Asha baru sudah menunaikan solat maghrib,dia tidak tahu ke mana Harriz menghilang sebaik sesi luahan mereka..Asha duduk di atas katil seusai sudah sembahyang maghrib....
Bunyi telefon dari Rina menyentakkan dirinya yang sedang mengelamun...dia berjaya menelefon Rina pagi tadi,yang menghairankan Rina tidak banyak mempersoalkannya dan dia pun malas nak bertanya lebih.
"Sha,sorry tau aku baru baca Ws kau." Ujar Rina dalam talian,dia baru baca Whatsaap Asha sebab dia lupa nak top up telefon dia.
"Tak apalah aku tak kesah sebab sekarang kau dah telefon aku." Balas Asha, tadi dia ada menceritakan pasal hal tadi sebab dia perlukan seseorang untuk meluahkan perasaannya.
"So,kau memang tak nak maafkan laki kau ke?" Soal Rina,Asha mengeluh.
"Aku tak tahu,hati aku macam bolak-balik.Tadi aku solat maghrib hati aku macam resah aku tak tahu kenapa dengan aku." Luah Asha, dia tak suka ada perasaan macam ni.
"Sha,aku selalu kata fikir baik-baik.Aku tahu laki kau ada buat salah dengan kau dan dia juga dah sedar kesalahan dia,kau bukannya tak boleh maafkan dia Sha cuma sekarang ni kau ego..kau ego dengan laki kau sebab tu hati kau bolak-balik.Aku ni bukan reti sangat pasal hal rumah tangga tapi dalam islam reda seorang isteri terletak di suami..dan Allah akan reda perjalanan kita apabila kita mendapat keredaan suami.Aku mintak maaf aku terpaksa cakap semua ni sebab aku nak tengok kau bahagia...cuba kau cakap baik-baik dan jangan letakkan sebarang penghalang untuk dia mendapat kemaafan dari kau.Aku tahu kau tahu dan kau lebih tahu isi hati kau..tanya dasar hati kau." Nasihat Rina,Asha mengangguk,Rina nampak kasar tetapi dialah pendengar yang terbaik.Asha menamatkan panggilan dia merenung kata-kata Rina.Dia meletakkan tangannya di bahagian hati..dia sudah menemui jawapan.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...