{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}
Ikke rettet
____________________________________________________________
Kapitel 60 – Tyske venner
"Distance means so little, when someone means so much"
♡
CLARA LYBÆK NIELSEN
Før jeg mødte Tinus, havde jeg aldrig tænkt specielt meget over, at man kunne have udenlandske venner. For det første havde det aldrig interesseret mig, som det måske gjorde andre. For det andet havde jeg aldrig haft en reel mulighed for at skabe udenlandske bekendtskaber. Begge dele havde jeg nu, og for søren, hvor jeg elskede det.
"Jeg kom til at tænke på noget..." startede jeg en samtale op. Det hele var meget pludseligt, men Tinus lod ikke til at tænke over det, ligesom jeg selv gjorde.
"Har du egentlig mange udenlandske venner?" spurgte jeg ham af ren nysgerrighed. Det var ikke nogen hemmelighed, at jeg gerne ville vide, hvordan han havde skaffet dem, hvis han altså havde nogen.
Drengen trak på skuldrene og mumlede noget i retning af et langtrukkent tjah, som jeg ikke vidste hvordan jeg skulle tolke. Han ville nok ikke have sagt "tjah", hvis der ikke var et par stykker udover mig, men måden han sagde det, fik det på underlig vis til at lyde som om, emnet enten ikke interesserede ham, eller at det af en eller anden grund ikke var noget, han havde lyst til at tale om. Hvorfor var mig en evig gåde.
Indtil han selv åbnede op for, at samtalen skulle fortsætte. "Jeg skulle faktisk ha blitt med noen fra Tyskland i dag," sagde han, nikkende. Der var stille en rum stykke tid. Igen forlod drengen mig med tanker farende rundt i hovedet. Var det i virkeligheden en hentydning? Nej, så ville han være gået for lang tid siden. Så ville han ikke komme tilbage og kysse mig. Men stadig var det en pudsig kommentar.
"Tvillingejenter,"
Og det gjorde det ikke ligefrem bedre. Men hvad kunne jeg gøre? Udover at grine over, at det var ligesom de der to tøser fra musical.ly. Ej, okay. Det var jo ikke dem, der var sjove, eller hvad de gjorde, for det var da fedt for dem, at de kunne have så meget succes med det, også selvom jeg ikke forstod, at de var blevet så store - jeg var nok bare ikke en del af målgruppen. Det var nok bare tilfældet, at jeg lige kom til at tænke på dem. Tyskland havde en befolkning på jeg ved ikke, hvor mange millioner. Der måtte være en del tvillingesøstre i det land. Det måtte der. Også; hvordan skulle nordmanden overhovedet lære dem at kende? Medmindre de selvfølgelig havde kendt hinanden hele livet...
"Hah, det er ligesom dem fra musical.ly," tænkte jeg højt for mig selv og blev en smule overrasket, da hættetrøjedrengen også grinede med mig. "Ikke helt likevel,".
For pokker, Clara. Lær at styre dit lille hoved, tænkte jeg irriteret. Nu tænkte Tinus sikkert, at jeg var monster underlig. Ej okay – det burde han vide i forvejen.
"Nei da, men det er iallfall lenge siden, jeg så dem sist." Tilføjede han og stoppede op. Frøs, som var han en istap i tredive minusgrader. Over ansigtet gled et helt specielt ansigtsudtryk ind og dominerede alle folder. Jeg kendte det godt efterhånden. Ligesom jeg selv var den brunøjede nordmand også en tænker, og det var netop den handling, han foretog lige nu; han tænkte.
"Jeg vet faktisk ikke, om familien min er i Tyskland nå... Nei, de er nok ikke det." Tænkte Tinus højt. Ikke andet end et smil blev mit svar. Hvad skulle jeg sige? Samtalen nåede ikke at eksistere, før det var gjort klart, at det blot var en tanke, og den var afsluttet igen.
"Jamen, hvordan får man de der udenlandske venner?"
Igen stoppede nordmanden op for at tænke, inden han svarede. "Assa, ... Nei. Du vet, jeg har så mange, fordi Mamma og Pappa bodde i mange forskjellige land, før jeg ble føtt, og da har de fått venner i de landene, som de stadig har kontakt til."
Okay, fair nok. Min egen mor og far havde også en masse udenlandske bekendtskaber, som jeg kunne nasse mig ind på, hvis det skulle være. Jeg ville ikke kalde dem hendes venner – i hvert fald ikke fra min mors side, for hun var da noget af det dårligste, når det kom til at snakke og møde nye mennesker. Min far derimod var bare en lille smule bedre, men for det første skulle der ikke så meget til, og for det andet ... tjah, han var vel i bund og grund bare bedre til mennesker, end min mor? Måske havde han et par udenlandske venner med nogle børn på min alder et sted?...
____
{vote, del, kommenter}
♡
746 ord
♡
24 Chances er ude ved midnat;)
-
Har du haft klippedag i dag? Jeg har:)
Xx pigefradk
Udgivet: 30/11/18
YOU ARE READING
✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}
FanfictionVinder af 'Bedste Slowburn' ved The Danish Fiction Awards 2019 | #3 i FanFiction | Hvordan ville verden reagere, hvis Martinus Gunnarsen stak af hjemmefra på grund af for meget pres fra omverdenen? Ja, det er et godt spørgsmål, ikke? Langt væk, men...