Bab 32

9.4K 239 0
                                    

"Aku...mintak kau masa,aku akan bayar hutang kau.." Takut-takut lelaki itu berkata. Tubuhnya diikat diatas sebuah kerusi dan jelas kelihatan mukanya berdarah-darah.Reid tersenyum sinis,dia memegang sebilah pisau yang tajam dan mempunyai kesan darah.

Lelaki yang bakal menjadi makananya ini memang lelaki sial..tahu pinjam tapi tak tahu bayar dan boleh lari tapi dia lupa Evil Dragon..boleh mencarinya sampai lubang cacing..

Den tersenyum sinis,dia malas untuk mengotori tangannya malam ni..dia hanya memerhati tindakan kejam Reid..seperti menonton wayang.

"Arghh!" Jerit lelaki itu apabila Reid menusuk pehanya dengan pisau..dalam dan semakin dalam.

"Aku bagi kau masa terlalu banyak.. Masa kau pinjam mulut ni pandai berkata-kata..tapi tak pandai nak tunaikan..." Reid mencabut pisau itu dengan kuat dari peha lelaki itu..Dia mencengkam mulut lelaki itu dengan kuat...Lelaki itu sudah mengigil ketakutan...Reid tersenyum jahat..Lelaki itu cuba untuk menutup mulutnya..sambil menggeleng. Reid memberi isyarat kepada anak buahnya untuk membuka mulut lelaki itu...mulut lelaki itu kembali ternganga..dan Reid tanpa belas...

Zapp!!

Lidah lelaki itu sudah terputus...menggelupur lelaki itu,dan mulutnya dibanjiri darah...Reid tersenyum sinis..
Dia mencampak pisau yang digunakan di tepi dinding,dia merengangkan tangannya..

"Bawak sial ni bagi dekat 'kesayangan' aku." Anak-anak buahnya yang mengerti maksud 'kesayangan' bosnya itu tersenyum sinis..

"Kau memang gila bro.." Den berkata sinis,Reid seorang lelaki yang tiada belas dan kejam..Reid hanya tersenyum sinis.

Dia membuka t-shirt hitamnya yang dikotori darah lelaki itu. Dia ingin membersihkan diri lagipun bilik ini mempunyai bilik air sendiri.

Harriz melangkah masuk ke dalam biliknya tepat jam 2:00 pagi,dia tiba di banglonya.Ada beberapa orang suruhanya menjaga kawasan dalam rumah dan selebihnya menjaga sekeliling banglonya. Kelihatan biliknya dan dia tidak membuka lampu utama bilik tidur dan hanya membuka lampu tidur yang cahaya agak suram dan kerana rasa penat dan mengantuk dia membuka hoodie hitamnya dan jelas dia hanya bersinglet hitam dan berseluar pendek.Tubuh dibaringkan diatas katil,matanya dipejam dan dia mencelik semula apabila terasa hembusan nafas menerpa di telinganya dan lantas matanya dikerling ke arah sisi...

"Forgive me.." Pinta tubuh itu,Harriz tergaman.Asha bangkit dari posisi berbaring.Wajah Harriz tidak memberi respons lagi tapi matanya masih memandang wajah itu.

"Kenapa awak tak nak cakap,awak marahkan saya ke?" Air mata yang mengalir dibiarkan,perasaan bersalah semakin mencengkam. Harriz menahan senyum,lengan isterinya ditarik dan kepala isterinya di sandar di dada isterinya. Tubuh itu di peluk masih terdengar esak-esak tangis isterinya.

"Stop crying,girl.." Ujar Harriz, lucu melihat wajah isterinya yang kemerahan akibat menangis tapi comel.

"Awak marah saya.." Tersedu-sedan Asha berkata.

"Tak,aku tak marah kau.Aku faham bila kau nak tak nak tinggal sini." Tutur Harriz.
Asha menggeleng,  dia mengangkat wajahnya. Air mata dia sudah tiada namun masih sebak.

"Saya yang tak faham awak,saya mintak maaf.Tapi saya dah fikir saya nak tinggal sini." Harriz tersenyum, dia memeluk isterinya erat.Tangannya menyapu kesan air mata isterinya.

Asha sudah mula berasa tenang bila di dakapan suaminya.Dia membalas pelukan suaminya itu. Tapi dia baru teringat kejadian yang dia nampak hingga merunsing hidup dia.

"Sapa yang dengan awak masa awak parking kereta dekat area kawasan supermarket?" Soal Asha, Harriz tersenyum sinis.
Dia perasan masa tu yang Asha sedang memerhatikannya tapi dia malas untuk menegur isterinya kerana pada masa itu pun dia tergesa-gesa.

"Dia Arlin PA aku." Jawab Harriz. Asha mengangguk, nasib baik PA bukan GF.Belum sempat Asha ingin berkata lagi, Harriz meletakan jari tengahnya di bibir isterinya.

"Dah,aku mengantuk.Aku nak tidur." Ujar Harriz, dan dia semakin mengeratkan pelukannya.Asha tersenyum,dan merela akhirnya terlelap bersama-sama dengan rasa bahagia yang semakin memekar.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now