Bab 34

9.4K 235 4
                                    

"A..itulah buat lagi kerja gila kan dah mendapat." Ujar Asha memandang wajah ketiga-tiga ekor jembalang yang membetulkan urat saraf mereka selepas diberi pukulan terbaik batang payung.

"Ni bila awak balik dari Australia kata 2 hari lagi?" Soal Asha kepada Harriz. Ya,tiga ekor jembalang tadi adalah Harriz, Amsyar dan...lelaki asing

"Ala aku habis awal.So, aku balik awal." Jawab Harriz.

Rina memandang lelaki yang berbaju kelabu...Dia tersenyum sinis.

"Best makan batang payung. Mesti sedapkan.." Ujar Rina sinis,Amsyar mencerlung,pandangan tajam diberikan.

"Kau tak payah nak meng-anjing boleh tak." Bidas Amsyar,hati panas ni....Arlin hanya diam dalam hati dia bergelak ketawa.
Lelaki yang berbaju hijau tadi sedari diam dari tadi,mencelah.

"Dahlah..korang buat makan-makan ke?" Soal lelaki itu,Asha memandang wajah Harriz.

"Dia Zach,adik aku.." Ujar Harriz. Zach tersenyum, dia sudah lama menetap di luar negara hingga abangnya itu memaksa dia pulang sekali dengannya.Dia dah lapar bukan kenyang makan maggi.Asha tersenyum. Baru dia tahu lelaki itu mempunyai adik.

"Adalah sikit,steamboat." Jawab Rina,tanpa dipelawa Zach pun bergerak untuk makan,dia memang jenis tak tahu malu.Malam itu, bukan sudah jadi GIRLS Party tapi dah jadi hancur...dengan kedatangan tiga jembalang itu.Nasib baik meteka ada masak lebih.

"Aku dah kumpul maklumat pasal apa yang kau nak.Dia se sekarang jadi bapak ayam." Ujar Leo kepada Reid. Reid memandang anak buah kepercayaannya.Dia meneliti setiap maklumat pasal mangsa baharunya.Memang tidak menghampakan mengharapkan Leo.

"Aku nak kau dapat bangsat ni hidup-hidup!" Keras suara Reid,sambil tersenyum sinis.Tidak sabar untuk membaham mangsa yang sudah membuat onar.Leo sudah dapat faham apa disebalik senyuman bosnya itu.

"Welcome to the hell man." Ujar Leo perlahan.

"Eh!Aku nak kau angkat semua kotak ni bawak ke bilik stor..sekarang!" Arah Tini Jeling kepada Asha.Asha melihat kotak-kotak itu,banyaknya dalam 6 buah kotak dan dia dapat agak yang kotak itu agak berat.

"Tapi..." Belum sempat Asha ingin menjawab,Rini Jeling dengan selamba menunjal kepala Asha.

"Kau tak payah nak menjawab aku cakap,kau angkat kau angkatlah yang kau tak reti bahasa tu dah kenapa!" Tengking Tini Jeling dan dia ingin menampar Asha namun satu raut wajah yang serius menahan,tangan kasar itu memulas tangan Tini Jeling itu.Tini Jeling tergaman.......

"Don't you dare to touch my girl...bastard!" Sungguh kasar ayat Harriz, nasib baik tangan kotor perempuan itu belum menyentuh pipi isterinya. Tini Jeling meringis kesakitan apabila tangannya dipulas oleh jejaka itu.

"Awak...dahlah tu." ujar Asha sambil merungkaikan pegangan keras Harriz kepada Tini Jeling. Harriz menurut,dia sendiri jijik untuk menyentuh tangan itu.Tini Jeling tidak berpuas hati,mana layak Asha itu lebih daripadanya.

"Kau jadi perempuan simpanan lelaki ni ke?Dasar perempuan murah." Sinis Tini Jeling, Tini Jeling lupa siapa lelaki itu.Asha menahan hati digelar sebegitu,dulu pun dia pernah dihina sebegitu.

"Ada masalah apa dekat sini?" Celah satu suara,Puan Indah ataupun pengurus kedai Buku ini.Harriz tersenyum sinis,Tini Jeling tergaman. Puan Indah agak terkejut melihat jutaqan muda itu.

"Encik Harriz.. Ada apa yang saya boleh bantu?" Soal Puan Indah siapa tak kenal lelaki itu,yang sangat kaya walaupun diusia yang agak muda.

"Yes...Kau tersangat boleh bantu aku.Start from now my girl is not your worker anymore and this bitch I want you to quit her..You know me right?" Sinis Harriz, Puan Indah mengangguk walaupun dia tidak tahu punca sebenar tetapi dia tidak boleh melwan kerana lelaki itu sangat berpengaruh.Tanpa kata Harriz bergerak pergi sambil tangannya erat membawa Asha bersamanya.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now