Bab 63

5.8K 160 3
                                    

"Teo,awak boleh tinggalkan saya dekat sini. Saya nak masuk dalam." Ujar Ariessa di dalam kereta.Teo memang ditugaskan untuk menghantarnya ke mana sahaja.Teo mengangguk, memang sudah kebiasaanya dia akan menunggu di dalam kereta kerana Puan nya itu tidak mahu dia ikut atas alasan kawan yang dia nak jumpa adalah pemalu.

Dia memerhati kelibat Puan nya yabg sudah tenggelam dengan orang ramai yang berada di mall.

"Hello bos.."

Teo mengeluh, maafkan saya Puan, saya terpaksa."Dia tidak mempunyai pilihan,nyawa dia pun hampir berada di hujung tanduk.

"You tak sepatutnya hapuskan dia."
Dia yakin kali ini kemenangan akan berada di pihaknya dan dia akan balas balik penghinaan yang pernah Ariessa lakukan.

"Maksud kau?" soal Hayden, dia tanpa riak tak berperasaan hanya mengerling ke arah Teo yang terbaring lemah.Hani tersenyum sinis.

Phone dikeluarkan dan ditunjukkan kepada Hayden.Jelas kelihatan urat tangan menunjukkan lelaki itu tengah berang.

"Your wife looks like have a plan something and for your information she was a good friend with Asha,your enemy wife."Terang Hani.

Hayden mula menggempal tangan kananya.Nampaknya dia terleka sedikit.Ariessa dalam diam cuba untuk merosakkan rancangannya.Apa yang belum cukup hingga Ariessa buat semua ini.

Hani senyum sinis dia kenal sangat dengan sifat seorang Hayden iaitu panas baran tapi dia tak peduli pun kalau Hayden ingin mengapa-apakan Ariessa kerana itu yang selama ini dia inginkan.

Tapi apa salahnya kalau satu peluru tapi dua sasaran terkena.Dan dia ada rancangan dia sendiri.

"But,actually your wife will make easy our plan." Ujar Hani meleret,Hayden merenung tajam.

"Aku jumpa kau sebabkan isteri aku." Dingin Harriz memulakan bicara,dia mendapat pesanan dari Ariessa pada mulanya dia malas ingin mengambil tahu tetapi bila orang yang berada dihadapannya menjadikan Asha sebagai sebab utama untuk mereka berjumpa,dia tak boleh menolak.

"Hayden tengah aim Asha,I kenal Hayden macam mana dia takkan puas hati selagi dendam dia tak tercapai." Harriz tersenyum sinis.

"Tu aku tahu,kau boleh tak cakap straight to the point,aku sibuk dan aku tak nak buang masa dengan kau." Keras Harriz, Ariessa memegang tangan Harriz.

"You really hate me?" Persoalan Ariessa menyentakkan, Harriz.
  "I miss you Zach and miss our relationship,I am happy when I know someone has taken your heart." Tulus Ariessa, dia yakin Asha boleh menjaga Harriz dengan baik.

"Kau yang buat keadaan kita macam ni." Bidas Harriz, Ariessa tersenyum nipis, air mata yang mengalir dibiarkan.

"Asha is a good woman,take care of her,I don't know when will to meet you again even I know you never hope right..Hayden tak buat plan ni sorang..dia..." Belum sempat, Ariessa ingin menghabiskan ayatnya....

Asha memandang Hani,yang jelas kelihatan serba salah.
"Maksud Hani?" Hani tidak menjawab tapi sebaliknya dia menghulurkan phonenya kepada Asha.
"Hani minta maaf sebab,terpaksa bagi tahu,Hani tak nak Asha kena tipu dengan orang yang Asha anggap macam keluarga taoi sebenarnya tengah tikam belakang." Hani menambah garam dalam ayatnya.
Asha menahan sebak,orang yang dia percaya,bermain dibelakangnya. Asha tergaman,dia tidak tahu untuk berkata apa.Sikap Harriz yang suka berahsia dan perubahan Harriz adakah disebabkan Ariessa?
"Hani boleh tolong,Asha?" Hani mengangguk, dia yakin perangkap sudah mengena.

Jelas dihadapan mereka, Asha.

"Sha,kak Ries boleh explain." Ujar Ariessa, Asha memandang ke arah Ariessa.

"Selama ni Asha percayakan kak Ries,Sha anggap Kak Ries sebagai akak tapi..." Sebak suara Asha. Harriz tergaman,kelu tak bersuara.
"Dan silap saya adalah percayakan awak semula.Kita tak sepatutnya bersama." Bicara Asha tepat ke arah Harriz.

"That's not what are you thinking." Asha menggeleng, kepercayaan dia kepada Harriz semakin menipis.Asha berlalu pergi tanpa memperdulikan panggilan suaminya.

"The big mistake when I trust you again.." Sinis Harriz, Ariessa menahan air mata,Harriz berlalu pergi.Dan matanya dapat menangkap satu senyuman sinis disebalik belakang tiang restoran.

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now