Bab 17

10.8K 309 8
                                    

Asha menjaga kaunter pembayaran,Rina pula sedang beli makanan tengah hari tapi tulah dah lama sangat dia pergi..Keadaan dalam kedai buku kelihatan agak senggang,mungkin sekarang waktu lunch..boringnya.Dan dek kebosanan Asha mengambil novelnya yang bertajuk "Mr Sexy Sugar" untuk menghilangkan kebosanan..tanpa sedar dia ralit dalam dunianya,dan tersentak apabila mendengar deheman seseorang yang agak garau.
Tersentak Asha dibuatnya,apabila mendongak mukanya...Harriz.

"Hai dear..dah lunch?" Soal Harriz, mata-mata yang ada memandang Harriz...Siapa tak kenal Harriz Rayyan CEO muda yang berjaya dan merupakan jutawan muda..

"Encik buat apa kat sini?" Soal Asha perlahan,tidak mahu di di dengari oleh mata-mata yang berada di dalam kedai,nanti kata pekerja bersikap biadap pula dengan pelanggang yang datang kalau tak pun merakam,ni kan zaman viral-meng-viralkan..
 
Harriz baru ingin berkata tapi Asha mencelah..dengan mengawal raut mukanya walaupun dia menyampah dengan lelaki yang berada di hadapannya itu.

"Kan saya dah kata,jangan kacau saya, atau awak ni memang jenis yang tak paham bahasa ke.." Serkap Asha,Harriz boleh pula tersenyum...Dengan selamba dia meletakkan 5 buah novel di atas kaunter.

"Abang cuma nak bayar..  I am not disturbe you.." Ujar Harriz dengan satu senyuman.. Asha sudah termalu sendiri nampak di lihat pipinya sudah kemerahan...berlagak tenang dan dia scan harga novel-novel tersebut

"Semua RM 180." Asha mengawal suaranya,tak mahulah Harriz ni tahu dia tengah malu sendiri. Harriz menghulurkan duit dan mengambil barang yang dibeli..dia memandang Asha sebelum pergi..

"Abang takkan kacau dear masa kerja tapi lepas kerja. I am professional." Ujar Harriz dan dengan langkah bergaya dia berlalu pergi.

"Eeee..malunya." Jerit Asha di dalam hati...hilang moodnya untuk membaca.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now