Zoals iedereen weet, is Zakaria Tahir een beroemde, succesvolle en een harde man die zijn werk goed doet. Een man die weet wat hij doet. Ook staat Tahir bekend om iemand die bijna nooit interviews geeft, en zodra hij dat wel doet, hij altijd kortaf reageert. Maar voor de eerste keer heeft Tahir de vragen voluit beantwoordt...
"Lukt het?" Met een ruk keek Rachida op. De laptop in haar handen, viel op de grond. Ze kreunde inwendig. "Bedankt," zei ze sarcastisch. Zakaria bukte en pakte de laptop op van de grond. "Wat was je aan het doen?" vroeg hij onderzoekend. "Ik was bezig met een artikel, over jou." Zakaria grijnsde ondeugend.
Rachida rolde met haar ogen. De man was ondeugend. "Wanneer is het volgende interview?" "Na de modeshow." Het was even stil voordat Zakaria verder sprak: "Wat heb je allemaal opgeschreven?" "Dat lees je wel nadat het af is." Zakaria keek haar droog aan. "Laat het me gewoon lezen."
Rachida schudde met haar hoofd. "Oké, is goed." Rachida grijnsde en keek Zakaria daarna onderzoekend aan. "Heb je niks anders te doen, Tahir?" "Nee, blondje. In de middag moet ik pas weg," zei hij. Rachida knikte slechts. "Weet je wat ik niet begrijpt," begon Rachida. "Dit is jouw bedrijf, wat doet Illias dan hier?"
Zakaria had deze vraag niet verwacht. "We hebben hetzelfde contract getekend, jaren geleden. Toen we nog vrienden waren." zei hij cynisch, terwijl hij diep van binnen het erg vond dat zijn oude maatje niet meer zijn maat was. "We hebben mijn achternaam gebruikt, dat vond Illias geen probleem."
Rachida knikte en opende haar laptop. "Waarom wilde je dat weten?" vroeg Zakaria. "Wil je dat ook opschrijven?" Rachida keek hem droog aan. "Nee, ik ga niks over jouw privé leven schrijven. Het boeit mij gewoonweg niet." Ze had gelogen, maar dat hoefde hij niet te weten dacht ze in haar eigen.
"Waar is Dina?" vroeg Zakaria. "Naar Monsif." Zakaria kneep zijn ogen fijn. Zijn bloed kookte als hij de naam van Monsif hoorde. Hij was ver weg met zijn gedachten. Rachida zag dit en keek hem met opgetrokken wenkbrauw aan. "Kom op, Zakaria," begon Rachida zuchtend. "Het is haar verloofde. Ze houdt van hem."
De stem van Rachida verstoorde Zakaria's observatie van het plan dat door zijn hoofd ging. "Ze houdt van de verkeerde persoon," zei hij wreed. Rachida keek hem verbaasd aan. "Hoe weet jij dat dan?" Zakaria zweeg even. "Ik zal het bewijzen, aan jullie allemaal. Monsif spoort voor geen meter."
En jij wel, dacht Rachida sarcastisch in haar eigen. "Hij houdt niet van Dina. Althans niet van Dina als persoon." "Hoe weet jij dat? Hoe weet je wat de denkwijze van Monsif is over Dina?" vroeg Rachida en ze klapte haar laptop dicht. Zakaria keek naar de roze dichtgeklapte laptop en daarna naar het gezicht van Rachida.
Hij beantwoorde haar vraag niet waardoor ze het opnieuw vroeg: "Hoe weet jij dat?" Dit keer keek Zakaria wel in haar ogen. "Monsif heeft geen mooie achtergrond," begon Zakaria. "Bepaalde dingen laten mij wantrouwen. Ik zal het allemaal onderzoeken." "Waarom stuur je geen privédetective erop af?" vroeg Rachida.
"Dat wilde ze niet. Ik heb het haar beloofd," zei hij zuchtend. Rachida keek doorborend in zijn ogen. "Ik stuur wel een privédetective erop af. Ik heb haar niks belooft." Zakaria was even stil. "Dat vind ik goed. Het moet wel tussen ons blijven." Rachida knikte. "Bedankt, blondje," zei hij zachtjes.
Het klonk teder en strelend. "Alsjeblieft, zak." Hij lachte zachtjes en keek haar glimlachend aan. Ze bloosde en keek de andere kant op. Op zulke momenten wilde ze dat de tijd stopte met door tikken. Dat de wereld stopte met door te draaien. Dat alles stopte. Op dit moment. Op het moment waar ze beiden ontspannend waren tegenover elkaar.
"Ben je zenuwachtig voor de modeshow?" vroeg Rachida aan Zakaria. Zijn blik doorboorde haar. "Nee." Zijn stem was schor. "Jij gaat weer het podium op, blondje." Rachida keek hem zwijgend aan en daarna riep ze paniekerig haar mening uit: "Nee! Deze modeshow wordt groter. Er komen meer mensen! Ik wil het niet."
Zakaria kreeg kwajongens grijns. "Je bent bang, schatje." Ja dat was waar. Rachida is bang maar zo koppig als ze is steekt ze haar neus in de lucht. "Helemaal niet. Ik ben niet bang." Zakaria's grijns werd breder waarop haar wangen een diepere kleur kregen. De stommeling ook!, dacht ze boos.
Hij boog langzaam naar haar toe. "Ik vind je best wel mooi in het jurkje," zei Zakaria. "Ik weet zeker dat je weer mooi zal zijn op het podium. Je zult weer de aandacht stelen, in plaats van het jurkje dat op je lichaam is." Hij fluisterde het langzaam. Hij grijnsde wolfachtig toen hij zag dat ze nog roder werd.
"Ha-ha, wat leuk. Mij op de stang jagen! Nee, Tahir, ik ben niet bang. Dus het lukt je ook niet. Wil je zo vriendelijk mogelijk zijn om weg te gaan?" Zakaria keek haar met opgetrokken wenkbrauw aan. "Schatje, dit is mijn kantoor." Rachida zweeg even. "Dus? En noem mij geen schatje. Ga eruit, Tahir. Ik ben menens."
"Oké," zei hij met een ondeugende grijns. Rachida was verbaasd dat hij niet tegen stribbelde. Ze stond op en liep naar de deur. Afwachtend opende ze het en wachtte totdat hij zou vertrekken. "Zoals je wilt, schoonheid." Hij liep naar de deur. Ze duwde de deur zachtjes achter hem dicht, maar toen ging de deur open.
Zakaria sloeg de deur met zijn voeten dicht. Hij had nog steeds een ondeugende grijns. Er verschenen lachrimpels naast zijn ogen, en een kuiltje kwam er tevoorschijn. Hij zette zijn handen aan de weerszijden van het gezicht, dat hem geschrokken aankeek. Hij glimlachte sluw en bukte naar haar gezicht toe.
"Wat is er, schatje? Bang? Geschrokken? Je dacht toch niet echt dat ik weg zou gaan?" Rachida keek hem met samengeknepen ogen aan. "Noem mij geen schatje, en wil je me met rust laten?" zei ze met onschuldige ogen. "Ja," zei Zakaria. "Nadat ik iets van je krijg." Rachida keek Zakaria afwachtend aan, die Rachida ondeugend terug aankeek.
--------------
•Voor de moslims•Breaking news: OFFICIEEL BEVESTIGD!
Het is zojuist in Saoedi-Arabië bevestigd, dat de nieuwe maan is waargenomen, dit houdt in dat morgen vrijdag 15 juni #Eid ul Fitr 2018 begint.
Het hooggerechtshof in Saoedi-Arabië heeft zojuist officieel bevestigd. Dat Vrijdag 15 juni 2018 de eerste dag van de Eid start!
Taqabbal Allahu minna wa minkum!
Moge Allah al onze aanbiddingen en goede daden accepteren.
Bewijs;