TOOGTREDS

269 17 10
                                    

{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}

Ikke rettet

____________________________________________________________

Kapitel 62 – en fødselsdag
"happy birthday to you"

CLARA LYBÆK NIELSEN


Onsdag morgen vågnede jeg op og troede, det var en helt almindelig dag. Det viste sig så, at jeg ikke havde ret i det, men inden jeg fandt ud af det, nåede jeg i skole.

På skolen startede vi i biologi på en tværfaglig fremlæggelse, som om tre uger skulle være færdig. Jeg var blevet sat i gruppe med Frederik – egentlig en flink fyr, jeg havde bare aldrig snakket særlig meget med ham. Det ville jeg komme til de næste tre uger.

Som sagt kom jeg hjem til flere overraskelser. Mathias kom ud i gangen, da hoveddøren gik op, og jeg gik ind. "Hei du," sagde han og var hurtig til at lægge armene om mig i et kram, og kysse mig i hovedbunden. Det var sjovt, som de få, små handlinger gjorde mig ør i hovedet og fik min puls til at stige drastisk. Fjoget begyndte jeg at smile og gemte mit ansigt i hans bryst. Den dreng vidste også lige, hvilke knapper han skulle trykke på, for at få mig til at reagere på forskellige måder.

Jeg satte mine ting på værelset og smuttede med det samme igen ned til Tinus, som sædvanligt sad på sofaen foran fjernsynet.

"Hvad så, Tinus? Får du set nok fjernsyn?" grinte jeg og slog mig ned på sofaen ved siden ham. Også han grinte kort, og slyngede sine arme omkring mig i et underligt putte-kram. "Slut," og med de ord sagt, kyssede han mig atter i håret, inden jeg blev for ivrig og drejede Tinus' hoved mod mit eget. Vores læber mødtes.

Vi sad og så Skam på min computer, som stod foran os på sofabordet. Tinus havde, på trods af, at han var nordmand, aldrig set det, hvilket havde undret mig en del. Folk fra hele verden havde set det. "Du, vet du, hvilken dag det er i dag?" spurgte han og kiggede på mig. Min mobil tændte jeg for, så datoen blev vist på startsiden. Onsdag 21. februar. "Det er den enogtyvende februar," fortalte jeg ham. "Hva'?" sagde han og kiggede underligt på mig. "De danske numrene... de er skikkelig rare, assa," prøvede han at tale sig fra ikke at forstå mig. Med et her rakte jeg ham min telefon, hvor han på startsiden læste det samme, som jeg selv lige havde gjort. "Tjueførste februar? Oi, oi, oi"

Tinus stak sin tunge ud i et fjoget, glad ansigtsudtryk. Jeg selv sad bare og studerede ham, mens han gjorde det. Hvad skete der?

"Hvad så? Sker der noget i dag?"

Hættetrøjedrengen rystede bare på hovedet, stadig smilende. "Ikke no," og med det sagt, vendte han sit hoved væk fra mig. "Nej, seriøst, Tinus. Hvad sker der?"

"Nei, seriøst, Clara. Det er ikke noe," vrængede han.

"Come on, altså. Har du fødselsdag eller sådan noget?" sagde jeg og forventede ærligt, at han ville fortsætte med at grine. I stedet blev jeg overrasket, da han blev fuldstændig stille. "Oh my god, er det faktisk din fødselsdag?"

Hvorfor havde drengen ikke sagt noget? Klokken var halv fire om eftermiddagen – det var femten og en halv time af hans fødselsdag, som var blevet spildt. Direkte spildt på ingenting.

"Hvorfor har du ikke sagt noget? Du skal have en gave, en kage... og jeg har bare ikke noget af det til dig." klagede jeg til ham, og mærkede hvordan jeg faktisk blev skuffet over, at han ikke havde sagt noget til mig om det, for jeg ville hellere end alt fejre ham.

Det hele endte altså ud i, at jeg købte ind, så der kunne laves kage, jeg købte dannebrog i massevis – de havde ikke det norske flag i butikken. Derhjemme lavede jeg med minimal hjælp fra Tinus, som stadig mente, der ikke skulle gøres noget stort ud af det, en kage. Endda fandt jeg den norske fødselsdagssang, og med en youtubevideo forsøgte jeg på bedste vis at give ham en god fødselsdag. Det eneste, jeg ikke gav ham, var en gave. Et forsøg på at gøre det, blev da gjort, men drengen nægtede at tage imod noget som helst.

Alt foregik i en lille, lykkelig boble, da hoveddøren gik op, og jeg med et chok bevægede mig ud i gangen, for at se min far stå der.

____

{vote, del, kommenter}

702 ord

Hvor mange søskende har du? Jeg har en søster:)

Forresten, hvis du endnu ikke vidste det, så har jeg en julekalender kørende - tjek den gerne ud, hvis det lyster;)

Xx pigefradk

Udgivet: 15/12/18

✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu