Bab 12

12.4K 329 2
                                    

"Puan,Tuan suruh turun makan malam." ujar maid.Asha yang baru sahaja menunaikan solat maghrib mengangguk,tudung sarung warna peach diambilnya.Dia mengikut langkah maid tersebut.Hampir tergaman dia dibuatnya,Dia dengan keluasan serta dekorasi mewah memang memukau,ini hidup mati balik belum tentu dia dapat merasai semua ini.Mereka turun ke tingkat bawah melalui lif yang telah disediakan.Sesampai sahaja ditingkat 1 dia agak tergaman apabila melihat beberapa orang lelaki berpakaian hitam sedang berdiri macam tiang lagaknya langsung tidak mempamerkan senyuman dan agak menyeramkan.

Maid itu menolak kerusi untuk Asha,naik segan Asha dibuatnya manakala Harriz kelihatan agak ralit sama sedikit dengan Iphonenya.Namun hanya seketika cuma dan kemudian menyimpan Iphonenya lalu memberikan senyuman buat isterinya, yapi macam biasalah Asha tidak memperdulikan.

"You can go now." sebaik maid itu sudah maid menghidangkan makanan.Dia perhati bermacam lauk ada.Harriz melihat Asha belum mengambil sebarang hidangan lalu dengan selamba mencedok nasi dengan lauk yang menyelerakan.

"Now we can eat." Ujar Harriz, Asha hanya menurut lagipun tak baik di depan rezeki tapi apa yang penting lepas makan dia harus bersemuka dengan Harriz. Itu yang penting dan mereka harus berbincang mengenai hala tuju hubungan mereka, kerana sejujurnya dia tidak lagi berharap dengan ikatan tersebut.

Suasana bilik yang disejukkan dengan penghawa dingin tapi masih terasa bahangnya dengan perbicaraan Asha dan Harriz.

"I know I am was wrong left you almost 5 years.I admit that was my mistake." Luah Harriz, Asha tersenyum sinis,begitu mudah Harriz berkata kerana dia yang tanggung derita selama itu,derita yang sangat memeritkan.

"Lepaskan saya Encik Harriz, itu jer yang saya nak.Bukan Encik Harriz sendiri kata perkahwinan ni adalah satu kesilapan." Dingin Asha,mungkin inilah yang terbaik,Harriz tersentak, dia menggeleng kepalanya, tidak cukup sekali dia buat kesilapan dengan meninggalkan Asha sendiri pada hari mereka sah menikah dan menghilang selama hampir 5 tahun.

"Please give me a chance to make you happy,and I will not to easily let you go." Pada akhir ayat kedengaran suara Harriz agak tegas.Asha tersentak, bukan ini yang diharapkan oleh lelaki ini.

"Tiada yang boleh membahagiakan saya selain daripada Encik Harriz lepaskan saya. Tolonglah lepaskan saya.." Rayu Asha,dia tidak mahu lagi ada ikatan dengan lelaki ini.

"I can't to let you go. That's my final discission." Tegas Harriz.
Asha mengetap bibir,nampaknya dia akan masih terikat dengan Harriz.

"Baiklah kalau macam tu,tapi esok saya nak balik.Dan that's my final discission." Tegas Asha,kalau Harriz bertegas untuk tidak melepaskannya dia juga bertegas untuk balik ke flatnya lagipun esok juga Rina akan balik.Dia tidak mahu sahabatnya itu tercari-cari.Harriz mengeluh nampaknya dia harus meruntuhkan keras kepala isterinya dulu, dan tidak terlalu memaksa.Asha melangkah keluar dari bilik,tidak selesa untuk berlama.Kedengaran Harriz mengeluh.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now