S/O naar NouraPizzaheufdjee ❤️.
---------------------
Geïrriteerd keek Rachida Zakaria aan. "Waarom moest ik komen?" vroeg ze koel. De deur ging open en Illias kwam naar binnen lopen. Hij nam plaats naast zijn vriend. "Je moet ons ergens mee helpen," zei Zakaria. Hij keek diep in de groene ogen van Rachida die koel stonden, tot zijn spijt.
Zakaria keek Rachida teder aan. De blik zag Illias en hij grijnsde. Illias wist het zeker: zijn vriend was verloren. "We hebben een privédetective gebeld. Hij is onderweg. Jij mag niks tegen Dina zeggen, en haar ook niet laten argwanen." Droog keek Rachida Zakaria aan. "Ben ik voor dit gekomen?"
Ze keek daarna Illias aan. "Hoi, Rachida. Hoe gaat het met je?" vroeg Illias. "Goed en met jou?" vroeg ze. Daarna keek ze de twee, knappe grote mannen aan. "Is het weer goed tussen jullie?" vroeg ze glimlachend. De heren knikten beiden. "Maak je geen zorgen, ze zal er niet achter komen." Zakaria knikte en rekende op haar.
"Dus.." verbrak Illias de stilte. "Waar is Dina?" "Ze is aan het werk. Zakaria heeft haar een opdracht gegeven." zei Rachida terug. Illias knikte. De deur ging na een pijnlijke stilte open. Een Nederlandse, lange, kale man keek hen emotieloos aan. Rachida vernauwde haar ogen. "Hoe was de reis?" vroeg Zakaria.
"Is hij helemaal uit Nederland gekomen, voor je onderzoek?" vroeg Rachida. Zakaria knikte en keek haar grijnzend aan. Ze wendde haar blik van hem af en vroeg haarzelf af of hij geen andere detective had kunnen vinden. De man nam plaats tegen over Zakaria en Rachida. "Richard," stelde de man zichzelf voor.
"Richard Roelfsma." De rest knikten en stelden hen zelf voor. "Je moet meer te weten komen over Monsif Ben Dawed. Zijn verleden, wat hij momenteel doet. En over zijn bedrijf," zei Rachida. Zakaria keek haar verbaasd aan. Haar telefoon ging af. "Zakaria zal het van mij overnemen, ik ga ervandoor."
Ze nam afscheid en liep weg. Zakaria keek haar verbluft na. Hoe wist ze wat hij precies wilde weten? Rachida sloot de deur dicht, en de heren vertelden gelijk hun plannen aan de detective. "Volgende weer heb ik een modeshow, je moet uitzoeken wat hij die dag gaat doen na de show. En naar waar hij toe gaat," zei Zakaria.
"Je moet achter komen met welke mannen, en hoe laat precies." De man knikte en nadat ze alles hebben gezegd. Richard knikte en verlaatte hen. Zakaria had een hotel geregeld voor Richard. "We moeten ingrijpen, na de modeshow. We hebben niet veel tijd. Ik ga nu naar Monsif toe, naar zijn hotel. Zodra ik iets weet contacteer ik je."
Zakaria knikte. "Hoe wil je achter zijn plannen komen?" vroeg Zakaria voordat Illias was vertrokken. Illias grijnsde sluw. "Ik kom wel achter zijn plannen. Zorg ervoor dat ik je contact heb met je. Houd je telefoon dus aan. Laters." Hij liep de kamer uit. Zakaria leunde achteruit. Ja, zijn plan moest werken.