Bab 65

6.1K 147 0
                                    

Asha mengelap air matanya dia tidak mahu balik, cukup dengan semua ni.Dia masih berfikir untuk kemana,ingin menghubungi Rina dia takut Harriz dapat mengetahui keberadaannya sementelah Amsyar adalah sahabat baik Harriz dan ingin meminta tolong Arlin dia tiada dekat KL.

"Kenapa ni nak?" Soal seorang mak cik yang mungkin sudah selesai solat,ya dia kini berada di masjid untuk menunaikan solat zuhur.

"Saya okey." Dalih Asha,mak cik itu tersenyum.

"Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya dan setiap masalah kita perlu bertenang dan jangan ikut emosi.Allah tidak akan menguji jika hamba-Nya tidak mampu." Nasihat mak cik itu.

"Saya buntu mak cik dan saya tak tak tahu nk buat apa." Dia perlukan seseorang untuk mendengr isi hatinya.Mak Cik itu tersenyum.

"Ibu,kita nak ke mana?" Soal Adam apabila melihat Ariessa yang sedang mengemas pakaian dan diletakkan ke dalam luggage.

"Abang,ikut jer ibu okay.Abang saya ibu kan." Ujar Ariessa, dia harus segera pergi.

"Puan nak pergi mana?" Soal salah seorang pengawal,yang menjaga pintu.

"Tolong ke tepi dan ini arahan saya." Tegas Ariessa, namun belum sempat pengawal itu ingin berkata,pintu itu dibuka.Adam dipeluk erat.

"Budak-budak still belum dapat detect Asha dekat mana.Phone dia off,Felix tak dapat nak detect lokasi isteri kau." Ujar Zach.

"Buat apa cara sekalipun aku nak Asha balik." Dingin Harriz.Amsyar hanya memerhati, dia tidak mahu menyerabutkan fikiran sahabatnya itu.

"Buka pintu ni!Tolong buka pintu ni!" Jerit Ariessa,dari dalam.Dia terduduk di pintu,air mata yang mengalir tidak dihiraukan.Dia dikurung oleh Hayden..

"Kau nak pergi mana?" Soal Hayden dingin,Adam memeluk erat ibunya.Raut bengis Hayden menakutkannya.

"Saya nak keluar dari sini, saya dah tak mampu untuk terus hidup dengan awak yang tak habis-habis berdendam." Ujar Ariessa, Hayden tersenyum sinis.

"Kau nak kembali dekat jantan tu kan." Sinis Hayden.

"Kalau saya nak kembali sekalipun itu tak salah." Hayden yang panas hati terus memberi isyarat kepada anak buahnya.

"Ibu...ibu..." Terjerit-jerit Adam memanggil Ariessa, Adam yang dipegang oleh salah seorang anak buah Hayden meronta ingin dilepaskan.

"Apa awak nak buat dengan Adam,tolong jangan libatkan Adam dalam hal ni!" Biarlah nak kata dia isteri yang bukan hormat suami,yang penting Adam.

"Aku tak libatkan Adam dalam hal ni,dia anak aku jugak.Aku takkan izinkan kau dengan Adam keluar dari sini!" Tegas Hayden,

"Tolonglah lupakan semua ni selagi dendam tu ada dalam hidup awak takkan per..." Belum sempat Ariessa ingin menghabiskan ayatnya, Hayden mencelah.

"Aku tak kesah dan seperti yang aku kata aku takkan biarkan ada yang menjadi penghalang dalam rancangan aku." Adam dibawa naik ke atas,Ariessa ingin menarik Adam namun tubuhnya terasa lemah dan matanya menjadi kabur..matanya dapat menangkap picagari yang berada di tangan suaminya sebelum matanya tertutup.

Hayden menyambut tubuh isterinya,dia terpaksa lakukan semua ni.

"Awak kejam Hayden, awak kejam.." Rintih Ariessa, dia yakin sekarang Hayden mengurungnya di Villa percutian mereka dan kawasan ini agak jauh dari KL.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now