Kapitola 1

9.8K 231 7
                                    

,, Pokiaľ tam pošleš tisíce vojakov Ramzes, tak môžeš zabudnúť že západná flotila ti príde na pomoc," zásadne vyhlásil radca môjho otca. V mojom tele sa pomaly začala kopiť nervozita, a krvným obehom mi prúdila agresivita. Dôvod prečo je potrebné rozoberať tieto témy pred dverami  mojej spálne neskoro v noci mi bol nejasný. Rozhovor sa začal naozaj nevinnými formulkami, dokonca sa snažili rešpektovať okolie nie príliš nápadným šepotom, ale dĺžka akceptovania a tolerantnosti vydržala zhruba tri minúty a hneď nato  sa môj otec naštval a zvrieskol na celú kamennú chodbu svoj verdikt niečoho, do čoho som nechcela byť zasvätená ani po vypočutí celého rozhovoru. Na hrade sa už určite spalo, hviezdy boli vysoko na oblohe ako jediný zdroj svetla a ukazovali smer pre bludičky. Vzhľadom na moju averziu voči akémukoľvek rozhovoru či zdroju svetla počas zaspávania som zo seba zhodila ťažkú perinu, a položila nohy na mäkkú kožušinu z medveďa, ktorého otec zabil na oslavu môjho narodenia. Neostávalo mi nič iné, len okolo seba omotať hodvábnu perleťovú deku s jemnou čipkou, a postaviť sa na výklenok okna. Za hradbami horeli len pouličné fakle a noc ešte ostávala na upätí hôr. Moje oči boli ťažké, do líc mi stúpala červeň a premáhal ma spánok prepojený s bolesťou tela. Z vonku však nedoľahli žiadne zvuky, nezaštekal žiaden pes a neprešiel ani jeden kôň. Jediné čo som mohla počuť bol môj otec ktorý ustanovoval to, čo ustanovené ešte nebolo. Pri pobreží Densissimovského kráľovstva sa vyloďovali nepriatelia o ktorých sme si dávno mysleli že ostali s hanbou na chrbte natrvalo vo vyhnanstve. Bolo aj v mojej kompetencii aby som prejavovala záujem o politické udalosti v mojom vlastnom kráľovstve, no výhodnejšie bolo vždy nechať sled udalostí na otca.

,, Gringer," povedal môj otec pomedzi zuby s nervozitou," pokiaľ tam nepošleme vojsko, tak nás prirazia k zemi ako špinavé vrecia. Myslíš si, že to je niečo čo chcem?!"

,, Viem že nie je, a ani im tú šancu nedáme," šepkal Gringer priškrteným hlasom," no musíme si uvedomiť aj našu silu, ak vyšleme celé vojsko na východné pobrežie, na ochranu mesta neostane nikto," skonštatoval otcov radca.

,, Pokiaľ ich dorazíme priamo na mieste, tak žiadne vojsko na obranu nebudeme potrebovať," oponoval môj otec.

,, Ale ty ich na mieste neporazíš Ramzes! Môžeš si na pobrežie pokojne aj odcválať, no vojsko nepovedieš so zástavou, uvedom si realitu a prestaň byť zaslepený. Ako kráľ musíš prestať jednať pudovo. Poslať vojsko s chabým úsudkom je tá najväčšia chyba. Ani spojenecké kráľovstvá sa proti nim ochotne nepostavia, pokiaľ nezačnú klopať na dvere im ," šepkal Gringer ďalej.

Na chodbe sa pomaly začalo stupňovať napätie s nebezpečnou gradáciou. Bruškami prstov som sa dotkla chladnej kamennej steny a privrela oči. Bola som unavená a vystrašená. Ten strach som sa po väčšinu môjho života snažila zakryť pred každou osobou a v každej situácii.  Nikdy neviete kto v dave je vaším nepriateľom. Strach je najsilnejšia slabina ľudského bytia, je tak mocná no zároveň nevinná. Strach dokáže človeka priviesť k šialenstvu či smrti a veľmi ľahko sa nechá zneužiť.

Každý panovník mal strach, no ukázať ho svojmu ľudu bolo tou najväčšou chybou. Ako má však panovník ukázať svojmu ľudu že strach nemá, ak sa nepostaví nepriateľovi? Gringer bol starý radca, jeho brada bola biela ako perleťové vlákna južanov, tiahla sa mu po pás a zakrývala tak jeho chudú postavu starca. Ruky mal staré a mäkké s pigmentovými škvrnami a na prste ľavej ruky nosil zlatý prsteň s čiernym kameňom  symbolizujúci radcovstvo. Nikdy sa neoženil a ostal sám zatvorený v kráľovskom hrade.

Môj starý otec ho považoval za priateľa tak blízkeho, že aj napriek Gringerovmu nešľachtickému  pôvodu a slabému vzdelaniu ho prijal do kráľovských hradieb a poskytol mu kvalitné vzdelanie. Neskôr sa Gringer preukázal ako veľmi schopný a inteligentný človek, s múdrymi radami a dôveryhodnými očami. Bol dlhoročným radcom môjho starého otca vo všetkých výpravách a sedel po jeho pravici pri každej verejnej  diskusii.

Keď na trón nastúpil môj otec, Ramzes IV. , Gringera si vážil ako starého človeka no  pozbavil ho funkcie radcu a zvolil si mladšieho. Pravdepodobne veril, že mladosť je sila a prekvitajúca múdrosť, no jeho uváženie bolo zlé.  Netrvalo dlho a môj otec pozbavil novozvoleného  funkcie a opätovne pridelil Gringerovi úlohu kráľovského radcu, ktorý to samozrejme s veľkou ochotou prijal. Inú náplň života by snáď už ani nenašiel. Od vlády môjho otca je v chaose ponorené takmer všetko , a začalo sa to práve vraždou jeho rodičov. V ničom by ale nenastal chaos, pokiaľ by nedošlo k neočakávanej zmene udalostí. Otec bol jediným synom starých rodičov a teda aj jediným právoplatným dedičom Densissimovského trónu. Starí rodičia boli zavraždení počas spiatočnej cesty na hrad, a dôvod ich smrti sa nikdy skutočne nezistil, avšak, kto si nenájde dôvod na zavraždenie panovníka?

Ostali po nich len chladné telá a krvavé škvrny. Koč bez koní bol celý od šípov, a vojaci ležali popadaní na zemi. V tej situácii určite nebola žiadna šanca na prežitie, jednalo sa len o chladnú vraždu kráľovského páru, ktorí nič zlé svetu nespravil. Vrah sa nikdy nenašiel, pretože neostali žiadne dôkazy a evidencie.  Ľuďom neostávalo nič iné, len trúchliť. Starí rodičia boli nevídanými panovníkmi, ktorý milovali svojich ľudí a boli k ním priateľský a jednali s nimi so všetkou cťou. Môj otec mal v tom čase čerstvých 17 rokov a ostal na svete sám. Keď sa to všetko dozvedel, zavrel sa údajne do svojej komnaty a nevyšiel do dňa svojej svadby a korunovácie. Podľa ľudí už od vtedy nebol tým mladým a sympatický človekom akého poznali, ale stal sa z neho arogantný vládca bez uváženia.

Už od detstva mal dohodnuté manželstvo so svojou sesternicou, Nabelou Densissimovskou, mojou matkou a kráľovnou. Okolitému svetu to prišlo absurdné, no v našom rode vždy prichádza k určitej filtrácii kedy každá tretia generácia si musela vziať za manžela či manželku svojho bratranca alebo sesternicu, aby došlo k potlačeniu cudzích vplyvov. Manželstvo mojich rodičov sa teda nenieslo v znamení lásky, no aj napriek tomu dokázali spolu komunikovať, žiť a splodiť tri dcéry.

Dovolím si povedať, že v súčasnosti sú si blízky priatelia ktorý si navzájom pomáhajú a moja matka je jediná osoba ktorá mu rozumie. V mnohých veciach ho dokáže usmerniť viac ako starý Gringer, a je tak veľmi nápomocná. Počas svojho života veľmi ako bojovníčka neprekvitala. Narodila sa pod hviezdou Gamy a tak okrem inteligencie nepodedila nič iné. Je vždy tichá sprievodkyňa na otcových cestách a verná manželka.

Ako matka je pre mňa neskutočným vzorom, no rešpekt z jej osobnosti nemám, pretože ho mať ani nemôžem. Narodila som sa tak ako môj otec a jeho otec, a otec jeho otca a tak ďalej pod hviezdou Alfy. Nie je vždy pravidlom aby prvorodený prišiel na svet počas hviezdy Alfy, no je to častá náhoda a znalosť že tomu tak bude. Občas je mi zle zo seba samej, moja matka pochádza z toho istého pyšného a chrabrého rodu leva ako aj ja, no vo väčšine prípadov sa mi poddá.

Bohužiaľ je to spôsobované genetickými výmenami, žijeme podľa hierarchie a Alfa je vždy pred Betou a Gamou. Neskutočný rešpekt mám ale z môjho otca, som síce tá ktoré sa mu ako jediná postaví, no strach keď ho vidím alebo počujem existuje a vždy bude dokiaľ sedí na tróne.

Tento fakt o hierarchii platí v každom kráľovstve. Všade sa rodia Alfy a Bety s Gamami, a musia spolu žiť a bojovať. Problém ale prichádza pri spolunažívaní Alfy s Alfou. Zákony nič nezakazujú, a protokoly nepíšu, no je to tiché pravidlo že pri manželstve toho istého znamenia môže prísť k nebezpečnej výmene názorov, bitke alebo smrti a potomkovia sú väčšinou krvilační vládcovia s ohromujúcou silou. Bohužiaľ sa tento problém týka práve mňa. Môj otec je extrémista najvyššej triedy, a už od zasadnutia na trón robí presné opaky. Posledná správna vec ktorú spravil bolo uzavretie manželstva s mojou matkou.

Keď som sa narodila, zasnúbil ma s Baurinským princom. Do dnešného dňa nechápem ako to Baurinský kráľ dovolil, no nosím jeho prsteň na svojej ruke a ťažkosť v srdci pri každom nadýchnutí. Doposiaľ nedošlo k žiadnemu stretnutiu medzi mnou a princom, do dospelosti sa zvyčajne stretnutiu mladých Álf snaží každý vyhnúť. Počas zásnub, ktoré v kráľovských rodoch prebehnú do 6 mesiaca života prvorodených, nastáva špeciálny obrad. Práve ten by dokázal spôsobiť narušenie tvoriacej sa harmónie medzi nastávajúcimi manželmi, pokiaľ by došlo k stretnutiu. 15 rokov od obradu je však stretnutie a uzavretie manželstva už povolené.

Takže to, že ma môj otec nedal pred oltár skôr značí o tom, že extrémizmus napadol jeho bunky len na 98%.

Zodiac (SK)Where stories live. Discover now