Asha yang sedang berbaring diatas katil,tersentak apabila telefonnya berbunyi.Satu notifikasi masuk.Asha tersenyum siapa lagi kalau bukan Harriz.
-Turun bawah.Now-
Asha menurut dia mengambil sweater berwarna koko dan hanya melilit selendang polos dengan ringkas.Jam dah pukul 10:00 malam,Rina pula belum pulang lagi sebab dia ada OT.Dan esok hari minggu..
Asha tersenyum melihat Harriz yang sedang bersandar di keretanya sambil membelek IPhone.
"Kenapa tak tunggu jer dalam kereta?" Soal Asha, Harriz tersenyum.
Dia tak menjawab soalan isterinya itu tapi dia menarik tangan isterinya dan menolak lembut tubuh isterinya di dalam kereta.
"Nak ke mana?" Soal Asha, dia sempat mengerling ke arah Harriz, walaupun hanya memakai pakaian yang agak santai tetapi Harriz kelihatan bergaya.Harriz hanya tersenyum mata tajamnya dapat menangkap mata isterinya sedang curi-curi melihatnya.
"Our house." Balas Harriz ringkas,Asha hanya mengangguk. Nampaknya malam ni Rina tinggal seorang, dia mengambil phone lalu menghantar pesanan memaklumkan dia tidak balik.
Asha merenung keindahan malam dari balkoni bilik Harriz, rasa sejuk mencengkam membuatkannya memeluk tubuh.Siapa sangka dia dengan Harriz masih diberi peluang untuk meneruskan perkahwinan mereka dan siapa sangka rasa bencinya di dalam hati mula bertukar rasa bahagia.
Asha tersentak apabila terasa ada yang memeluk bahunya,Harriz menghulurkan sebuah mug kepada Asha. Asha mengambil dan mengucapkan terima kasih.
"Kenapa tak duduk jer dalam bilik lagi selesa." ujar Harriz, memang malam ni agak sejuk.
"Saja,lagipun best." Balas Asha sambil matanya melihat bintang-bintang yang bersinar indah..
Harriz memandang wajah isterinya."I will going miss you." ujar Harriz, Asha mengerutkan dahinya.
"Kenapa pulak?Bukan kita selalu berjumpa?" Soal Asha, lagipun hubungan baik mereka dah dekat 1 bulan.Dan 1 bulan ini juga ada juga dia datang ke banglo Harriz untuk tidur disini itupun sebab Harriz yang menyuruh.
"Bila nak duduk sini?" Soal Harriz, dia bukan apa lagi mudah untuk dia memantau isterinya.
"Please,saya tak ready lagi nak tinggal dekat sini.Tolong faham saya." Pinta Asha.Harriz tersenyum nipis.Dia melepaskan pelukan di bahu isterinya.
"After this,go to sleep okay.Don't wait me." Ujar Harriz, dia sedikit terasa dengan Asha tapi dia cuba memahami.Asha hanya melihat Harriz yang melangkah pergi dari bilik.
Bunyi lagu bergema di Club yang meriah dengan anak-anak muda berhibur dan tak hebatnya mereka yang sepatutnya mencari pahala tapi sebaliknya mementingkan duniawi semata-mata.
"Nah barang kau. Barang ni barang baek punya."Ujar Kojek sambil menyerahkan beg hitam kepada seorang taikon dalam bisnes haram itu.
Lelaki berkepala botak dengan bertatu ular di kepala tersenyum tanda puas hati dengan kerja Kojek.
"Lu memang kerja itu mantap. Wa suka sama lu.Malam ni gua belanja lu 'makan'punya."Kojek senyum.Tidak sia-sia dia keluar dari kampung dua tahun yang lepas.
"Tenkiu taikon gua pun suka kerja sama lu.Lu kasi gua banyak punya.Lu untung gua untung lo."
Ketika itu seorang wanita seksi menghampiri Kojek.Kojek pula senyum girang 'makan besar' sapa tak nak lebih-lebih lagi lelaki berkepala setan sepertinya.
"Gua belanja lu.Ini barang baek punya."Balas Taikon itu.
"Jom sayang.. "Meleret suara wanita itu di telinga Kojek.Kojek tersenyum lebar.
"Apa-apa lu roger gua."Ujar Kojek sebelum dia hilang bersama pelayan wanita itu.
Namun tanpa Kojek sedari ada mata yang memandang tajam sambil tersenyum sinis.
-Aku dah jumpa dia.-
Harriz tersenyum sinis melihat pesanan itu.Akhirnya dia dapat apa yang dia inginkan sikit masa lagi dia akan pastikan lelaki bernama Kojek mendapat balasan yang setimpal dan sudah semestinya lebih.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...