SEKSOGTREDS

220 17 23
                                    

MARATHON 4/5


{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}

Ikke rettet

____________________________________________________________

Kapitel 66 - "om du hadde lyst å være kjæresten min""
Sometimes I look at you and wonder how I got to be so damn lucky"

CLARA LYBÆK NIELSEN


Vi lå og puttede, mens der foran os kørte endnu et afsnit af How I met your mother. Med hovedet placeret på venstre side af Tinus' bryst var det næsten uundgåeligt at høre, hvordan hans hjerte bankede i en fredelig rytme. Til tider lyttede jeg endda mere til hjertet, end jeg fulgte med i serien foran mig; den kunne jeg altid se igen på et andet tidspunkt, hvis det var det, jeg havde lyst til, men det her - det var lige nu og her, det skete.

"Hva tenker du på?"

Det måtte have været tydeligt, at jeg ikke fulgte med, eftersom Tinus spurgte. Jeg smilte kort. "Det ved jeg ikke... Jeg er vel bare glad". Hættetrøjedrengen kiggede ned på mig med et bredt smil, og vores øjne hinandens. Stadigvæk var jeg lige så fanget i dem, som første gang det skete. "Jeg også," smilte han og klemte mig ind til sig. Nordmandens læber ramte min pande i et halvvådt kys, og mit smil blev kun større. Forskellige former for glæde blomstrede op i mig, lige så pludseligt som tjørnehækken havde vokset sig op ad slottet i Tornerose, og min mave krampede sig sammen af glæde, lykke.

Med ét blev drengen helt stille, mere end han havde været før, skønt han ikke havde sagt særlig meget. Fra hans bryst fjernede jeg mit hoved og i stedet rettede jeg mig op og kiggede på mig. "Hvad tænker du på?" efterlignede jeg hans spørgsmål og mærkede, hvordan jeg atter måtte tage mig sammen ved synet af Tinus, som bare grinte lavmælt af mig og lagde hovedet på skrå. Studerede mig. Varme skød op i hovedet af mig, og jeg gemte mit ansigt i hans skulder, mens Tinus åbnede munden og lukkede ord ud, som var dannet af hans tanker: "Jeg vet ikke, ass ... Kanskje-, nei." sagde han og var hurtig til at lukke munden igen, mens røde nuancer spredtes over hans kinder. Drengen rødmede.

For fjortentusinde gang på ganske kort tid gik min mave amok, og jeg kunne knap nok være i mig selv. "Nej, hallo. Hvad sker der?".

Flere forsøg blev gjort på at skabe øjenkontakt med Tinus, men øjenkontakten kom aldrig; han undveg hver gang, til trods for at jeg endte med at sætte mig helt op på ham, så jeg sad overskrævs med et ben på hver side af hans hofter.

"Du, vet du, hvilken dag det er i dag?" Tinus skiftede emne, som var det det mest naturlige i hele verden, at vi ikke længere skulle snakke om, hvad end han skulle til at sige før. Jeg kiggede på ham, mens jeg rystede kort, hurtigt på hovedet; ikke af hans spørgsmål, for der kendte jeg skam godt svaret, nej - det var til hans underlige valg af emne. Altså, hvis det var, han skulle skifte emne, kunne det så ikke være til noget, der virkede knap så underligt og påtaget, som om der ikke var andre emner tilbage at snakke om. Det var ligesom, når man snakkede om vejret; det var der jo heller ingen, som gjorde af fri vilje. Nej, det var altid et godt emne at tage op, når man ikke vidste, hvad man skulle snakke om.

"Det er den 2. marts," svarede jeg på spørgsmålet og puttede mig ind til ham. Tinus lagde sine arme om min ryg som et beskyttende skjold. "Hvorfor?"

"Det er bare, hvor lenge vi har kjent hverandre... Og da må det være nesten 2 måneder."

Et kort øjeblik virkede det som om, han nu var færdig med at tale, men jeg tog fejl. Drengen åbnede sin mund igen, og overraskede mig mere end nogensinde med sine ord: "Du vet ... hvis vi ikke hadde vært under disse forholdene, hadde jeg nok spurt deg, om du hadde lyst å være kjæresten min... Men jeg vet ikke, hvor lenge jeg er i Danmark ennda, og det skulle ikke være fair mot deg. Bare lov meg aldrig å glemme, at uansett, hva som skjer, og uansett om det er i morgen eller om hundrede år, da elsker jeg deg. Okei? Lov meg ikke å glemme det..."

____

{vote, del, kommenter}

682 ord

HUSK GERNE AT STEMME

Hvis du kunne tale et hvilket som helst andet sprog flydende uden at skulle "lære det", hvilket eller hvilke skulle det så være? Jeg gad godt kunne tale latin, tysk, finsk, svensk og norsk, haha :)

Xx pigefradk

Udgivet: 20/12/18

✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora