Kapitola 4

2.8K 174 2
                                    

Môj otec sa narovnal a postavil . Bol vyšší ako ja a vyvolával vo mne neskutočný rešpekt ktorý sa mi hnusil, spôsobil mi od detstva toľko bolesti že som si nedokázala už ani len spomenúť čo bolo najhoršie. Bičovanie ktoré slúžilo na potlačenie mojej údajne príliš drzej a silnej povahy mi zanechalo len škaredé jazvy po celom chrbte. Pozrel mi uprene do tých istých očí aké má aj on a bádal ich ako nepreskúmané časti oceánu.

,, Čo si spravil otec?" sledovala som jeho uprený pohľad na mňa, pretože svojvoľne by so mnou rozprávať nezačal. ,, Nič," odvetil zachrípnutým hlasom a zažmurkal. Jeho pohľad sa stal normálnym a zasnený kal v jeho očiach odišiel. ,, Nespravil som nič," povedal už svojim hrubým hlasom a obzrel sa po izbe.

,, Takže Baurínsky kráľ v noci prechádzal len okolo?" opýtala som sa ho už so stúpajúcou nervozitou.

,, Čo to máš na sebe?" zmraštil tvár a ignoroval moju otázku.

,, Otec neuťahuj si zo mňa," zavrčala som popod zuby, a zrazu sa otcova sánka napla a jeho oči sa zakliesnili o tie moje. Môj tón hlasu ho vytočil, no snažil sa predísť akémukoľvek konfliktu. ,, Alaïa kroť sa," upozornil ma. ,, Mám sa krotiť po tom čo si do nášho domu pozval Baurínskeho kráľa a princa otec? Tento krok bol maximálne podlý, sľúbil si mi že si so svojimi experimentami na mne skončil!" vrčala som.

Otec sa prisunul o krok bližšie. ,, Ten sľub stále držím," vdýchol mi do tváre a začal kráčať do svojej pracovne. ,, Takže Baurínsky kráľ bol včera večer so svojou rodinou len na okolitej vychádzke, a zhodou okolností sa dostali niekoľko míľ od svojho kráľovstva?" spýtala som sa sarkasticky a šla za ním.

,, Nie Alaïa, Baurínsky kráľ je tu na moje osobné pozvanie, ale môžem ťa uistiť že tu nie je kvôli tebe. Svoj sľub som ti dal, žiadne experimenty na mojej prvorodenej dcére. Dodržiavam to," otočil sa ku mne dotknuto ako hlúpy starec.

,, Potom by si mi to bol oznámil," namietala som.

,, Myslíš príchod tvojho snúbenca?" zaškeril sa a sadol si za svoj stôl ktorý symbolizoval najväčší chaos na svete. ,, Presne ten ma štve zo všetkého najviac," vravela som pomedzi zuby.

,, Nemyslím si že by ťa bolo potrebné varovať Alaïa," pozrel sa na svoje ruky a potom naspäť na mňa," dozvedela si sa to sama. Vedel som že takéto správy sa neudržia na uzde po dlhú dobu, obzvlášť pri tebe. Tvoje široko spektrálne možnosti ti dokonale umožňujú počuť aj tie najväčšie somariny z kráľovstva, tak ako by ti mohla ujsť tak dôležitá vec," usmial sa na mňa, a prekrížil si ruky na prsiach.

,, Snažíš sa o vyvolanie hádky," skonštatovala som a dôkladne sa nadýchla.

,, To v skutku nie," zatváril sa urazene a jeho vlasy sa zaleskli v slnečnom lúči, ktorý do izby prichádzal ako spasenie všetkého neporiadku a šialenstva. Nahlas som si vzdychla a sadla som si do kresla oproti jeho stolu. Meče na mojej chrbtici ma mierne zatlačili no neprekážalo mi to.

,, Chcel si aby som ho stretla?" opýtala som sa a všetok hnev zo mňa opadol. Naopak, prišiel smútok. Neskutočný smútok z môjho otca a jeho správania, z toho že je to človek ku ktorému by som chcela mať blízko no namiesto toho si z každého robí dobrý deň.

,, Možno niekde v hĺbke mojej duše áno, ale nebol to môj zámerný cieľ," pousmial sa a na pár sekúnd vyzeral ako niekto úplne iný. Ako človek ktorému by na mne záležalo no za celý môj život som sa naučila že môjmu otcovi na mne nikdy nezáležalo. V jeho kompetencii bolo len vychovať ďalšieho následníka trónu a zabezpečiť potomstvo.

,, Tak prečo si ich sem potom pozval ?" opýtala som sa už zúfalo, a snažila sa potlačiť vzburu v mojom tele.

,, Pozval som ich na Kongres mojej dcéry," usmial sa na mňa. Zmraštila som tvár do kyslej grimasy.

,, Ale otec, ja.... aj Nyagara...sme už Kongres mali," zakoktala som sa v neporozumení.

,, Presne tak, ale Temari ešte nie," usmial sa ešte viac veľkoryso, a na líca mu vystúpili jamky. Moje nozdry sa drasticky rozšírili a telo pohltil hnev. Prudko som sa postavila, a stolička s rachotom spadla na zem.

,, To nespravíš," povedala som s hrubým hlasom z ktorého vychádzal strach aj pre mňa samotnú.

,, Ja som to už ale spravil, a tvoja právomoc v tomto smere neexistuje," povedal pokojne.

,, Temari je Gama otec! Gama nosí intelektuál a inteligenciu! Nie je to bojovník!" vrieskala som," je to akoby si poslal do vojny našu matku!"

,, Presne kvôli tomu chcem vedieť čo sa stane. Prečo by mal byť Kongres len pre Alfy a Bety! Gamy sú predsa tiež ľudia, a Temari je moja dcéra. Ak to nezvládne tak sem nepatrí, " obhajoval svoj nápad v úsmeve. Moje telo chytala triaška.

,, Vie o tom matka?" opýtala som sa ho chladne.

,, Ak by o tom vedela, tak by sa nič nekonalo," zazrel na mňa ako na blázna.

,, Posielaš svoju vlastnú dcéru na smrť otec," vyhlásila som," teraz keď si stopol svoje bizarné nápady na mne, to prenesieš na moju najmladšiu sestru? Ty ani zďaleka nie si kráľ a otec ale vrah a manipulátor," vravela som pohltená v zlosti.

Otec sa postavil s napnutým telom. ,, Opovážiš sa niečo vyviesť Alaïa, " vravel chladne," ak sa len pokúsiš o čokoľvek, si mŕtva," jeho svaly na krku sa napli v zlosti. ,, Vyhrážaš sa mi smrťou?" narovnala som a pozdvihla bradu.

,, To záleží na tom, ako to pojmeš," povedal. Jeho telo mi dávalo jasne pocítiť že je pripravené na boj a na hádku. Obidvaja sme nepravidelne dýchali pohltení v zlosti a pozerali si do očí. Čakali sme na reakciu jeden druhého. ,, Temari o tom viem?" opýtala som sa zlostne.

,, Áno," odpovedal mi ochotne," je to plánované už týždeň."

,, Takže pred týždňom ťa napadla táto psychopatická myšlienka a ty si ju hneď zorganizoval!" zasmiala som sa a rozhodila rukami.

,, Si blázon otec, posielaš svoju dcéru na jasnú smrť. Gama nikdy v ruke meč držať nemá, a nikdy nemá stáť na bojovom poli. Mňa si mohol do vojen brávať už ako dieťa a nútiť bojovať, ale zakázala som ti to pri Nyagare, a odmietam to akceptovať aj pri Temari," krútila som hlavou.

Otec privrel oči, prstami si prešiel po spánku a klesol na stoličku. ,, Kongres je dnes po obede," vyhlásil a kývol aby som odišla. ,, Fajn Vaše Veličenstvo," urobila som umelú poklonu," buďte si istý že tam budem," prepálila som ho pohľadom a zvrtla sa na nohe.

,, Alaïa ak spravíš niečo proti mne, ak ma podvedieš ako svojho kráľa, budem čeliť následkom," povedal, a jeho pohľad som cítila na svojom chrbte.

,, Všetky strašné veci si už na mne vykonal otec, smrť bude už len vykúpením," povedala som pevným hlasom a odišla z jeho izby skôr ako mi niečo odpovedal.

Zodiac (SK)Where stories live. Discover now