"Aku nak ke bahagian buah jap." Ujar Rina berlalu pergi,Asha mengangguk.
Dalam Asha melihat barang-barang yang berada di rak matanya dapat menangkap wajah yang dia kenal.
"Hai Hani." Tegur Asha,Hani tersenyum.
"Datang sorang ke?" Soal Hani pula.
"Datang dengan Rina dia tengah beli buah." Jawab Asha.Hani mengangguk.
"Hani datang dengan sapa?" Soal Asha.
"Hani datang dengan mama tapi tak tahulah pergi mana." Dalam mereka sedang rancak borak,Rina pun datang dengan beberapa packet buah.Asha meminta untuk berlalu pergi lagipun dia dah janji untuk makan tengah hari dengan Harriz.
Hani memerhati kelibat Asha yang menghilang sebelum disergah satu suara.
"Mama ingat kamu dah dekat kaunter." Hani berpaling ke belakang sambil tersenyum.
"Hani lupa nak beli barang,tu yang patah balik." Jawab Hani.
"Tulah, lain kali ingat barang apa yang nak dibeli." Tegur suara itu.
"Baiklah Puan Sabrina." Ujar Hani,Puan Sabrina tersenyum sebelum mereka sama-sama bergerak untuk membayar barang-barang mereka.
Asha memandang Adam yang sedang bermain.Ariessa memandang wajah Asha.
"Kenapa termenung jauh ni?" Soal Ariessa.
"Mesti seronokkan bila ada anak,kalau bosan boleh ada tempat untuk meluangkan." Ujar Asha, Ariessa memegang tangan Asha.
"Insyallah,akan ada rezeki untuk Asha dan suami yang penting jangan lupa untuk terus berdoa kepada Yang Satu.Setiap wanita apabila diangkat dengan gelaran isteri sudah pastinya akan diberi peluang untuk menjadi ibu cuma semua itu di tangan Dia.Kita sebagai hamba cuma mampu berusaha,berdoa dan bertawakal." Terang Ariessa.
"Terima kasih Kak Riessa sebab bagi nasihat. Betul cakap akak kita sebagai hamba kena berusaha,berdoa dan tawakkal." Ujar Asha, Ariessa seperti seorang kakak untuknya.
Bunyi panggilan telefon menyentakkan perbualan mereka, Asha segera mengangkat panggilan tersebut.
"Oh!Boleh nanti Asha gerak sana." Seusai menjawab salam,Asha mematikan talian.
"Akak nak join Asha dengan kawan Asha lunch?" Ajak Asha.
"Rina." Celah Ariessa, Asha tersenyum sambil menggeleng.
"Taklah,Rina dia balik kampung ni kawan baharu Asha dia ni baik sangat nama dia Hani." Terang Asha.
"Tak apalah Asha pergi jer,lagipun akak ada hal." Balas Ariessa sambil tersenyum.
"Okey nanti kita jumpa lagi." Ujar Asha, Adam yang berada di hadapannya dipeluk,Ariessa tersenyum melihat Asha melayan anaknya itu dia yakin jika Asha diberikan peluang untuk menjadi seorang ibu sudah pastinya dia akan menjadi ibu yang baik dan dia akan selalu berdoa untuk kebahagiaan Asha lagipun dia sudah menganggap Asha sebagai adiknya sendiri.
"Ibu,abang suka dengan Acik Sha." Tutur Adam.
"Ibu pun suka dengan acik Sha baikkan dia ." Puji Ariessa, Adam mengangguk sambil menghirup air soya.
"Maaf buat Hani tertunggu-tunggu." Ujar Asha.Hani melemparkan senyum.
"Tak ada apalah lagipun Hani baru jer sampai,kita order makanan dulu." Balas Hani, Asha hanya mengiakan,lagipun perut dia dah berbunyi.
"Jadinya Asha anak yatim piaitu masa kenal dengan bos." Tutur Hani,Asha mengangguk tadi Hani ada bertanya pasal dia jadi dia jawab.
"Kadang-kadang Asha rasa tak layak dengan Harriz dia sepatutnya mendapatkan orang yang lebih baik daripada Asha." Jujur Asha, itu perasaan yang sedikit sebanyak menggusar perasaannya.
"No need to worry,bos tak peduli semua tu." Balas Hani.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...