{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}
Ikke rettet
____________________________________________________________
Kapitel 29 - Mission Hejhej Følelser
"I don't want to have feelings for you ... But after everything it's hard not to"
♡
CLARA LYBÆK NIELSEN
Et sted inde i mig, var der med det samme, ordene var ude af Smillas mund, noget i mig, som havde lyst til at give hende ret uden at tænke yderligere over hvilke tanker, det åbnede op for. Både hos hende og jeg. En anden, dog betydeligt mindre del af mig, havde lyst til at benægte. Blankt. Men hun havde jo for pokker ret; jeg var forelsket i min ham.
Tinus, min bedste ven, havde derimod ingen følelser for mig. Men, som sagt, jeg havde for ham. Det havde Smilla ret i.
Af det hele var det nok selverkendelsen, der var den hårdeste part omkring det hele. Aldrig var det meningen, at det var sådan her, det skulle ende, og af alle tidspunkter, var det da bestemt ikke nu! Overhovedet. Tidligere i dag, havde han gjort mig opmærksom på, at jeg var i vennekategorien. Og at jeg ikke kunne flytte mig fra den. Bare det var endnu en grund til, at hele situationen var åndssvag, og at jeg skulle gøre alt, hvad der stod i min magt for at slippe af med de her følelser. For de var ikke gengældt, og i sidste ende havde jeg læst nok bøger og hørt nok fortællinger til at jeg vidste, at det her cirkus ville ende ud i, at jeg ville blive ked af det, såret. Mission Hejhej Følelser var sat i værk.
Et andet problem var dog, at jeg ikke anede hvordan i alverden, jeg skulle slippe af med dem. Det var trodsalt første gang, jeg havde følt noget andet end noget venskabeligt for en dreng. Selvfølgelig var mine såkaldte følelser for Tinus ikke store eller voldsomme endnu, men de var derinde i mig et sted. Og de gav problemer.
Måske skulle jeg faktisk bare prøve så vidt muligt at ignorere sommerfuglene i min mave? At ignorere den glade følelse, der strømmede igennem min krop, hver gang han sagde noget positivt eller stemningsopløftende. Det kunne sådan set også være en mulighed at gøre det, og så vente på at følelserne gik i sig selv igen. Der var vel ingen grund til at starte en lang kampagne og bruge tid og kræfter på ting, der kunne gøres langt mere skjult og stadig være lige så effektivt. Han skulle jo heller ikke fatte mistanke - det ville ufattelig akavet, pinligt og mærkeligt, hvis han opdagede hele mit cirkus. 'Øh, ja, hej Mathias. Jeg bliver simpelthen nødt til at holde mig væk fra dig, men jeg kan ikke fortælle dig hvorfor, selvom du er min bedste ven - og det er faktisk blandt andet derfor, du ikke får det at vide. Det synes jeg faktisk bare lige, du skulle vide.' Det kunne jeg jo ikke, vel. Hvad skete der med at være en god ven?
Derfor; hold dig til at ignorere følelserne, Clara.
Det ville sikkert være svært. Stensikkert, monster irriterende-svært. Trodsalt brugte jeg efterhånden næsten alle vågne timer uden for skolen med ham, og at skulle lade som om, han ikke påvirkede mig på en ikke-venskabelig-måde, uden at Tinus fik den mindste idé om, at noget var ændret ... Åh, Gud. Han var ikke uintelligent, den dreng. På den anden side; måske tænkte man i andre baner i Norge? Ej, okay. De boede på den anden side Nordsøen, ikke på en fremmed planet, hvor man opførte sig helt anderledes. Dermed ikke sagt, at man ikke opførte sig anderledes i Norge end i Danmark, for det gjorde man sikkert, men det kom vel an på kulturen, der havde ændret sig forskelligt, siden vi splittede fra et land til to lande.
Selvom jeg ikke selv var kommet frem til konklusionen, var det jo soleklart for alle og enhver, hvad Smilla mente, og som sagt havde hun også ret. Jeg kunne også håbe på at Tinus var dreng nok til at overse hvad end, der var af signaler på, at jeg kunne lide ham. Var drenge ikke ret uopmærksomme på det? Eller var det bare endnu en fantasi, jeg havde fået på baggrund af for mange teenage-pladder-film? Jeg vidste det ikke. Måske var det i virkeligheden bare en idé, vi piger havde fået, fordi vi synes, vi gjorde så meget, men i virkeligheden gjorde vi ikke noget specielt?
Egentlig burde jeg virkelig lade være med at sige vi, når jeg ikke havde den fjerneste idé om noget som helt, der havde noget at gøre med kærlighed og forhold. Det eneste, jeg vidste, var, at Mission Hejhej Følelser nu var i gang. Og det skulle nok blive spændende, hvis ikke på den ene måde, så på den anden.
___
{vote, del, kommenter}
♡
758 ord
♡
Jeg tager på ferie i morgen tidlig :D
fun fact: jeg har en super irriterende vane med at sige "IHHHHH" hele tiden!! (og bruge den der ":D" smiley-ting-ting.)
fun fact nr 2: jeg har skrevet 4 kapitler i dag, og normalt tager det 2-3 dage at skrive et, fordi jeg ikke kan koncentrere mig, oops :D
Xx pigefradk
Udgivet: 20/07/18
ESTÁS LEYENDO
✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}
FanficVinder af 'Bedste Slowburn' ved The Danish Fiction Awards 2019 | #3 i FanFiction | Hvordan ville verden reagere, hvis Martinus Gunnarsen stak af hjemmefra på grund af for meget pres fra omverdenen? Ja, det er et godt spørgsmål, ikke? Langt væk, men...