Bab 37

8.3K 209 2
                                    

"Bibik!" Pekik satu suara,agak nyaring sekali jika di dengari,Bik Ina bergegas bergerak ke arah majikannya itu,bukan dia tidak tahu macam mana perangai Puan Sabrina ini.

"Kau pekak ke apa?Aku panggil kau tak menyahut?Makan gaji buta ke apa!" Tengking Puan Sabrina, mengucap Bik Ina apabila mendengar suara halilintar majikannya itu.

"Gak nyonya,saya ada di dapur lagi masak." Jawab Bik Ina. Puan Sabrina merengus,tudung berlabuci dipakainya dibetulkan.

"Kau pergi buat jus!" Arah Puan Sabrina, dasar pembantu lembap.

Namun matanya kembali sejuk apabila melihat anak tunggal kesayangannya yang sedang melangkah masuk.

"Assalamuailaikum,mama." Ucap gadis itu,selendang coklat itu dibetulkan,sejuk hatinya melihat anaknya yang ayu bertudung itu.

"Kamu dari mana?" Soal Puan Sabrina kepada anak gadisnya itu.

"Jumpa kawan mama,lama tak jumpa itu yang rancak sangat berborak bagai." Jawab gadis itu,Puan Sabrina mengangguk lagipun dia percayakan anaknya itu.

"Ibu..nak..ayam." ujar Adam agak pelat,Ariessa tersenyum sambil meletakkan peha ayam goreng ke pinggan anaknya itu.Macam manalah anak dia tak bam-bam.

"Hari ni,abang belajar apa?" Soal Ariessa, dia lebih selesa memanggil anaknya itu abang biarpun Adam adalah satu-satunya permata yang dia ada.

"Hari ni,teacher ajar a..bang buat kad untuk parents." Jawab Adam sambil tersenyum.

"Wah!Mesti cantik anak ibu buat." Puji Ariessa.

"Nanti ibu tengok okey." Balas Adam,Ariessa mengangguk.

"Ibu sayang Adam sangat-sangat." Luah Ariessa di dalam hati, melihat senyuman kecil itu memberi sejuta rasa bahagia,senyuman yang tidak pernah membuatkan dia rasa bosan untuk melihat.

"Bos,ni laporan projek tu dan bos ada dinner meeting dengan client Japan dekat hotel." Ujar Arlin,sambil membaca jadual bosnya itu melalui ipad.

"Okay,aku nak kau inform Kamal yang aku nak jumpa dia lepas lunch dan suruh dia bawak laporan kewangan bulan lepas." Arah Harriz, Arlin mengangguk.
Dalam Harriz sedang menyemak laporan yang dibawa Arlin sebentar tadi,terdengar pintu pejabatnya dikuak kasar dan muncullah dua ekor langau dalam pejabatnya.

"Sibuk bro?" Sinis soalan itu,Amsyar tersenyum dengan soalan yang diutarkan oleh Zach,yang sengaja ingin meng-anjing abangnya sendiri. Zach dengan bersantai meletakkan kakinya ke atas meja kopi yang berada di dalam pejabatnya itu.

"Kalau kau tak main-main aku takkan sibuklah." Dingin Harriz, Zach tidak perdulikan rungutan abangnya itu.

"Ala sikit jer kerja aku,aku akan siapkan laporan yang kau nak lagipun kau bukan nak hari ni kan..." Selamba Zach berkata,Harriz mendengus,nasib baik adik kalau tak dah lama dia tembak dengan pistol biar lunyai.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now