"Zakaria Tahir en Illias Ben Getabi hebben samen gewerkt om de zakenman Monsif Ben Dawed achter de tralies te zetten. Tahir en Getabi hadden een tijdje ruzie. Maar zo te zien, hebben ze weer een band die ze weer zullen oppakken. De verloofde van Monsif was het nichtje van Zakaria. Hoe zal Dina hier op reageren?"
Zakaria gooide de krant met al zijn woede weg. Hij keek met een furieuze blik naar zijn horloge en zag dat het tijd was om te vertrekken. Hij maakte de deur open en keek naar zijn gebouw. Het gebouw zou verder gaan. Het zou niet stoppen met werken, maar voorlopig zou Zakaria niet meer in het gebouw zijn.
"Ik vertrouw je," zei Zakaria tegen Adil. Adil knikte. "Je kan mij vertrouwen, neef." Zakaria knikte naar zijn neefje die maar een paar maanden jonger was dan Zakaria. Adil was de zoon van zijn oom. Zijn oom was de broer van zijn moeder. Ze namen afscheid. De taxi wachtte al op Zakaria. Zakaria zuchtte en liep naar de taxi.
Illias zou mee gaan op tour. Ook Illias had hetzelfde schema als Zakaria, alleen af en toe in andere steden. Zakaria hoorde je niet klagen. Hij vond het goed dat zijn beste vriend mee kwam. Dina was in slaap gevallen op de schouder van Rachida. Illias zat vooraan en keek Dina aan via de spiegel. Hij richtte zich weer naar buiten.
Illias gaf aan wat hun bestemming was en stilzwijgend keken ze uit het raam. Het duurde niet lang en ze waren al bij hun bestemming. "Dina, word wakker," zei Rachida zachtjes en schudde Dina zachtjes door elkaar. Knipperend opende Dina haar ogen. "We zijn er," zei Rachida glimlachend.
Dina glimlachte terug en ze stapten uit de auto. Op weg naar het vliegtuig. De rest verliep ook snel. Alle vier waren opvallend stil. "Alweer naar het derde land hè," zei Zakaria om de stilte te verbreken. "Tijd gaat snel," zei Rachida. De rest knikte. De rest van de tijd spraken ze geen woord met elkaar, en toen de tijd aanbrak namen ze plaats in het vliegtuig.
Rachida zat naast Dina. Zakaria en Illias zaten achter de dames. Een lange man kwam naast Rachida zitten. Dina zat bij het raam. Achter Rachida zat Zakaria en naast hem zat ook een lange man die op de man leek die naast Rachida zat. Tweeling, voorspeelde hij in zichzelf. "Hallo," zei de man naast Rachida.
Rachida keek op. "Hallo," zei ze terug. Daarna keek ze Dina aan. De dames begonnen te kletsen, alsof er niks aan de hand was. Maar beiden wisten ze de waarheid. "Zullen we een spelletje spelen?" vroeg Illias en schoof een beetje naar voren. Dina en Rachida draaiden om en ook Zakaria keek afwachtend Illias aan.
"Alleen weet ik niet wat voor spel." Rachida keek hem droog aan en wilde weer recht zitten. "Nee nee, wacht niet omdraaien. We gaan.." Illias peinsde even. "Doen durf of waarheid spelen," zei Dina grijnzend. Zakaria gooide zijn handen in de lucht. "Kom op, dat is een meisjesspel," zei Zakaria en ging weer in zijn stoel zitten.
Rachida en Dina keken hem uitdagend aan. "Ben je bang?" vroegen ze tegelijkertijd. Illias hield zijn gezicht in prooi. De blik van Zakaria stond geïrriteerd. "Nee, maar het is een dom spel." Illias knikte. "Sorry dames, hij heeft gelijk. Verzin maar iets leukers." Dina keek hem uitdagend aan.
"Rachida, we hebben met mietjes te maken," zei Dina uitdagend en grijnzend. Even leek het of ze haar pijn had vergeten. Maar diep van binnen, voelde ze de pijn nog. "Of we vragen elkaar vragen, en diegene die wint geeft de andere een opdracht." "Deal," zei Zakaria. De rest knikten snel mee.
"We spelen twee tegen twee. De heren tegen de dames," zei Rachida. Dina knikte. "Ik begin," zei Illias voordat Dina dat kon zeggen. "Dames mogen altijd als eerste," zei Rachida. Illias keek haar droog aan. "Maar vandaag niet. Zakaria heb je een vraagje voor de dames?" Zakaria zweeg even.
"Wie had in 2010 de Wk-cup gewonnen. Wie was de eerste en de tweede?" vroeg Zakaria. "Ik weet niks over voetbal!" riep Dina snel. Rachida keek hem droog aan. "Wij vragen jou toch ook geen merkparfums of zo?" vroeg ze. Zakaria grijnsde ondeugend. Dina mompelde wat en de dames keerden zich om.
"Welk land is het denk je," vroeg Dina zachtjes. Rachida peinsde even. "Spanje en daarna Nederland, toch?" Lachend haalde Dina haar schouders op. 'M"Ik heb geen flauw idee. Ach wat maakt het uit, we gokken daarop." De dames keken de heren droog aan. "Spanje had gewonnen en Nederland was als tweede." Zakaria en Illias knikten verbaasd. Nu waren de dames aan de beurt.
------------
Hee mensen,
Zoals jullie vast merken heb ik zondag en/of donderdag geen delen geplaats. Ik heb dat niet kunnen doen vanwege een storing wat ik nu nog steeds heb.
Ik kan geen berichten beantwoorden/zien, geen delen plaatsen, ook geen verhalen lezen en ook geen profielen bekijken.