúk az összes többi tantárgyban is. Hermione két tantárgyban nem tudta túlszárnyalni Phyllist: bájitaltanban és gyógynövénytanban. Phyllis látta, hogy ez év eleje óta zavarta Hermionét, de mióta barátok voltak, azóta egyszer sem látta a lány szúrós tekintetét, mikor valamire pontosabb választ adott, vagy egy feladatot jobban végzett el.
Az éjszakák is könnyebbek voltak így, hogy Hermione nem morgott mikor Phyllis kiabálva vagy sírva felriadt, hanem igyekezett megnyugtatni új barátját. Phyllis megkérte, hogy ne mondja el a fiúknak, mert csak feleslegesen aggódnának. Nem akarta, hogy Harryt a kviddicsmeccsen kívül még ez is nyomassza.
A meccs előtti napon a négy jó barát a dermesztő hideg ellenére lement a szünetben az udvarra. Hermione varázsolt nekik egy kis kék lángot, amit hordozni is lehetett. Épp a hátukat melengették a láng mellett, mikor megjelent az udvaron Piton. Phyllisnak feltűnt, hogy nevelőapja sántít. Szorosabbra zárták a kört, nehogy a tanár meglássa a tüzet, mivel tudták, hogy tiltott dolognak állítaná be. Ártatlan ábrázatuk láttán viszont Piton gyanút fogott, és odament hozzájuk. A tüzet nem vette észre, viszont látszott rajta, hogy nagyon keres valami kivetni valót bennük.
- Mi van a kezében, Potter? - kérdezte.
Harry felmutatta a kviddics évszázadait.
- Könyvtári könyvet tilos kivinni az iskola épületéből. - jelentette ki a professzor - Adja ide! Ezért öt pontot levonok a Griffendéltől.
- Ezt a szabályt most találta ki. - morogta mérgesen Harry - Mi baja lehet a lábának?
- Nem tudom. - mondta Phyllis - Annyit mondott, hogy megsebesítette.
- Remélem, nagyon fáj neki. - mondta mogorván Ron. Phyllis csúnyán nézett rá.
- Most mi van? - tárta szét a kezét a fiú - Ha ő utál engem, had utáljam már én is őt.
Phyllis rosszallóan hümmögött, de abban egyetértett Ronnal, hogy Perselus őt is eléggé sértegeti bájitaltanon.
A Griffendél klubhelyiségében aznap a szokásosnál is nagyobb volt a zsivaj. Harry, Ron, Phyllis és Hermione együtt ültek az egyik ablak mellett. Hermione és Phyllis a két fiú bűbájtanleckéjét javította. Hermione megtiltotta Phyllisnek, hogy odaadja a fiúknak a dolgozatait, és ő se hagyta, hogy lemásolják (,,Attól nem lesznek okosabbak!"), de arra hajlandó volt, hogy átnézze a leckéjüket, ami végül ugyanarra az eredményre vezetett. Phyllis besegített neki.
YOU ARE READING
Elfeledett testvér - Harry Potter fanfic
FanfictionPhyllis Lily Pit... akarom mondani Potter, egy igen érdekes személyiség. Nem bír megülni egy helyben, szeret kertészkedni és barátkozni, s ha ez eddig nem elég különleges, végighazudta a tinédzserkorát, hogy megvédje szeretteit a bajtól, saját magát...