Bab 72

6.3K 166 1
                                    

"Saya tak boleh lama,tapi saya memang perlukan bantuan awak Lin." Arlin menghulurkan sekeping kad.

"Tu nombor saya,awak boleh call." Ujar Arlin,Ariessa mengangguk, dia perlukan bantuan Arlin dia tidak mampu melakukan seorang diri.

Sudah bila berberapa hari,dia memikirkan perkara ini,dan Adam pun sudah sihat dan ini tiba masanya untuk dia lakukan sesuatu..

Hayden tiada di rumah,rasanya berada di mansion.Dan ini adalah masa yang terbaik.

"Kak Lin,macam mana kita nak masuk,banyak yang jaga tu." Ujar Rina sambil matanya tak lari daripada melihat pengawal-pengawal yang tengah mengawal.Mereka berada di luar di dalam kereta.

"Tulah,tapi kita kena tunggu Ries call,kita kena tolong dia." Ujar Arlin lagi.

Ariessa memerhati keadaan sekeliling,dia sekarang berada di pintu belakang,hanya satu cara untuk keluar dari sini adalah dengan melompat pagar belakang,nasib dia berjaya meletakkan wasabi di dalam minuman pengawal yang menjaga pintu belakang.

"Saya ada dekat belakang." Hanya itu saja dia memaklumkan kepada Arlin.

"Adam, kita kena lompat sini.Ibu akan angkat abang dulu okey." Adam hanya mengangguk. Beg pakaian dilemparkan di luar pagar.Arlin keluar daripada kereta sementara Rina menunggu di dalam kereta.

"Stop!!" Ariessa berpaling,jelas dia akan tertangkap,Adam sudah berada di luar disambut oleh Arlin.

"Cepat Ries!" Jerit Arlin,tanpa memperdulikan arahan daripada anak buah suaminya Ariessa terus melompat walaupun sikunya berdarah mungkin kesan daripada dia melompat.

Amsyar yang sedang mengelap pistol yang berwarna silver itu tersentak apabila pintu dikuak secara kasar.

"What the fuck!" Maki Amsyar, jelas kelihatan Luth salah seorang anak buahnya yang sedang termengah-mengah.

"Bos,you should see this video." Ujar Luth,sambil meletakkan Ipad dihadapan Amsyar. Berubah muka Amsyar, ni memang cari penyakit.

"What's wrong?" Soal Harriz, dan dibelangkangnya Zach.

"Minah ni memanglah!Detect mana lokasi dia." Arah Amsyar,Harriz mengerutkan dahi,seperti pernah lihat kawasan itu..Bukankah!

"Hayden!" Gerutus Harriz.

Arlin dan Rina menelan air liur,plan dah hancur tertangkap pulak.

Ariessa mengintai celahan dinding,jelas kelihatan bibik sedang membancuh air namun seketika dia pergi menuju ke tandas dan tanpa berlengah segera dimasukkan wasabi ke dalam jag itu.

Dia tak boleh meminta bibik kerana dia yakin bibik ini tidak akan menurut arahannya.Setia kepada Hayden dan takut akan Hayden. Dia tidak mampu untuk menggunakan pintu hadapan,sebab ia dikawal ketat dan sukar dibolosi.

Tanpa sedar CCTV sedang memerhati tingkah lakunya.

"You dah nampak kan apa yang wife you buat?Still nak simpan dia." Sinis Hani,sambil matanya tidak lari daripada melihat itu semua.Hayden mengetap geram menahan amarah.

"If you want to play,I follow the flow." Andai ini Ariessa inginkan dia akan lihat dan putuskan.

Arlin dan Ariessa berlari sekuat hati bersama dengan Adam,ingin cepat sampai ke kereta yang dipandu oleh Rina. Namun........

"Hai my dearest wifey.." Sungguh sinis kedengaran,Rina sudah menggigil gila tak takut dah yang ini menggerunkan.Pistol pula tepat di kepalanya.

"Lepaskan dia,Hayden!" Keras Ariessa, Hayden tersenyum sinis.

"You should think before do this right."

Adam memeluk erat kaki ibunya,mungkin takut akan situasi itu.

"Enough Hayden, sampai bila awak nak hidup dalam dendam yang tak berkesudahan!Sampai bila awak nak korbankan nyawa yang tak bersalah!"

"Aku takkan puas selagi aku tak hancurkan Harriz."Namun belum sempat Harriz ingin menyambung kata-katanya kelihatan beberapa buah kereta mewah berhenti.Hayden tersenyum sinis.

" Lepaskan dia,dia tak ada kaitan dengan hal kita bastard."Sinis Harriz, Hayden memberi isyarat supaya anak buahnya menurunkan senjata,dia takkan biarkan Harriz mati dengan begitu mudah.

Hayden mencampakkan Rina tepat ke arah Amsyar,dia cuma ingin main-main dan menarik umpan.Dia yakin Harriz akan datang untuk menyelamatkan isteri kawan baiknya.

Hayden mengerling ke arah Ariessa ,kali ini dia ingin lihat sendiri.

"Aku atau dia,itu pilihan kau." Ariessa menahan rasa sakit,tapi dia tak mampu untuk berpaling lagi.

"Maaf Hayden." Tepat Ariessa berkata,dia tak mampu untuk mengubah Hayden.

"Kau dah buat keputusan dan aku pernah kata takkan ada yang mampu hapuskan rasa untuk balas dendam termasuk kau.Jangan biar aku jumpa kau..cause I will shoot you."

"Kau boleh pergi and enjoy your life back." Hayden berpaling menghadap Harriz.

"War will be start." Keras Hayden

MRS HARRIZ ( COMPLETE)Where stories live. Discover now