• Laatste deel voor vandaag.
Veel lees plezier schatjes! •--------
Zakaria keek de vrouw glimlachend aan. Hij wist al wat zijn antwoord was. "Zoals u het zegt, is ze mooi. Ze is beeldschoon. Rachida Marrabou is een gezellige meid die haar werk goed doet." Dina keek sprakeloos naar het beeldscherm en Rachida bleef er versteend naar kijken.
De vrouw glimlachte naar Zakaria. "En, is er iets gaande tussen jullie?' De vrouw stootte met haar elleboog tegen zijn arm. Ondeugend keek ze hem aan. "Zoals we het zeggen, is ze best wel mooi hè? En haar innerlijk?" Dina peilde de reactie van Rachida. Rachida keek nog steeds geschrokken naar het beeld.
"Nee," begon hij lachend, "Ik heb niks met Rachida. Er is niks gaande tussen ons. Zij doet haar werk als een journalist, en ik doe mijn werk." Nicole glimlachte teder. "Weet je het zeker?" vroeg ze ondeugend door. Zakaria lachte om haar ondeugendheid en knikte. "Hoe gaat je jurk uitzien, volgende week bij de modeshow?"
Dina drukte de show weg en keek Rachida afwachtend aan. We hebben niks, had hij gezegd. In principe hadden ze toch ook niks? Waarom voelde ze dan pijn? Hij had toch gelijk? Nee, zei een stemmetje. Rachida keek boos voor haar uit. Hij kuste haar maar zei dat er niks gaande was tussen hen?
Ze werd nog bozer. "Rachida, wat is er aan de hand?" vroeg Dina bezorgd. Rachida keek Dina hoofdschuddend aan. "Er is niks." Dina keek haar zogenaamd streng aan. "Nee, dat is niet waar. Wat is er aan de hand. Je kan mij vertrouwen." Rachida pakte de hand van Dina vast.
"Er is niks aan de hand, schat. Maak je maar geen zorgen over mij." Dina kneep zachtjes terug in de hand van Rachida. "Vertel het me maar. Wat is er." "Zakaria en ik hebben gezoend," fluisterde Rachida beschaamd en keek de andere kant op met rode wangen. Dina keek haar grijnzend aan.
Hoop bloeide er op in Dina. Rachida zag het en schudde snel met haar hoofd. "Beeld je maar niks in! Er is niks gaan tussen hem en mij," zei ze met pijn in haar hart. Ze wist dat ze pijn in haar hart had omdat hij niet de hare was. Omdat hij het niet zag. Dat hij haar liefde voor hem niet zag.
"Je bent verliefd op hem," zei Dina zachtjes. Rachida knikte met haar hoofd. "Inderdaad," gaf ze toe. Het had geen zin meer om het te negeren. "Het gaat goed komen. Praat met hem over je gevoelens," zei Dina terug. Rachida lachte vreugdeloos. "Hij wilt niks met me, dat weet ik zeker." Dina wilde wat zeggen maar ze zweeg. Rachida deed de tv weer aan.
Hij dacht alleen aan Rachida. Ook tijdens het interview. Hij was bang dat hij iets verkeerds zou zeggen, wat zijn fatale fout kan zijn. Er was wel iets gaande tussen Rachida hem. De vonken sprongen er af toen ze elkaar kusten. Hij had het niet toegegeven. Hij wilde haar niet in ongelegenheid brengen.
"Heb je iemand anders op het oog?" vroeg Nicole weer. Hij werd verstoord uit zijn gepeins. "Ja," zei hij te snel. Nicole juichte al door een kreetje te uitten, voordat Zakaria kon zeggen dat hij het per ongeluk had gezegd. "Nicole.." begon Zakaria. "Wat leuk. Wie is het?" vroeg Nicole door aan Zakaria.