32.

5.5K 300 71
                                    

• Ramadan Mubarak!! Moge Allah swt onze vasten respecteren, onze gebeden verhoren, onze dromen verwezenlijken, onze daden belonen en alle zondes vergeven. Allahouma ameen! •

Veel plezier met lezen schatjes!
---------------------------------

De zon scheen. Het brandde op hun huiden en zij leunde achteruit. "Lekker ontspannend, he?" vroeg Rachida Marrabou enthousiast. Zakaria kwam van de verte aanlopen, maar hij hoorde en zag haar wel.

Boven haar zonnebril keek ze Zakaria aan. Zakaria kwam met milkshakes aanlopen. "Ja, schatje. Het is fantastisch." Hij leunt om Rachida te kussen. Rachida giechelt en zet haar vingers op zijn mond. "Ssst, Tahir."

'Zakaria grijnst en trekt haar met een ruk tegen zichzelf aan. "Ik mag je kussen wanneer ik wil, Rachida Tahir." Rachida kijkt haar man met een liefdevolle aan. "Ik hou van je," zegt hij en bukt naar zich toe. "En, ik van jou." Hij leunt naar voren en kust haar vol op haar mond. Warm. Liefdevol.

Met een ruk staat Rachida op. "Auw!" gilt ze en grijpt naar haar hoofd. Zakaria kijkt geschrokken opzij. "Rachida, gaat het?" vroeg hij bezorgd. Rachida knikte en wreef over haar hoofd. Ze wist nu al dat ze een dikke bult zou krijgen op haar voorhoofd.

"Goedemorgen, blondje," zegt Zakaria en kijkt Rachida even aan. Rachida is nog steeds in shock en verroert zich niet. Ze kijkt naar haar ringvinger. Wanneer ze ziet dat er geen ring aan is leunt ze opgelucht tegen haar stoel.

"Zou je het willen?" vroeg hij met een ondeugende blik. Ze keek hem niet begrijpend aan. "Je keek naar je ringvinger, of er een ring aan was. Zou je het echt willen? Rachida Tahir," zei Zakaria met een uitdagende blik dit keer.

Ze keek hem droog aan, maar ondertussen bloosde ze. "Nee. Ik zou het niet willen." Zakaria grijnsde. "Waarom niet? Ben ik dan vreselijk?" Ze keek hem aan om te kijken of hij ook een gekwelde blik had als zijn ondertoon.

Maar de tegendeel was waar. Zijn ogen bewezen dat hij zich geamuseerd voelde. Zijn pretlichtjes in de ogen verrieden het ook. "Ja. Je bent onwijs koppig," zei ze. "En arrogant. Dat moeten we niet vergeten."

Zakaria grijnsde en sloeg af. Hij drukte harder in de gaspedaal. "Vindt je, blondje? Zullen we een spelletje spelen?" vroeg hij. Rachida wreef in haar ogen en knikte. Het leek alsof ze het niet een paar uurtjes over haar hadden.

Over haar problemen. De tijd ging snel, maar de man genaamd Zakaria Tahir was goed. Verdomd goed, dacht ze. "Wat ga je doen zodra we weer in Nederland zijn?" vroeg Zakaria. Hij parkeerde.

"Waar zijn we?" vroeg ze. "Beantwoordt mijn vraag, Rachida. We gaan zo meteen door de straten van Miami wandelen, maar eerst mijn vragen beantwoorden." Rachida keek hem aan en knikte.

Hij klonk serieus. Al helemaal toen hij haar naam zei. "Ik weet het niet eigenlijk. Mijn zus gaat waarschijnlijk trouwen. Ach ja, een bruiloft en dan door gaan met het leven." Ze glimlachte flauwtjes.

Alsof het heel erg normaal was. "En jij?" vroeg ze om zijn intense blik te negeren. "Bruiloft van Dina. Werken." Hij reageerde een beetje kortaf, merkte ze op. "Heb jij ook een bruiloft? Ben je er eentje van plan?" vroeg hij.

Rachida keek hem verbaasd aan. "Je vraagt of ik een vriend heb dus?" zei ze tegen hem. Zakaria knikte even met zijn hoofd. "Ja, dat bedoel ik. En, heb je een vriend?" Rachida grijnsde loom.

"Misschien wel. Misschien niet." Hij keek haar geïrriteerd aan. "Geef nou maar een antwoordt." Rachida zei niks en keek hem aan. "Ik heb het beantwoord nu jij nog. Heb je een vriendin? Vriend kan ook."

Ze daagde hem uit, en dat was te merken. Hij keek haar droog aan. "Nee. Geen vriendin." Hij boog naar haar toe. Zijn adem streek langs haar mond, en even hoopte ze dat hij haar zou kussen.

"Nog niet. Wie weet, nog wel." Rachida keek van zijn mond naar zijn ogen. "Ken ik haar?" "Weet ik niet, Rachida. Ken jij jezelf goed?" vroeg hij. Even dacht ze dat hij haar bedoelde maar ze gaf het idee al snel op. Hij mocht haar niet. Zij mocht hem niet. Toch?

---------

Strkas nog een deeltje Incha'Allah.

Mohiem hoe bevalt de 1ste/2de dag van de Heilige maand, Ramadan mensen? Is het zwaar, dodelijk of leuk 😂

Tangled up in you (Af).Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu