Harry, Phyllis, Ron és Hermione a döbbenettől megkövülten álltak a láthatatlanná tévő köpeny rejtekében. A nap utolsó sugarai vérvörös sávot rajzoltak a park füvére. Azután egyszerre elnyújtott óbégatás hangzott fel a hátuk mögött.
- Ez Hagrid - motyogta Phyllis. Ösztönösen megfordult, hogy elinduljon a kunyhó felé, de Harry és Ron elkapták a karját.
- Nem mehetünk vissza - szólt Ron, aki maga is holtsápadt volt. - Hagrid még nagyobb bajba kerül, ha kiderül, hogy jártunk nála.
Hermione alig kapott levegőt a döbbenettől.
- Hogy tehettek ilyet? - suttogta rekedten. - Hogy tehettek ilyet?
- Gyertek - mondta Ron, s összeszorította fogait, hogy ne vacogjanak.
Óvatos léptekkel továbbindultak a kastély felé, ügyelve arra, hogy a köpeny mind a négyüket eltakarja. Ekkor már rohamosan sötétedett - az egész parkra ráterítette nagy bűvös köpenyét az alkonyat.
- Nyughass már, Makesz - sziszegte Ron, és a mellkasára szorította a kezét. A patkány vadul kapálódzott. Ron újra megállt, hogy visszatuszkolja a zsebébe.
- Mi ütött beléd, bolond patkány? Nyughass... AU! Megharapott!
- Ne kiabálj - szólt rá suttogva Hermione. - Caramel bármelyik percben kijöhet...
- De ha egyszer nem marad nyugton...
Makesz erejét megsokszorozta a rettegés, s Ron egyre nehezebben bírta a markában tartani.
- Csak tudnám, mi baja!
Phyllis már tudta. A sötétben egy sárgán villogó szempár és a hozzájuk tartozó szőrös test kúszott feléjük a fűben - Csámpás. Hogy a macska látja őket, vagy csak Makesz visítását követi, azt nem lehetett tudni, de végeredményben mindegy is volt.
- Csámpás! - szólt fojtott hangon Hermione. - Csámpás, menj innen! Menj innen, nem hallod?!
A macska azonban nem tágított.
- Makesz... NE!
Hiába - a patkány kitornászta magát Ron ujjai között, leugrott a fűbe, és futott, ahogy a lába bírta. Csámpás üldözőbe vette; mielőtt Harry, Phyllis és Hermione észbe kaptak volna, Ron is kiugrott a köpönyeg alól, és eltűnt a sötétben.
- Ron!
A másik három tanácstalanul egymásra nézett - azután ők is futásnak eredtek. A köpeny zászló módjára lobogott mögöttük. Hallották Ron lépteinek zaját, és még inkább dühös kiáltásait:
- Hagyd békén... Sicc! Makesz, gyere ide!
Hangos puffanás hallatszott.
- Megvagy! Tűnj innen, undok vadállat!
Harry, Phyllis és Hermione kis híján keresztülestek barátjukon. Ron hason feküdt a fűben, de amit akart, azt elérte: Makesz ismét a zsebében volt. Most már mindkét kezét a ficánkoló púpra szorította.
- Gyere - zihálta Hermione. - Bújj vissza a köpeny alá... Dumbledore és a miniszter... mindjárt kijönnek...
Mielőtt azonban újra elrejtőzhettek vagy akár csak lélegzethez jutottak volna, hatalmas mancsok tompa dobogása ütötte meg a fülüket. Valami közeledett feléjük... a következő pillanatban már azt is látták, hogy mi: egy óriási, sárgás szemű, éjfekete kutya.
Phyllis rögtön felismerte benne az állatot, amit az ablakból látott. A pálcája után kapott, de már későn - a kutya egy hatalmas ugrással rájuk vetette magát, s mellső mancsai Harry mellkasának csapódtak. Harry megtántordott, és hanyatt esett, magával rántva Phyllist. A lány szinte érezte a kutya forró leheletét, és már puszta körömmel támadt volna, csak hogy megvédje Harryt a villanó fogaktól.
BINABASA MO ANG
Elfeledett testvér - Harry Potter fanfic
FanfictionPhyllis Lily Pit... akarom mondani Potter, egy igen érdekes személyiség. Nem bír megülni egy helyben, szeret kertészkedni és barátkozni, s ha ez eddig nem elég különleges, végighazudta a tinédzserkorát, hogy megvédje szeretteit a bajtól, saját magát...