"Thanks for 'lunch'.." Lelaki itu mengesat peluh di dahi,Hani tersenyum sinis,mereka berada di bilik stor belakang.
"You too.." Hani meleretkan suaranya, Nizam salah seorang pekerja di syarikat Harriz,begitu senang untuk menggoda lelaki ini.Ya,mereka telah melakukan perkara terkutuk di dalam stor,lagupun bukan ada orang pun maklumlah waktu lunch.Nizam tersenyum, puas dapat 'makan' hidangan yang begitu istimewa.
"You can be a top actress Farisya Hanan or Hani.." Ujar Hani sendiri,Nizam sudah keluar dan sempat memberi ciuman di bibirnya.
"Hani,tak lunch ke?Tak nampak Hani dekat kafe pun?" Soal Arlin,dia sebenarnya kebwtulan ingin menuju ke bilik Puan Starifah untuk menghantar fail dan kebetulan lalu di meja Hani dia menegur.
"Oh!Hani puasa hari ni." Dia yakin di Arlin ni akan percaya dengan kata-katanya.Arlin tersenyum dan mengangguk.
"A..kak atik..." Panggil seorang remaja perempuan namun gaya seperti kanak-kanak 6 tahun.Asha yang sedang mengelamun tersentak.
"Mira..meh duduk dekat akak." Ujar Asha,Mira tersenyum.Mira anak gadis kepada Mak Cik Habsah yang dia jumpa di masjid,Mira adalah seorang yang autisme,kata Mak cik Habsah semasa dia mengandungkan Mira,dia terjatuh akibat lantai licin.
"Akak..apa agis..?" Soal Mira pelat,Asha menggosok rambut Mira,dia tidak pernah mempunyai adik hanya dengan Mira dia dapat rasa bergelar Kakak.
"Akak okey,cuma mata masuk habuk." Jawab Asha,Mira tersenyum.
Benar kata orang walaupun orang itu serba kekurangan namun dia masih memiliki hati yang tulus dan suci daripada mereka yang cukup sifatnya.
"Awak tolonglah saya rindu Adam,lepaskan saya.." Rayu Ariessa, seminggu dikurung di dalam sangkar emas ini melemahkan jiwanya.
"Makan dulu." Arah Hayden, sambil menghulurkan sandwich untuk menyuap isterinya. Ariessa hanya menutut lagipun tak ada guna untuk dia melawan.
"Saya nak jumpa Adam,saya rindu Adam.." Hayden terus memeluk isterinya.
"Aku akan bawak kau balik tapi janji dengan aku,jangan pernah masuk campur dalam hal ni,kau tahukan aku boleh buat banyak cara." Ariessa mengangguk, yang penting Adam.Di harus dapatkan Adam terlebih dahulu.
"Janji."" dan maafkan saya."kata-kata yang terakhir hanya terluah di dalam hati.
"Rin,tak ada apa-apa pasal Asha?" Soal Arlin,hari ni dia berkesempatan berjumpa dengan Rina ingin menghadap berbincang pasal Asha.
"Tak ada,Rin dah call banyak kali tapi tak jawab.Rin yakin Asha dah matikan phone ataupun dia buang phone dia." Arlin mengeluh,ada benar juga kata Rina.
"Kesian akak tengok bo,baru nak bahagia jadi macam ni pulak." Keluh Arlin, Rina mengangguk.Dalam mereka terdiam tidak tahu untuk berkata.
"Kak?Ujar Rina sambil mengangkat kening,Arlin memandang Rina tertanya-tanya bamun melihat Rina yang tersenyum meleret dia dapat memahami apa yang ingin Rina lakukan.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...