Harriz melangkah masuk ke dalam ruangan pejabatnya,kini sudah pukul 11:00 malam,dia pasti isterinya itu sudah tidur,makan malam berlalu tanpa dengan bicara dan lepas makan malam mereka membuat hal sendiri.Dia bukan mengalah tetapi dia ingin memberi ruang untuk isterinya, laptop dibuka dan ada satu note sticker berwarna pink.
-Jumpa saya dekat pantai...NOW-Asha.-
Harriz menutup laptopnya kembali,dia tidak perasan bila isterinya keluar dan apa yang paling merisaukan dia adalah isterinya itu berada di pantai pada lewat malam,memanglah banyak anak buah dan pantai itu adalah pantai persendirian miliknya namun dia banyak musuh dan musuh akan mengambil peluang untuk menjatuhkannya.
Dia lihat isterinya sedang berdiri di hadapan pantai, sambil memeluk tubuh.Dia segera mendapatkan isterinya,dia lihat beberapa anak buahnya menunduk hormat ke arahnya,dia memang sudah memberi arahan kepada anak-anak buahnya supaya memerhati dan mengawasi isterinya. Dia percayakan anak-anak buahnya.
"What you want to do?" Soal Harriz, dia ingin tahu apa yang isteri dia mahu.Asha berpaling ke arah belakang menghadap suaminya.
"Bukan petang tadi awak tanya saya satu soalan,dan saya nak bagi awak jawapan." Serius Sha,berubah pula muka si Harriz ni apabila meliat raut serius isterinya.
"So,what your answer?" Soal Harriz dia gagal untuk meneka jawapan isterinya. Asha mengeluh..
"No and no..." Harriz terkedu dengan jawapan isterinya, dia cuba untuk mengawal raut wajahnya.
"I accept your answer, maybe that's the can make you happy." Dia bukan memerli tapi dia ikhlas.Dia tidak mahu memaksa isterinya lagi.. Namun mampukah untuk dia melepaskan isterinya.
Dalam Harriz kelihatan mengelamun dalam dunia dia sendiri.
"No..and.no..untuk saya tak maafkan awak..Saya nak bagi awak peluang untuk awak tebus salah awak." Ujar Asha,ini yang terbaik,dia tidak mahu menjadi manusia yang menghukum kerana dia tidak layak untuk berbuat demikian.Harriz terkejut dengan jawapan isterinya..
"That's your final decision nright?" Soal Harriz tepat ke arah Asha.Asha mengangguk smbil tersenyum.Harriz sudah menerpa isterinya dan tanpa kata dia memeluk tubuh itu erat.
"Thanks for forgive me..dear." Ucap Harriz, Asha sudah malu apabila Harriz memeluk tubuhnya erat..dan dia menolak tubuh lelaki itu, Harriz sudah tercengang..."Awak ni tak malu nak peluk saya bagai...dahlah depan ..." Asha tidak menghabiskan ayatnya tetapi dia menunjuk ke arah tiga orang anak buah Harriz. Harriz tersenyum sinis lalu memberi isyarat supaya anak-anak buahnya supaya pergi.
"So now..can I hug you dear.." Harriz tersenyum nakal,Asha berlari meninggalkan Harriz.. Dan Harriz mengejar...dan jelas dari raut wajah gembira mereka memberi sinar dalam rumah tangga mereka.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...