ENOGFYRRE

282 20 6
                                    

{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}

Ikke rettet

____________________________________________________________

Kapitel 41 - "Slapp av"
"Just relax and stop stressing so much"

CLARA LYBÆK NIELSEN


Klokken halv ni var vi endelig oppe på mit værelse igen med lukket dør. Efter spørgsmålet om husnummeret, var der gået noget tid inden det næste kom, men det kom altså. Og igen efter det. Og efter det, og sådan fortsatte det stadigvæk. Bare med mindre og mindre høflighed i stemmen. Jeg var ikke dum. Jeg vidste jo godt, hvorfor al hendes høflighed forsvandt og hvorfor det lige præcis var de spørgsmål, der blev stillet. Hun testede ham åbenlyst, og han blev spøjst nok ved med at svare med et smil, så snart han var kommet sig over chokket.

Nu var det heldigvis ovre, og vi kunne ånde lettet ud. Mor havde fået en mail, som hun åbenbart skulle kigge på lige med det samme, og sjovt nok gjorde det mig ikke noget. Ikke når det for det første var ubehageligt at sidde til forhør, og jeg for det andet havde Tinus ved siden af mig; så var det faktisk helt fint, at hun smuttede.

Med det samme døren lukkede bag os, skævede jeg hurtigt til hættetrøjedrengen, som grinte lavt og rystede på hovedet, sikkert af situationen nedenunder. "Hør, Tinus. Det er jeg altså virkelig, virkelig ked af!" fastslog jeg hurtigt, mens panik begyndte at finde vej rundt i hele min krop. Det kunne sagtens tænkes, at det her kunne blive enden på vores venskab; hvis han ikke kunne lide mine forælde, hvorfor skulle han så havde lyst til at blive hængende? Trodsalt var det ikke kun mit hjem og mig, der boede her, men også dem. Og hånden på hjertet - så ville jeg ikke bebrejde nordmanden, hvis han smuttede lige om lidt.

Tinus smilede skævt, akavet og grinte lavt, mens han tog sig til hagen. Mine øjne fulgte hver evig eneste lille bevægelse, han lavede, søgende efter tegn på, hvordan han havde det. Selvfølgelig var jeg godt klar over, at han ikke ligefrem havde det helt i top, men om det var helt, helt skidt eller bare i det mindste nogenlunde okay, kunne min hovedpine godt trænge til svar på.

"Tinus?" spurgte jeg nervøst, da han stadig ikke havde sagt noget, og hvad, der føltes som alt for mange, for lange minutter, var gået.

En svag hovedrysten var svaret, jeg fik. Ikke mere, ikke mindre. Jeg blev efterladt forvirret tilbage, mens han forsvandt ind i sine egne tanker. Igen gjorde det mig heller ikke særlig meget bedre tilpas.

"Clara, ta det rolig, okay?" grinte han svagt, drejede hovedet og kiggede mig ind i øjnene. Jeg forsøgte virkelig at slappe af ved lyden af hans ord, og selvom jeg normalt sagtens ville kunne bilde mig selv ind, at jeg rent faktisk gjorde som sagt, vidste jeg af en eller anden grund godt, at det ikke var tilfældet i denne situation. For jeg panikkede totalt - så meget, at det ikke ville være muligt at skjule for nogen overhovedet. Desværre.

Igen lød et grin fra hans læber, og han brød vores øjenkontakt for at ryste smilende på hovedet. "Slapp av. Hva stresser du over? Det er jobben min da,"

Hans smil i stemmen var desværre ikke nok til at få mig til at falde ned, og hvis man kun valgte at kigge på selve ordene, han sagde, bekræftede det mig bare i, at han også selv havde det slemt med situationen nedenunder. Altså; han kunne stadig være skræmt for livet. Det var jeg selv lidt, faktisk.

"Jeg forstår dig overhovedet ikke. Du ved godt, at hun stak åbenlyst til dig og testede dig, ikke også?" spurgte jeg, frustreret, som om han var dum. Det vidste jeg godt, han ikke var, men som han agerede i situationen før, kunne jeg næsten komme i tvivl.

"Jeg vet," svarede han kort, nu med stoneface. Det ændrede sig dog til et smil, da han fortsatte: "Jeg vil bare gjerne fortsette å bli hit, uten det blir teit og rart," smilede han forsigtigt.

I virkeligheden forstod jeg ikke, hvad han mente med, at han ikke ville have det til at være rart, men ordet måtte vel bare have en anden betydning på norsk end på dansk.

"Jeg vil bare bli kjent med mammaen din. Det går jo ikke bra, om hun ikke liker meg - jeg er jo kjempeglad i deg."

____

{vote, del, kommenter}

704 ord

HUSK GERNE AT STEMME :)

IHHHH, jeg har mega optur på over, at det er weekend!:)))

Xx pigefradk

Udgivet:31/08/18

✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}Where stories live. Discover now