***נקודת המבט של אלנור***
עמדנו שם בכניסה של הבית, אמא שלי הייתה על סף התעלפות. "תני לנו להיכנס, ונסביר הכל.." לחשתי לה כדי לא לעשות יותר מדי מהומה. היא לא ממש הצליחה להגיב, אבל זזה הצידה כדי שנוכל להכנס, בוהה בג'ייק.
נכנסנו פנימה בשקט. כולם ישבו בסלון ופיטפטו וציחקקו, וזה היה עד לרגע שסובבו את הפנים אלינו, והבעות השוק התחילו. ג'ייק הוריד ממנו את התיקים לאט, משתדל לעשות הכל לאט, זה היה רגע קשה, בו אף אחד מאיתנו לא ידע איך להגיב.
כולם שתקו, ופשוט הסתכלו עלינו בהלם, כולל אמא שלי שהצטרפה. כולם בהו בו. לא יודעים איך להגיב. "היי כולם..." הוא נופף כשלא ידע איך להגיב. "ג'ייק?" בת׳ נעמדה כשכיסתה את הפה שלה בבהלה. "זה אני.." הוא אמר צוחק ממבוכה.
בת׳ הייתה פשוט בשוק, דמעות של חוסר אמונה התחילו לזרום לה מהעיניים ויכולתי להישבע שכל הצבע ירד ממנה. "אבל..." היא אמרה כשלאט לאט התקרבה לחבק אותו, ואז מחצה אותו בבת אחת, ובכתה כמו משוגעת. אני יודעת שהוא לא זוכר מי היא.. אבל הוא יודע שהוא יצטרך להתנהג כאילו הכל כרגיל, עד שיוכל לשבת ולהסביר הכל, אחרת זה פשוט יטריף אותם מדעתם."פאק.." טובי אמר בחוסר אמונה כשלאט לאט התחיל לחייך מאוזן לאוזן. כולם קמו לחבק אותו, עדיין בהלם טוטאלי והיו פעורי עיניים.
"מה... מה קרה?" אבא שלי שאל נדהם גם הוא. זה היה ממש כמו לראות אדם קם לתחייה. משהו שאף אחד לא חשב שהוא יראה יום אחד.
"אני... חושב שכדאי שכולנו נשב בשביל השיחה הזאת" הוא אמר, ושנינו היינו היחידים שלא חיוורים בחדר. זואי אחותו הסתכלה בחוסר אמונה, כבר בת חמש עשרה... בשוק שאח שלה הגדול חזר. היא בקושי הצליחה לעכל את מה שקרה אז, היא הייתה הכי קטנה ואני בטוחה שהיא הרגישה הכי אבודה מכולם, ועכשיו כשהיא רואה את העולם קצת אחרת זה אפילו שוק גדול יותר.
כולם ישבו, לא מורידים ממנו את העיניים כשהוא הלך לשבת על אחת הכורסאות לפני שהסתכל עלי. עמדתי לידו, לצד הכורסא, וכולנו חיכינו שהוא יתחיל לדבר. עדיין בהלם מהנוכחות שלו.
"אז..." הוא התחיל, לא בטוח מה להגיד.
הנחתי עליו את היד וקירבתי את הראש שלי לצוואר שלו. "פשוט תחשוב על הכל, לאט לאט" לחשתי והוא הנהן וניקה את הגרון שלו לפני שהסתכל על כולם. "אני יודע שהודיעו לכם שנפלתי, בשירות הצבאי..." הוא התחיל. אני בטוחה שגם הם חשבו שזאת מן בדיחה מרושעת.
"אבל לא ידעתי את זה עד אתמול בלילה.. לא ידעתי מה אתם יודעים. באותו היום שזה קרה הייתי מחוסר הכרה, מצאתי את עצמי בבית החולים, בלי להבין למה אני שם. בלי לדעת מי אני..." הוא אמר. ״כל הצוות שלי נהרג, ולא נשאר זכר ממני חוץ... ממני״ הוא המשיך להסביר וראיתי כמה המבטים של כולם היו כל כך קשים לו. ״לא זכרתי כלום. לא איפה הייתי, מה עשיתי.. אפילו לא זכרתי את השם שלי״ הוא הסביר יודע כמה זה נשמע מופרך לגמרי.
"מצאתי לעצמי תעסוקה חדשה.. ניסיתי לשקם את עצמי מחדש. חיפשתי כל כך הרבה את הזהות שלי, אתכם, מישהו שאני מכיר... אבל הסיכויים היו אפסיים." יכולתי לראות את אמא שלו, כמעט מאבדת נשימה. הדמעות כבר זולגות לאט. לא רציתי לדעת מה היא עוברת.
"אבל אז מצאתי את אלנור... והיא הביאה אותי לכאן. אני מצטער על הכל. אני מצטער שזה לקח ארבע שנים... אני מצטער שאני לא זוכר כלום. אני באמת מצטער" הוא נאנח וכל כך ריחמתי עליו באותו הרגע, הוא לא ביקש לעבור את כל זה.
"אתה... אתה לא זוכר אותי?" בת׳ שאלה, כל כך קרובה ללפרוץ בבכי.
היא הגיבה בדיוק כמוני. ג׳ייק ידע שזאת אמא שלו ולכן הוא ידע כמה רגיש זה הולך להיות כשהיא תבין שהוא לא זוכר אפילו את אמא שלו זאת שילדה אותו. הוא נאנח לרגע וניסה להסתכל עליה כמה שפחות. "אני מצטער.." הוא נאנח כשהעביר את היד שלו בשיער. בת׳ התחילה ללכת משם לקצה החדר ובכתה בלי סוף, אמא שלי ותאו הלכו אחריה וראיתי כמה ג׳ייק הרגיש אשם.
"אתה לא זוכר כלום? אתה לא זוכר אף אחד מאיתנו?" אמה שאלה וטובי ישב לידה עדיין מכסה את הפה כשהיה בהלם מוחלט. ויכולתי להבין כמה זה קשה לג'ייק. זאת אומרת.... זאת לא אשמתו. למה הוא צריך להרגיש כל כך הרבה כאב דרך כולם?
"אני יודעת שזה קשה... אבל עדיף שנחדש הכל עכשיו, מאשר אף פעם..." היה לי את האומץ להתערב. למרות שהגבתי הרבה יותר גרוע מהם אתמול בלילה.
"אני אמא שלו והוא לא זוכר אותי אלנור! הוא לא זוכר את האישה שגידלה אותו!" היא צרחה ובכתה. ריחמתי על כולם שם כל כך... תאו ישר תפס אותה ולקח אותה משם, לא רוצה שזואי תראה אותה ככה.
ג'ייק היה נראה הרוס, אבל בכל זאת ענה על כל השאלות שהיו להם לשאול. והיו להם הרבה...תהיתי כמה אומץ היה לו לעשות את זה. להגיע לבית זר ולפגוש חבורת אנשים זרים והם כולם כועסים ובוכים עלייך, זה מפחיד... אני לא יודעת אם אני הייתי מסוגלת.
כולנו העברנו את המבט לתאו שבדיוק חזר מחוץ לבית, אחרי שיצא עם בת׳. "היא.. היא רק צריכה להרגע טיפה זה הכל" הוא אמר והתיישב.
"זה בסדר... אני אלך אליה" ג'ייק נעמד והתחיל ללכת החוצה.
YOU ARE READING
החבר הכי טוב של אחי
Romanceתכירו את אלנור, נערה בת 16 וחצי, שמתגוררת בארצות הברית- בוסטון. חיה עם ההורים ואח גדול בן 18 וחצי. מה קורה כשמתפתחים הרגשות בינה לבין ג׳ייק- החבר הכי טוב של אחייה טובי, במיוחד כשמה שג׳ייק לא יודע, זה שאלנור פיתחה אליו רגשות כבר דיי הרבה זמן.