Demir koca salonu hızlı adımlarla turlarken bağırıyordu. "Tutturmuş ben de geliyorum diye...". Hırsla masum bir tavırla kocasının yanında oturan Senem'e döndü. "Hep senin yüzünden... Bütün iş senin başının altından çıktı."
"Hop, orda dur bakalım." diye diklendi Semih. "Benim karım hiç de öyle..."
"Sorun değil." diye müdahale etti karısı elini okşayarak. "Neva kendi kararlarını verecek kadar akıllı bir kadın Demir. Başkasının ona akıl vermesine ihtiyacı yok." Voltasına ara veren genç adama manidar bir ifadeyle bakmıştı.
"Teşekkür ederim Senem." dedi Neva sakince. Kocasına kısacık bir bakış atarken sakin bir ifadeyle ekledi. "Ne yazık ki en başından beri benim aptal olduğum yönünde garip bir ısrarı var."
Demir kızgın bir sesle homurdanırken "Mümkün değil." diye araya girdi Semanur. "Oğlum bunu ima etmiş bile olamaz. Eğer öyle bir yanlışlık yaptıysa derhal özür diler. Değil mi Demir?"
"Özürümü bir türlü kabul etmiyor ki." diye isyan etti genç adam.
Semanur şaşkınca durakladı. "Ne yani..? Sen karına aptal muamelesi yaptığını mı söylüyorsun? Hem de seni bir beyefendi gibi yetiştirme çabalarıma rağmen." Yaşlı kadın başını hayretle iki yana sallarken kızgınlıkla soludu. "İnanılır gibi değil." Hayal kırıklığına uğramış bakışları oğlunu adeta delip geçiyordu.
Demir bezginlikle "Anne." derken Neva araya girdi. "Bana aptal dediğinde henüz ortada nikah yoktu Semanur Hanım."
"Oh, pekala... Pes ettim." diye homurdanan Demir bıkkın halde bir koltuğa çöktü. Arkadaşlarının sırıtan bakışları karşısında yeterince rezil olmuştu zaten. Daha fazla batmaya da tahammül edemezdi doğrusu. Gerçi bundan daha beter bir durumda da kalmamıştı ya.
"Tamam." dedi memnun bir halde sırıtan karısına. "İstediğin yere gelebilirsin. Bundan sonrasına karışmıyorum ben."
"Tabi ki geleceğiz." diye araya girdi Semanur sakin bir tavırla.
"Ne... anne?"
"Sema..?"
"Sema Teyze..?"
"Hadi buyurun bakalım." diye tercüme etti Cemal.
Tartışmanın başından beri oğlunun çaresiz savaşını ve en sonundaki ağır yenilgisini sessiz bir gülümseyişle takip eden Enis bembeyaz bir yüzle karısına bakıyordu şimdi. "Sema ne diyorsun sen?"
"Ne diyorsam o." dedi yaşlı kadın inatçı bir tavırla.
"Ama..."
"Anne." diye patladı en sonunda Demir. "Sağır Reşit'in nasıl bir adam olduğunu biliyor musun sen?"
"Mafya babasıymış diye duydum." diye hevesle bilgi verdi Senem ve hem Demir'in hem de kocasının ölümcül bakışlarıyla karşılaştı. Homurdanan babasına ise özellikle bakmıyordu genç kadın.
Demir hiç lafı kesilmemiş gibi devam etti. "Adama neden sağır dendiğini biliyor musun? Kulağı duymuyor diye değil. İşkence ettiği adamların yalvarmalarına kulak asmadığı için. Asla... Bir saniye bile."
"Biz o adamın hasmı değiliz Demir." diye ayak diredi annesi. "Sadece ondan öğrenmek istediğimiz bir şey var o kadar."
"Sen de adamın kuzu kuzu döküleceğini düşünüyorsun, öyle mi hayatım?" diye itiraz etti Enis. Sesinde zor bastırdığı müthiş bir öfkenin izi vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Soğuk Ateş - Neva (Tamamlandı)
General FictionAyrı dünyaların insanlarıydılar. Ama kader farklı düşünüyordu...