Ariessa melemparkan senyum kepada Asha, satu paper bag diberikan kepada Asha.
"Wow!Akak bagi presentlah." Ujar Asha teruja,Ariessa tersenyum hari ini dia tidak membawa Adam bersama.
"Cuba buka." Kata Ariessa, Asha mengangguk, dia tergaman dengan sehelai baju mengandung yang berwarna pink dan digabungkan dengan bunga-bunga yang berwarna putih amat cantik di matanya.
"Thanks,it so beauty." Puji Asha.
"So,macam mana dengan kandungan semua,everything is okay?" Soal Ariessa.
"So far okay,cuma kandungan paras gula naik sikit." Ujar Asha, dah nak buat macam mana sejak dia mengandung dia suka makanan yang manis padahal sebelum ni makanan pedas menjadi pilihannya.
"Biasalah tu,tapi Asha kena careful dengan pemakanan,nanti bila naik lagi mulalah doktor bagi panjang lebar ceramah kesihatannya." Dalam memberi nasihat Ariessa bergurau,tapi ada betul juga yang dikatakannya.
"Tulah,mujurlah akak ada selalu bagi nasihat dekat Asha." Ujar Asha.Mata Ariessa dapat menangkap wajah seseorang yang menghampiri meja mereka,dia kenal siapa perempuan ini.
"Hai Sha." Sapa Hani,sambil matanya memandang perempuan yang berada di hadapan Asha.
"Jemputlah duduk, kita makan sama-sama." Ajak Asha, Hani mengangguk. Pelayan dipanggil untuk mengambil pesanan.
"Sapa ni?" Soal Hani memandang wajah Ariessa dan dia perasan akan pandangan tajam Ariessa buatnya.
"Oh!Ni..." Belum sempat Asha ingin memperkenalkan Ariessa,Ariessa mencelah.
"Just call me Riess." Ujar Ariessa memperkenalkan diri,Hani hanya mengangguk.
"Saya macam pernah nampak awak?kita pernah terserempak ke?" Soal Hani, Ariessa menggeleng namun dalam diam dia tersenyum sinis.
"Tak,lagipun Kl ni kecik jer bukan macam Paris kan." Gurau Ariessa dan dia sebenarnya meluat untuk bercakap dengan perempuan bernama Hani kerana perempuan itu ibarat ular.Lihatlah sahaja cara pemakaian boleh buat orang tertipu seperti Asha.
"Kalau dasar murah akan tetap murah."Bisik hati Ariessa.
Rina memandang wajah sahabatnya yang berselera makan,hari ini dia menemani Asha lagipun sudah lama rasanya tidak melepak dengan sahabatnya itu kerana dia ingin menyesuikan diri dengan kehidupan yang baharu.
"Laki kau tak marah kau makan benda manis ni?" Soal Rina,dalam dia menyoal dia juga mencedok aiskrim berperisa oreo choclate chips...this is heaven.
"Jangan bagi tahu dia,aku makan ni pun aku makan senyap-senyap." Ujar Asha, ini dia makan pun sebab Harriz tiada di rumah.Rina menggeleng kepala.Ni pun dah entah bekas yang keberapa,dia melahap aiskrim.
"Naik paras gula baru kau tahu." Rina berkata selamba.Asha mencebik.
"Cepatlah makan,nanti bapak singa datang,mati aku." Ujar Asha, Rina sudah berubah,kata-kata sahabatnya itu tidak dihiraukan lagi yang dihiraukan ialah........ Asha yang melihat wajah sahabatnya yang seakan-akan tercekik sesuatu..
Jangan cakap 'bapak singa' ada kat belakang dia.....
"Bapak singa?That's so sweet.....dear." Ujar suara garau itu,siapa lagi kalau bukan Harriz yang dibelakangnya turut ada Amsyar yang menahan tawa.
"Bila...awak balik?" Soal Asha,sambil mengetap bibir.
"Sejak kau suruh orang untuk bersubahat dengan kau." Bidas Harriz, laju tangannya merampas aiskrim di tangan isterinya.
"Awak... Please sikit jer.." Rayu Asha,dia tak peduli kalau Amsyar ada sekalipun sekarang ni aiskrim di tangan suaminya itu yang penting.
"No and a big no." Asha mencebik...tunggu Encik suami.Dengan muka yang ingin menangis Asha berkata.
"Bukan saya yang nak makan,baby yang nak..awak tak kesian dekat baby ke." Harriz mengeluh, bila Asha sebut perkataan baby itu,bukan dia tidak tahu taktik isterinya itu.
"Okay,kau boleh makan but this is a last time dear,not ice-cream anymore." Ujar Harriz,Asha mengangguk sambil tersenyum lebar.
"So sweet.." Ujar Rina sendiri,tapi di dengari oleh Encik suami yang duduk disebelahnya.
"Sweet lagi aku." Rina menjeling, rasanya suami dia ni ada split personality sebab suami dia ni ada sikap yang berubah-ubah macam musim.Dan suka angkat bangkul sendiri.
YOU ARE READING
MRS HARRIZ ( COMPLETE)
RomanceNur Ishanani tidak sangka niat baik bertukar kepada peristiwa yang bakal menjeratnya dengan satu ikatan. "Aku akan keluar dari sini.Perkahwinan ini satu kesilapan."-Harriz Luluh hati bila di tinggalkan pada malam perkahwinan yang tidak sampai 24 jam...