"Rin,dah banyak kali call kak Ries tapi langsung tak boleh,sejak dari kes tu kak Ries menghilang."
"Hmm..payah jugak kalau dah menghilang tapi kita tak boleh give up,akak ada plan."
"Okay." Dalam mereka,berbual bunyi telefob dari handphone Ariessa berbunyi.Tertera nama pemanggil..
Mamat Tiang konkrit❤
"Awak tak balik.Tak apa saya ada dekat luar dengan kak Lin.Okay bye."
"Kalau Encik Am tahu yang Rin save nama dia macam ni habislah." Usik Arlin.
"Dah dia memang macam tu,tapi akak bila lagi?" Soalan cepumas.
Arlin menggaru rambutnya yang tidak gatal.Rina menahan senyum.Dalam mereka berborak satu suara mencelah."Ar!" Kelihatan seorang lelaki berdiri dihadapan mereka.Agak segak dan bergaya.Rina menyembunyikan senyum,nampak sepadan.Arlin mengerutkan dahinya,tertanya akan gerangan yang memanggil namanya.
"Kamal,dulu kita classmate since form 4." Arlin tersenyum.
"Kamal a.k.a budak gila dekat sekolah selalu masuk bilik HEM,that is you." Dia baru teringat akan Kamal.Kamal mengangguk.
"Tu zaman pramatang,sekarang dah tak,makin cantik kau sekarang."Arlin mencebik.
" Kau tak kenal kan ke sapa si cantik seorang lagi ni."Kamal memandang Rina.
"Rin this is Kamal and Kamal this is Rina but is taken and don't kacau-kacau and no number kalau tak nak makan bubur sebulan dengan laki dia." Kamal menjeling.
"Okeylah,ni number aku apa-apa nanti aku roger kau." Ujar Kamal berlalu pergi.
"So,ex classmate humpp..tak nak upgrade." Arlin mencubit lengan Rina.
"Tak naklah,kita orang dulu se-geng,tapi putus lepas SPM masing-masing buat hal sendiri." Ujar Arlin.
"Mana tahu that's we call jodoh."Rina mengusik,Arlin menggeleng.Tanpa sedar ada yang memerhati daripada jauh dengan satu senyuman sinis.
" So,kau dah dapat detect lokasi perempuan tu.Aku nak kau tunggu."
Hayden tersenyum sinis,alat pengesan yang diletak sudah aktif memudahkan untuk menangkap umpan.Dalam tak sedar ada yang mereka mendengar.
"I need to do something before late." Ariessa tekad dia harus melaksanankan sesuatu.
Ariessa bergerak menghampiri tubuh anaknya,setiap malam memang dia akan menghantar susu buat Adam.
"Awal pulak anak ibu tidur." Ariessa berbicara sendiri bila melihat Adam enak tidur.Raut wajah Ariessa mula berubah terasa bahang du tubuh anaknya.
"Ya Allah,abang deman." Sungguh cemas suaranya.
"Awak!" Jerit Ariessa, nasib baiklah suaminya ada di rumah malam ini.
Hayden muncul dengan memaakai t-shirt putih dan berseluar track.
"Awak abang deman."Hayden lantas meletakkan tangannya di dahi.
" Kita bawak dia ke hospital."Ujar Hayden. Ariessa mengangguk dalam masa yang sama dia mencapai jaket buat Adam.
"Awak turun dulu,saya nak pakai tudung." Ujar Ariessa.
"Hurry up." Hayden terus mencempung tubuh kecil anaknya.
"Awak pergilah balik dulu,saya boleh jaga abang dekat sini." Ujar Ariessa, sambil matanya tak lari dari mengerling ke arah Adam yang sedang tidur diatas katil,nasib baik Adam hanya deman biasa tapi harus menunggu keputusan ujian darah yang dilakukan dan terpaksa ditahan di wad.
"Adam anak aku jugak,kita jaga dia sama-sama." Ujar Hayden.
"Aku call orang kat rumah,suruh dia pack barang Adam." Ariessa mengangguk, tangannya mengusap lembut rambut anaknya.
"Cepat sembuh sayang."
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...