Ariessa memeluk erat Adam yang sedang lena,seminggu dia tidak berjumpa dengan pengarang jantungnya,melumpuhkan segala dirinya.
"Ibu janji akan perbetulkan semuanya." Bisik Ariessa perlahan.
"Kau still percaya dekat perempuan tu,kau yakin ke dia takkan belot." Sinis Hani,Hayden mencengkam pipi,Hani kuat.
"Don't call my angel like that,bitches." Kasar Hayden, Hani merengus, pantang sikit sentuh pasal perempuan tu mula naik berang.
"Fine,so what's the next plan?" Soal Hani,Hayden tersenyum sinis.
"Will be more fun." Sinis Hayden, kali ini dendam dia akan terbalas.
Buk!!
"Aku bagi kau masa dah seminggu,sampai sekarang kau tak boleh nak detect!" Tengking Harriz, kehilangan Asha menjdi tamparan besar buatnya.
Amsyar menahan tangan Harriz yang ingin mendarat lagi ke atas muka lelaki yang sudah terbaring,bukan dia tidak tahu dengan sikap baran kawannya.
"Masuk kali ni dah 5 orang budak kau yang teruk kena belasah tu belum masuk hari yang lepas.Kau kena ikut akal bukan ikut emosi." Keras Amsyar,dengan sikap sahabatnya ini dia kena berkeras.
"Kau takkan faham bila kau hilang orang yang kau sayang,bullshit." Amsyar menggeleng kepala,dasar keras kepala.
"So,sekarang kau tinggal dekat rumah mak cik ni lah selama seminggu ni?Asha mengangguk.
" Kenapa Asha tak bawa bincang dulu dengan bos?"Soal Arlin,Asha mengeluh.Dia menggunakan telefon rumah Mak Cik Habsah untuk menghubungi dua orang rakannya ini dengan syarat mereka tidak bagi tahu sesiapa.
"Nak bincang apa,jelas dalam gambar dan di hadapan mata saya...dia..." Asha tidak meneruskan kata-kata. Arlin dengan Rina memeluk bahu Asha.Biarlah semakin disoal mahu stres Asha ini.
"Janji jangan bagi tahu sesiapa." Arlin dengan Rina mengangguk,ini nasib baik Asa memaklumkan di mana dia tinggal,patutlah Harriz dengan yang lain tidak menemui Asha sebab rumah Mak cik Habsah ni terletak agak jauh dari kawasan bandar,tapi yang penting Asha selamat.
"Kak Lin tak syak apa-apa ke?" Soal Rina.
"Syak?"
"Maybe something wrong?" Ujar Rina.Dia memandang Rina dengan satu senyuman.
"Let's do agent.."
Ariessa terketar-ketar menaip sesuatu di Iphone milik suaminya,Iphone dia dirampas oleh Hayden,dengan segera dia memadam di bahagian mesej.
"Maafkan saya Hayden." Ujar Ariessa perlahan,dia harus melakukan ini semua.
Arlin menjinjit plastik yang dipenuhi dengan makanan segera,snack diwaktu malam sambil melayan K-popers.Dalam dia ingin menuju tempat paeking kereta,dia menangkap seraut wajah yang dia kenali..
"What the hell." Arlin dalam tidak sedar mencarut sesuatu.
"Masalah betul lah,hari-hari aku kena maki dengan abang aku."
"Nasib kaulah Zach,dapat abang macam tu."
"Kau jangan sampai aku tembak guna 'baby' aku baru kau tahu,aku ni bos kau tau."Si lelaki itu hanya tersenyum sinis,nasib bukan abang dia.
" Mana Tuan?"Soal Ariqssa kepada salah seorang anak buah suaminya,dia tidak dibenarkan keluar dan kawalan ketat dilakukan.
"Tuan pergi ke mansion."Sesuatu sedang bermain di benak fikiran Ariessa.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...