Hayden✖Ariessa
"Amboi..sedapnya orang tua ni tidur tahulah hujung minggu." Rungut Ariessa sambil mengutip pakaian-pakaian yang hendak dicuci.Seketika matanya menangkap sehelai T-shirt yang mempunyai tompokan merah macam darah.
"Awak..bangun..." Jerit Ariessa kalau tak jerit memang Hayden takkan bangun dasar tidur mati.Hayden yang masih mamai hanya mendengkur tidur.Ariessa mula geram.
"Hayden bangun!" Ambik kau suara macam singa betina bunting.Hayden terus bangun sambil menggosok matanya,sambil menggaru pipi.
"Apa ni sayang?" Soal Hayden, sejak mereka bersetuju untuk membuka buku baru,Hayden lebih gemar menggunakan perkataan sayang tapi tu pun kadang-kadang terlepas juga main panggil Kau.
"Oh!Sayang ni nak cakap..berapa kali saya pesan jangan bawak balik baju yang ada 'sagu hati' ni.Kalau Adam nampak macam mana.Cuba lain kali tu dengar." Hayden mengerut dahi,pagi-pagi lagi sudah ditadah telinga untuk mendengar ceramah sang isteri. Tapi silapnya juga kerana membawa pulang baju yang mempunyai hasil 'kerja'nya.
Hayden yang geram dengan bebelan isterinya, terus menarik Ariessa hingga rebah diatas dadanya.Hayden tersenyum nakal lalu bibirnya menindih lembut bibir pink isterinya.
"Jangan membebel okay." Ariessa yang geram terus mencubit ketam dada sasa sang suami.Hayden menggosok dadanya yang merah kesan cubitan isterinya.
"Dahlah saya malas nak layan awak bukan nak dengar.Baik saya layan Adam." Namun Hayden yang bijak terus menghalang dengan cara menukar posisinya menindih separuh badan sang isteri.
"Ala awal lagi,Adam mesti tengah tidur..so..apa kata kau layan aku jer..." Sudah lain suara Hayden nampak macam miang dan gatal.Ini agak menyeramkan.
"Tapi saya..nak buat sarapan..." Ujar Ariessa tersekat-sekat.Hayden merapatkan jarak mereka.
"Apa guna aku upah bibik kalau tak buat kerja.So no excuse...sayang..." Ariessa hanya memejamkan mata sambil merelakan perbuatan suaminya.Hayden mula beriak nakal suka akan 'sarapan' paginya.
Hayden yang sedang melayan Adam di ruang tamu,lagipun siapa lagi yang Adam ingin bermain kalu bukan dia ataupun Ariessa. Melainkan kalau Adam ada adik..
Hayden tersenyum bila mengingatkan pasal 'adik' untuk Adam.Lagipun Adam sudah besar jadi tak salahkan..
"Awak dah kenapa senyum sorang-sorang?" Ariessa datang untuk menghidangkan minum petang.Ariessa sambil itu mencium pipi Adam.
"Dengan anak dengan baik hatinya kau bagi..kalau dengan aku kena merayu dulu." Jelas ada nada cemburu Hayden.
"Dengan anak nak cemburu ke tak matang langsungkan daddy, abang ni." Adam mengerling ke arah daddy nya itu.
"Tak matang..tak matang." Ariessa sudah menyembunyikan tawanya,Hayden merenung tajam ke arah anaknya itu,ingatkan sama jantina boleh buat geng.Hayden yang geram menggeletek tubuh anaknya itu.
Ariessa tersenyum melihat pemandangan indah itu,ini yang dia impikan memiliki keluarga yang bahagia.Jika dulu kisah mereka banyak melukakan tapi sekarang kisah itu sudah menjadi kisah yang indah.
Ariessa menahan rasa mual,namun terasa ingin meluakkan semuanya dia segera berlari ke tandas.Hayden yang melihat Ariessa dalam keadaan begitu,mengekor turut sama.
Uwek!!
Terasa lega sedikit bila semua sudah diluakkan,namun terasa masih agak loya.Hayden mengurut batang tengkuk leher isterinya.
"Dah okey?Kita pergi klinik?" Soal Hayden risau,Ariessa yang sudah selesai berkumur menggeleng.
"Tak apa.Nanti dia hilanglah.Lagipun ni semua disebabkan awak." Tuduh Ariessa.
"Asal aku pulak?Ada bukti?" Sinis Hayden, takkan dia nak buat isterinya sakit.Ariessa menjeling dan senyum sinis.
"Saya ada bukti." Sejurus itu Ariessa meletakkan tangan kanan suaminya di atas perut kempis nya.Hayden yang pada mulanya bingung mula tergaman.
"I am pregnant." Hayden lantas memeluk Ariessa jelas terpancar bahagia untuk menyambut orang baharu dalam hidup mereka.
"Thanks for our second baby,wifey." Ucap Hayden.
Ariessa tersenyum dia membalas pelukan suaminya,tangan mereka bersatu di atas perutnya yang masih kempis tapi ada isinya.Mereka berpandangan sebelum senyum ceria.
"Lepas ni jangan nak buat kerja." Tegas Hayden,Ariessa mendongak sambil membuat gaya tabik kepada Hayden.
"Yes Boss." Hayden memicit hidung isterinya sebelum mereka sama-sama tertawa.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...