TOOGHALVTREDS

277 29 24
                                    

{don't be a ghostreader - vote, del, kommenter<3}

Ikke rettet

____________________________________________________________

Kapitel 52 - Pizzafyld

"Pineapple belongs on pizza."


CLARA LYBÆK NIELSEN


Om aftenen besluttede vi os for at bage pizza. Vi tog derfor ind til det absolut mindste supermarked i nærheden, og samtidig mens jeg gik ind og købte ind, stod Tinus udenfor med hætten på hans hættetrøje trukket godt ned over hovedet og kiggede ned i min mobil. Hvordan han kunne holde kulden ud, forstod jeg ikke. Men, oh well, han var nordmand. Han var sikkert vant til kulden. Et kvarters tid efter gik jeg ud til ham igen med indkøbsposen i min hånd.

"Hei, du," sagde han og løftede blikket, så jeg kun lige kunne se hans øjne. "Hej," smilede jeg. Han kiggede kort ned i posen, selvom vi havde lavet en fælles indkøbsliste, og han derfor egentlig godt vidste, hvad der var i den.

"Nei!" klagede han, som om jeg var håbløs. "Clara, hva har jeg sagt til deg om ananas på pizza? Det er ikke bra!"

Tinus fiskede ananasdåsen op af posen og lavede bræklyde, inden han lod som om, han ville smide den væk. "Nei, jeg bare tuller, hehhe," grinede han og lagde ananasdåsen ned i posen igen, før han lagde sin arm om mine skuldre og satte tempoet op.

Da vi kom hjem, gik vi i gang med det samme. Ærmerne blev smøget op, håret blev sat op, forklæderne blev taget på, og hænderne blev vasket.

"Så, ... hva starter man med?" spurgte Tinus. Jeg blev lidt overrasket - havde fyren aldrig lavet pizza før? "Hva', har man aldrig lavet pizza før?" spurgte jeg ham, og han blev rød i hovedet. "Jo! Jo, jeg har jo det - jeg hjelper faktisk mye til derhjemme," svarede han og gjorde sit allerbedst for at lyde så overbevisende som muligt. Desværre for ham, kunne han ikke holde masken og brød ud i et stort grin; krøllede sammen og tog sig til maven. Tro det eller ej, men det var det, som skete. Voldsomt, egentlig. "For helvede," grinte jeg - mest af alt af hans knækken. "For helvaid" lød det dårligt efterlignet nede fra gulvet af, som Tinus havde sat sig på. Han rak sin venstre hånd op mod mig, og som jeg tog den for at hjælpe han op igen, blev det fuldstændig umuligt, da jeg pludselig lå på gulvet ved siden af ham. "Av, hahha" grinte jeg og kiggede på ham. Han smilte bare rigtig stort med lukkede øjne og lukket mund. "Søt og fin og snill og- au!" Tinus kiggede ned på hans lår, som min hånd havde smasket sig ned på.

"Hvorfor det?" græd han falskt. "Gengæld, du," svarede jeg ham kort og rejste mig, inden det blev alt for mærkeligt dernede på gulvet.

Jeg fik instrueret ham efter bedste evne i at lave pizzadej. Da jeg fornemmede, at han var helt med, begyndte jeg at lave den tomatsovs, som skulle under fyldet. Men det mente den glade nordmand åbenbart heller ikke hørte til på pizza. "Altså... hvad kommer du egentlig på, hvis du hverken kan lide ananas eller tomatsovs?" spurgte jeg ham med bebrejdelse i stemmen. Tinus trak på skuldrene. "Det er jo ikke tomatsovsen, jeg ikke liker - det er tomat," forsvarede han sig selv, og tog hænderne op i forsvarspositions. Jeg endte med at svare med et grin og en rysten på hovedet.

Pizzaerne var i ovnen, og nordmanden og jeg var lige blevet færdige med at rydde op.


"Har hun instagram egentlig? Smilla," spurgte Tinus, da han sad med min mobil. Jeg nikkede, og tog apparatet ud af hånden på ham. Ikke for at tage den fra ham, blot for at finde Smillas profil og give telefonen tilbage i hånden på ham. Hans chokoladebrune øjne søgte over skærmen, studerede den, inden han begyndte at bruge fingrene og guidede sig rundt på profilen. Alt imens jeg bare sad tomt ved siden af, alt imens jeg med ét blev vred igen.


____

{vote, del, kommenter}

634 ord

HUSK GERNE AT STEMME :)

Whoops, det er lige gået op for mig, at jeg aldrig har fået takket jer for titusind reads herinde på selve historien - så, tusind tak! det er for vildt<3

Btw, fun fact, som igen ikke er "fun", men bare et fact: jeg var inde på det der statistik-noget, og der er åbenbart nogle nordmænd, der har læst med på et eller andet tidspunkt - og så bliver jeg sådan lidt pinlig over mit wannabe-norsk, som stensikkert er fuld af fejl hehhe:)))))

Xx pigefradk

Udgivet: 18/10/18

✓ | HEY YOU {martinus gunnarsen fanfiction}Where stories live. Discover now